Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Ajovalot 1250 SA  (Luettu 354 kertaa)

HiTec

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 37
  • Eipä turhia höttyillä :)
Ajovalot 1250 SA
« : Lokakuu 3, 2022, 09:56 »

No nyt ne on sitten koettu, elämäni ylivoimaisesti surkeimmat ajovalot yhdessäkään kulkivälineessäni ikinä :'(

Eilen oli ihan muikoisa keli +8 pörrätä PK-seudulla, vaan pimeän laskeuduttua ... No sanotaan että se mukavuus kaikkosi samaa tahtia auringon kanssa. Siis eihän noilla ajo"valoilla" näe yhtään mitään! Ei kyllä tulisi mieleenkään lähteä mihinkään hirvi-pujotteluun noilla fikkareilla, vaikka melkoisen haasteellisuus-hakuinen kuski olenkin, vaan rajansa silläkin. Mikään itsemrurhakandi kun en kuitenkaan ole, vaikka aina jo 18v lähtien heti ajokortin saatuani yli 30v sitten olenkin aina sitä enempi tykännyt ajaa mitä huonompi keli on ollut. Reissussakin itse reissaaminen on ollut se pointti, ei aina niinkään se itse kohde miksi on reissattu. Vaan tosiaan näillä bandun "valoilla" tekee ihan yhtä paljon kuin pistolapiolla pöntöllä istuessaan - ei niin just tasan yhtään mitään! >:(

Vaan sitten se ongelma onkin noiden valojen mek.rakenne. Näissä kun on se erillinen kantaan asennettava sovitin ennen sähköliitintä. No se liitin nyt sinällään ole ongelma, mutta kun tuo sovitin samalla myös tiivistää sen kumisuojan keskireiän ja nyt jos tuon sovittimen jättää pois, niin sehän on umpio sisältä kaiken maailman hiekkapöllyssä justiinsa ja se niistä vähäisistäkin valoista. Samaten jos tuohon LED-polttimoakin ajattelisi, niin sen pitkän polttimon puhallinhan tulisi tuosta kumisuojasta ulos ja siten olisi siinä samaisessa hiekkapöllyssä puhaltelemassa, joka ei todellakaan lupaile kovin pitkää käyttöikää moiselle kalliille polttimolle. Tietty xenon voisi olla vaihtoehto, jos tuon umpion perän saisi jotenkin tiivistettyä, mutta sitten pitäisi löytää mestat niille ballasteille muutoinkin varsin ahtaasta mittariston takatilasta. Ja joka tapauksessa näillä molemmilla vaihtoehdoilla joutuisi niille vähäisillekin valokuvion jäänteille sanoa bye bye, noilla useimmiten saa aikaiseksi kuin vastaantulijoiden häikimistä :-\

Onko kukaan asentanut siihen pitkien puolelle tuollaista jälkiasenteista mulkosilmä-xenoa? Sellaisellahan saisi niin lyhyet kuin pitkätkin todella selkeän terävällä valokuviolla yhdellä fikkarilla. Näin se ylemmän lyhkästen osuuden umpiosta voisi jättää vaikka "huomiovaloksi" tms. joka sammutetaan kun tuo xeno sytytetään. Toki tuo vaatii samalla myös pieniä sähkötöitä, mutta se ei todellakaan ole mikään ongelma allekirjoittaneelle. Tietty wanhemmassa bandussa moinen mulkosilmä-upgrade olisi huomattavasti helpompi vain vaihtaa ne alkup. silmät tuollaisiin ja näin saisi jopa 2x xenot keulalle, mutta... ???

Kirjattu
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF1250SA GT -08