M: Suzuki bandit 1216cc turbo -99

Aloittaja Suiza 1200, toukokuu 30, 2024, 21:46

« edellinen - seuraava »

Suiza 1200































Siisti ja toimiva naku turbo olis tarjolla.

Voimaa on reilusti enemmän, kuin vapari busassa.
Ei ole varustettu kuorma-auton turbolla ja mittareilla joita ei pysty ajossa katsomaan.
Tehty ajettavaksi eikä tehopenkkien kunkuksi talliin.

Ostin pyörän 14 vuotta sitten vaparina ja turbotin sen seuraavan vuoden aikana.
Paljon on sen jälkeen tullut laiteltua pyörää itselle mieleiseksi.

1216cc ja JE:n 11:1 männillä.
Sylinteriryhmän alla on 1.5mm korokelevy ja tiivisteet molemmin puolin.
Imupuolen kanavat kannesta on kohdistettu ja niitä on lievästi muotoiltu.
Pakopuolen kanavia on kasvatettu pysty suunnassa, että kaasut poistuu sylinteristä hyvin.
Kannen palotilat on ajettu puolipallon muotoon ja paljealueen välys on 3mm, että ei pääse nakuttamaan.
Puristussuhde on noin 8:1, niin kestää kyllä ahtoja.
Lohkossa on Apen pinnapultit ja kannessa on Apen mutterit.
Kytkin gsxr 1100 -90 ja neljällä lautajousella ja shimmillä.

Proboost turbosarja:
-turbo on TD05-16G
-ulkoinen 44mm hukkaportti
-dumppi suodattimella
-painekotelo on uudempaa mallia, jossa jako kaasuttimille tehty railolla

Pakoputki on 3" rosteria jalkatapille saakka ja siitä supistuu pienemmäksi.
Hiilikuitukuorella oleva vaimennin.

Etulokari on Honda CB600 hornetista 2009.
Keula on Suzuki gsxr 1100 usd -93 mallista.
Yläkolmiossa on LSL tankosovite, joka on myös anodisoitu mustaksi.
Keulaan on vaihdettu uudet liukuputket, liukuholkit, tiivisteet, pölysuojat.
Osat on suzukin alkuperäisiä poislukien liukuputket.
Yläputket on myös anodisointu mustaksi ja alapäät on maalattu ruiskulla.

Katteet, runko ja moottorin kopat on maalattu tuohon väriin 2010.
Väri on metallinhohto grafiitinharmaa, mutta tietyssä valossa taittaa vihreään ja violettiin.
Takakatteet on vaihdettu uusiin ennen maalausta, niin on kaikki katteiden kiinnikkeet täysin ehjiä ja ovat sitä edelleen.
Myös vanteet on maalattu samalla mustaksi.

Takavanteita on 2kpl ja kaikissa vanteissa on Braking piparijarrulevyt.
Etujarrut on Tokico 6 mäntäiset bandit 1200 2005 mallista ja jarru- sekä kytkinkahvan sylinterit on gsxr 1000 2007 mallista.

Takahaarukassa on sinne prässätyt pultattavat Exoticyclen jatkot.
Käytössä on +16cm alkuperäiseen akseliväliin ja saa säädettyä vielä pidemmäksi tai lyhemmäksi.
Jatkot on anodisoitu mustaksi ja takahaarukka on pulverimaalattu mustaksi.
Jatkot on muutoskatsastettu tuohon pyörään.
Takaiskunvaimennin on Honkasen Jarkon muokkaama Öhlins lisäsäiliöllä ja hydraulisella esijännityksen säädöllä.

Kaikki jarru- ja kytkinletkut on Hel teräspunosletkuja.

Noita takalaukkutelineitä on tehty 3kpl ja on tosi hyväksi todettu.

Pyörä on turbotettu ja muutoskatsastettu muutoksille elokuussa 2011.
Rosteripakosarja, turbo, painekotelo ja ahtoputki on vaihdettu uusiin talvella 2016.
Samalla tuli ulkoinen hukkaportti.

Etumaski valoineen ja rautoineen on Kawasaki Z1000 2004.
Pleksi on vaihdettu hieman pidempään, niin se peittää hyvin mittariston kuvut.
Kierroslukumittarissa on vaihdenäyttö ledit joihin tulee ohjaus vaihdeanturilta.

Vilkut on alumiiniset Highsider pen head suurteho ledit.
Takavalo on tumma ledivalo.
Kilpivalo on alumiinirunkoinen ledvalo ja kilpiteline on tehty rosterista.
Hiilikuitu ketjusuoja.
LSL:n takarenkaan kuralippa hiilikuitua.

K&N ilmansuodatin ja sen päällä on K&N karkeasuodatin.
Rosterinen suoja ilmanputsarille.

Penkki on Topsellerien muotoiltu ja brodeerattu geelipenkki koristekuvioin ja tikkauksin.
On varmasti paras satula mitä tuohon pyörään saa hankittua.


Jotain poimittuja huoltoja.
Talvella 2014:
-vaihdettu uudenveroiset vaihteiston molemmat akselit rattaineen.
-nokkaketju vaihdettu

Toukokuu 2014 molemmat kaasuvaijerit uusittu.
Elokuu 22 kaasarit pesty ultraäänipesurilla ja tiivisteet vaihdettu.
Paineistus t- haarat myös vaihtui parempiin.

Toukokuu 2023 kansi remontoitu ja vaihdettu venttiilit, venttiilinvarren kumit, yms

Kesällä 2023 vaihdettu uudet Michelin Pilot Road 4 renkaat eteen ja taakse.

Maaliskuussa 2024 etujarrut, sekä kytkimen työsylinteri on purettu ja pesty ultraäänipesurilla.
Työsylinteriin samalla laitettu korjaussarja.

Kesällä 2024 tehty ilmanputsarille rosterisuoja.

Pyörä on itselleen tehty, niin paljon siihen on mennyt aikaa ja pelimerkkejä.
Lisäksi on paljon tähän sopivia osia, joita on mahdollista ostaa pyörän mukaan.
Osia en myy erikseen, jos pidänkin pyörän itselläni.

Tähän on edulliset vakuutukset.

1 bar ahdoilla takarenkaalla on noin 250hv riippuen penkistä.
281hv / 241nm penkki lapussa oli vielä 1100 ärrän imunokka, mutta vaihdoin siihen myöhemmin vakio nokan.
249hv / 233nm lappu on vakio nokilla.
Viimeinen kuva missä on samalla kertaa penkitetty Suzuki Hayabusa 1340cc, jossa oli yoshin sliparit, X-TRE ja niille säädöt Vs Turbo bandit.
Bandit nosti ahtoja penkissä vain 0.5-0.6 bar.
Näkee kyllä silti suuntia, että miten on eroa.
Tuossa penkissä oli aika kovat kertoimet, kun busan max tehot noin -10 hv mitä on dynojetin penkissä mitattu.

Mikäli tämän hankintaan vaaditaan puolison, yms. puoltava päätös, niin haethan sen ensin :)
Ennen mahdollista koeajoa katsotaan, että tilillä on sen verran painetta, jos ei pysy laite lapasessa.

Molemmat pyörän edelliset omistajat olivat tuttuja.
Ensimmäinen omistaja 1999-2008, toisella omistajalla 2008-2010 ja minulla 2010->

Punaisessa värissä oleva kuva on hieman oston jälkeen.

Pyörä löytyy Siilinjärveltä ja yhteyttä voit ottaa yksityisviestillä.
Hinta 5990€.

Jäi varmaan jotain mainitsematta, mutta lisäillään sitten myöhemmin.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.