Läheltä piti tilanne....kertomuksia.

Aloittaja palmia, helmikuu 16, 2008, 15:28

« edellinen - seuraava »

Paha Keisari

Turpiin tuli ja kunnolla

Eturistiside, sivuside ja takaside polvesta, kaksi murtumaa, jalan osittainen halvaus jalkaterässä

Toisessa jalassa kaksi neljästä nivelsiteestä poikki

Molemmissa jaloissa ortoosit.

Kahdella kainalosauvalla vieläkin - parhaimmillaan yhdellä, kävelleen opetellaan.

Kaksi pyörää edelleen ja molemmilla aijon ajaa ensi kesänä.

Mp messuilla tavataan.

Mopoo korjataan ja siitä tulee juttu kun saan riittävästi kuvia aikaiseksi.

Pyörän vahingot noin 500, miehen PALJON enemmän.

OSTETAAN BANDIT 1200 takavanne/vast.  !!!!!!!!!!!!!!!!!

Pyörää on kunnostettu ja foorumillu tulee jutut siitä miten se on tehty


Suzuki Bandit 1200 N 99, Yamaha FJR 1300, Kawasaki KX 125 enduro, Solifer SM 5 speed ja 300 hv alumiinikorinen neliveto

Suiza 1200

^Tsemppiä toipumiseen ja tavoitteita & motivaatioita pitää olla mihin tähdätä.
Kirjoituksestasi käy ilmi, että sisua & sitkeyttä riittää ja sille pitää aina nostaa hattua.

Syksyllä 2005 oli keksittävä elämälle tavoitteita, jotka tuntui silloin melko kaukaisilta.
Jotain juttua siitä tuli kirjoitettua foorumin alkumetreillä http://www.suzukibandit.org/index.php?topic=12.0
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Paha Keisari

Näin muutaman kuvan. Olit melko värikäs.

Mopoo korjaillaan ja samoja juttuja tehdään mitä moni on jo tehnyt.

Aikanaan sanoit käyttäneesi huopatyynyjä kiillotuksessa. Mihin ne kiinnitit. Millä kierrosnopeudella pelasit?

Mistä hommasit etulamppu/maskin turbo pyörääsi. Olen miettynyt mitä haluan, en ole päättänyt. Pelkillä putkilla on hyvän näköinen mutta lampunkin joutuu laittamaan.

Suzuki Bandit 1200 N 99, Yamaha FJR 1300, Kawasaki KX 125 enduro, Solifer SM 5 speed ja 300 hv alumiinikorinen neliveto

Suiza 1200

^ Kirjoittappa haku kohtaan teksti alumiinin kiilloitus, niin sieltä löytyy selostusta siitä aiheesta.
Etuvalo vermeet on hommattu ebaysta.
Ei näistä tämän enempää tässä aiheessa.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

motifisti

Läheltä piti ! Lauantaiaamuna meni pyörä lunastukseen. Onneksi ei sattunut itselle pahempia. Tänään ostin uudemman tilalle. Ja matka jatkuu...

tonttuj

Lainaus käyttäjältä: motifisti - toukokuu 23, 2013, 23:21
Läheltä piti ! Lauantaiaamuna meni pyörä lunastukseen. Onneksi ei sattunut itselle pahempia. Tänään ostin uudemman tilalle. Ja matka jatkuu...
Hieno kertomus, kiitos.

Domesa

Espoossa meinas housut kastua:

Bussi jäi risteyksen keskelle odottamaan pääsyä kääntyä vasuriin kun vastakkaisesta suunnasta tuli autoja(kääntyvät oikealle). Itse tulin bussin vastakkaisesta suunnasta ja himmasin ajoissa ennen risteystä koska bussi tukki minun kaistani. Kuski oli muuten paremmin ruskettunut "suomalinen" Vilkutti kyllä että sori :)

No kun bussi pääsi kääntymään vasuriin niin ykkönen pesään ja kaasua.... Ei per... sieltä tulee vielä yx kaveri samalla kertaa. No siinä sit pieni paniikin omainen jarrutus ja kalsarit vaihtoon:)
Onneksi oli maltti matkassa ja hiljainen vauhti.




ex.GSF 1200 s vm.2002

mikke85

olin mukana IBA finlandin superviikonlopuu tapahtumassa ajamassa perjantai ja lauantai välisena yönä.
just ennen joensuuta joskus viiden kuuden maissa aamulla niin ilmestyi auto vasemmassa peilissä, ja ei siinä mitään ihmeellistä mutta tämä auto oli melkein poikittain.
tuli mieleen että siinä sumussa oli ihan kunnon sumua, niin tämä kyseinen auto oli varmaan tullut ihan reilua vauhtia ja oli lähellä ajaa päälleni kun ei varmaan nähnyt kun muutama kymmenen petriä eteenpäin. tämän jälkeen auto ohitti ja jatkoi matkaa semmoista vauhtia että itse en uskaltanut seurata.
Bandit 1200N -01

Kiasus

Varis on muuten iso lintu kun sitä katselee silmästä silmään. Kotoa lähtiessä olin saanut juurikin passelin vauhdin päälle kun asfalttifilettä nauttinut variskaksikko päätti nousta ilmaan. Toinen väisti sivulle niinkuin kunnon raadonsyöjän kuuluu. Toinen teki virhearvion ja tuli suoraan päin. Vaakulle tuli jokin black out, koska putosi kuin kivi takaisin tiehen ja siitä Mulliganit eli uusi lähtö paremmin eväin. Ja taas päin. Osui mittariston kromeihin (naku) ja siitä päin näköä.
Niin lyhyttä aikaa ei voi mitata minkä katsoimme toisiamme kummallakin sama kuolemanpelko silmissä.
Koko tapahtuman kesto varmaan 2 sekuntia. Ei vaurioita paitsi takki ja kypärä pesuun kun p***aroiskeita lensi joka puolelle.

JuhaT

Ajelin tiistaina Matikylässä. Ajettiin letkassa muutaman auton kanssa liikenneympyrään. Juuri kun oltiin ajamassa ulos ympyrästä ja kaikki kiihdytti vauhtiaan, edessäni oleva täti päätti pysähtyä päästämään jalankulkijan editseen suojatiellä. Jalankulkija ei vaan ollut lähelläkään ajoradan reunaa vaan tätin piti odottaa ja viuhtoa kädellään että kulkija ymmärsi ylittää tien. Yhtä vähän kuin jalankulkija ymmärsi odottaa tädin päätöstä pysähtyä, niin yhtä yllätyksenä se tuli minullekin. Sain mopon pysähtymään paniikki jarrutuksella ja jäi vielä hieman rakoakin, mutta takanani ollut sitikka kuski tuli täysin yllätetyksi ja sitikan keulan ja moponi laukkujen väliin ei enään jäänyt hesarin vertaa tilaa. Pelästyin kun katsoin peileistä ja niihin ei mahtunut muuta kuin sitikan logo.

Toiset hurjat kokemukset oli tänä aamuna kehä ykkösellä työmatkalla. Siellä useampi kotilo kiilasi, ohitti ajamalla osittain samaa kaistaa tai ajoi laukkuihin kiinni. En tosiaankaan aja itsekkään hiljaa, mutta kehä on muuttunut kilpa-ajoradaksi kesä aamuisin. Eteläisen sukulaiskansan edustajat tuntuvat olevan täysin piittaamattomia nopeusrajoituksista. Leppävaaran tunnelin 60 rajoitukselle tuntuu jengi  nakkaavan. Toinen iso ryhmä noissa koheltajissa näytti olevan huomioliiviä käyttävät pakettiautokuskit, mikähän niitäkin riivaa.
Taidan ajella kotilolla työmatkat jatkossa, on edes vähän peltistä suojaa ympärillä.
Poliisejakaan ei liikenteessä näy vaikka tilaisuuksia ylimääräisen keräämiseen valtiolle olisi yllin kyllin. Jossain pellon reunassa tyhjällä tiellä ne kyllä käy kyttäämässä.
Kawasaki GTR. ex Suzuki GSF 1250SA 2007
Vantaa

Nuppi

Tapahtui viime viikolla seuraavaa: ajelin banditilla aurinkoisena päivänä pienen kylän tietä mittarin mukaan noin 8 km/h tunnissa ylinopeutta joka 40km/h rajoitusalueella ajettuna mittarivirhe mukaanluettuna ei tee ylinopeudeksi paljoakaan. Ajoin siis pääraittia noin kello 13 pientä ylinopeutta kun yhtäkkiä hyvin loivan mutkan takaa havaitsin kyhnyspaadun eli vanhan papparaisen tulevan kolmion takaa parkkipaikalta tien yli katsomatta muualle kuin eteensä. Siinä tilanteessa pikaisesti pohdittuani bandun jarrut ei olisi pitänyt niin hyvin että olisin säästynyt kylkeen ajamiselta taikka kaatumiselta, päätin koittaa onneani vastaantulevien kaistan kautta ja auton keulan alta pois ehtimisellä pikaisella kaasun lisäyksellä siinä onnistuen juuri ja juuri. Ollessani vastaantulevien kaistalla auton keula tai bandun pakoputki kohtasivat toisensa aiheuttaen heijausliikkeen pyörän päällä, joka johti nippa nappa opastekyltin ohi-ajamisen samalla kun ajoin ojaan pystyssä kuitenkin pysyen. Tästä selvinneenä seurasin autoa ja sai kyhnyspaadu kuulla mielipiteensä siitä miten oli ajellut! Olevinaa oli kiire ja ei joutanu asiaa enempää selvitellä poliisien kanssa taikka muutenkaan. Onneksi ei käyny pakoputken naarmuja kummempaa! Sillon oli päällä vaan normi farkut ja kengät ja ajotakki mukaan lukien tietysti kypärä ja hanskat. Tästä sen verran opin, että laitan ne ajovermeet päälle vaikka lähtisin kuinka lyhyelle matkalle tahansa niin kuin nyt olin vain menossa parin kilometrin päähän.
Bandit 600s -00

Domesa

Huh kun oli liukas liikenneympyrä tänään lippulaivan kupeessa. Oli lähellä että olis mennyt mukkelis makkelis...
Ajokengässä muisto tapahtuneesta. Pitääpä olla varovaisempi noissa ympyröissä ja pitää oikea ajolinja.
Oliskohan ollut nestemmäistä menovettä siinä kohdissa?



ex.GSF 1200 s vm.2002

Lerppa

Kerran on tällä ajokaudella tullu auto eteen kolmion takaa, pienillä nopeuksilla kerkesin just pysäyttään nii ei tullu toisintoa 14 vuoden taka.
Suzuki intruder 1400 vm 2000

Juvi

Hemmetti just meinas käydä kylmät kun matkalla tallilta kotiin peura hyppäs Banditin eteen. Vauhtia oli about 110@80km/h, niin hyvä keli kuin sitten vaan Suomessa ikinä voi olla, kello illalla vähän yhdeksän jälkeen. Yhtäkkiä tien oikealta puolelta hyppää peura banditin eteen, raju jarrutus ja väistö peuran peräpään puoleiseen suuntaan. Onni oli ettei se toinen peura vielä ehtinyt metsästä tielle sillä olisin ehkä törmännyt siihen väistäessäni ensiksi tielle ehtinyttä. Tänä vuonna on tullut nyt käytyä neljät ratapäivät lävitse ja viime vuonna moottoripyora.org:in ajotaito II kurssi. Melkein uskallan väittää että ilman tuota ajoharjoittelua olisin todennäköisesti ajanut jarrut lukossa suoraan päin sitä peuraa.
Bandit 1200 S 2002

Naked_B12

Veikkaan että jos vetäsis jarrut lukkoon konttaat siellä peurojen kanssa nelijalkaisena :)
Hyvä että kerkisit ja pystyit väistelemään elikot, se tositilanne on kuitenkin niin eri juttu kuin harjoittelu eli harjoittelu ei oo mennyt hukkaan.
Pari kertaa on peurat häirinneet ajoa tänä suvena, mutta paniikkijarrutuksia ei oo tarvinnu vetää, hirvenkin kanssa tuijoteltiin kilpaa 20m päästä, hirvi luovutti :)
Ex-rosvo, nykyinen Bussi-kuski.