GSX1250FA katelaseista kokemuksia?

Aloittaja Engram, heinäkuu 2, 2021, 10:43

« edellinen - seuraava »

Engram

Morjesta vaan kaikille! Hommasin tommosen katetun Banditin eikä siinä ole paljoa valittelemisia, mutta kypärämelu ja ilmavirran aiheuttama myllytys on aika kovaa ja muutaman tunnin matkalla käy jo aika sietämättömäksi, vaikka olisi tulpat korvissa. Ajattelinkin siis kysellä, että olisiko tällä foorumilla kokemusta noista korkeammista plekseistä ja siitä miten hyvin toimii eri mittaisilla kuskeilla?

Itsellä pituutta n. 180 cm ja tuo vakiopleksi tuntuu ohjaavan juuri pahimmoilleen naamaan tuon viiman. Olen koettanut löytää muualta interwebistä kokemuksia näistä, mutta en ole saanut vakuutettua itseäni suuntaan tai toiseen. Tarjolla olevista vaihtoehdoista, joita GSX malliin on harmillisesti aika vähän GSF verrattuna, MRA Touring Vario sekä Zero Gravityn Sport Touring vaikuttaisivat parhailta vaihtoehdoista. Jälkimmäinen on selkeästi vakiopleksiä korkeampi, siinä missä MRA on vain pari senttiä korkeampi, mutta säädettävä lisälippa tehnee sitten sen varsinaisen työn, mutta toimiiko se sitten kunnolla?
GSX 1250 FA (2013)

tsumia

Kurkkasitko jo Bandittiin parempaa tuulen suojaa minkälainen ??? ketjun?

GSX:stä ei ole kokemusta, mutta GSF:ssä MRA Vario Touring paransi kyllä tilannetta. Muistelen, että säätöä piti hakea useammalla yrityksellä ja oikea asento oli itselleni jotenkin epäloogisen oloinen.
1250SA -07

Engram

Lainaus käyttäjältä: tsumia - heinäkuu  2, 2021, 20:29
Kurkkasitko jo Bandittiin parempaa tuulen suojaa minkälainen ??? ketjun?

GSX:stä ei ole kokemusta, mutta GSF:ssä MRA Vario Touring paransi kyllä tilannetta. Muistelen, että säätöä piti hakea useammalla yrityksellä ja oikea asento oli itselleni jotenkin epäloogisen oloinen.

Kurkkasin joo, mutta tuossakin ketjussa tosiaan lähinnä GSF liittyvää keskustelua. Se etukate on kuitenkin (ilmeisesti?) olennaisesti erilainen, että sama pleksi ei vältsiin ole sama eri mallissa. Ei huvittais kuitenkaan joutua tilailemaan ja kokeilemaan kauhian montaa eri pleksiä hyvän löytääkseen. Uusi ja hiljaisempi kypärä on kans hankinnoissa joka tapauksessa, joten ehkä aloitan siitä ja ihmetellään lisää jos siitä ei saa apua.

Paljos teikäläisellä mittaa muuten? Sekin olis kiva tietää aina näistä puhuessa.
GSX 1250 FA (2013)

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Engram - heinäkuu  5, 2021, 09:09
Paljos teikäläisellä mittaa muuten? Sekin olis kiva tietää aina näistä puhuessa.

176. Sittenhän tässä vaikuttaa myös onko penkki ylä vai ala-asennossa yms. Mulla sekin on ala-asennossa. Oletko kokeillut nostaa päätä ylemmäs tai vaihtoehtoisesti laskea alemmas? Mun suppean kokemuksen mukaan isompi pleksi ei ole automaattisesti parempi. Jos kypärä menee siellä pleksin tuottaman ilmavirran yläpuolella, niin äänimaailma on hiljaisempi ja kypärä pysyy vakaana (rekan tullessa vastaan ilmavirta ottaa kyllä enemmän). Pleksin ilmavirrassa on paha, mutta ei se alapuolikaan aivan hiljainen ja tasainen ole. Tuon on pystynyt havainnoimaan koeajamalla jotain pyörää missä sähköisesti säädettävä pleksi ja ylin asento ei ole ollut paras, vaikka voisi ajatella sen suojaavan parhaiten. Siihen pleksin taakse tulee turbulenssia. Vario Touringin kanssa saa säädettyä jonkin verran mihin ilmavirta menee ja siinä oli sama, että eniten ylös ei ollut paras. Nämä on kuitenkin yksilöllisiä juttuja ja menee varmaan makuasioidenkin puolelle.
1250SA -07

Engram

Kiitos hyvästä vastauksesta. Penkki on itsellä tosiaan ylemmässä asennossa, joten voisi kokeilla sen laskemista ensi alkuun ja kokeilla maantiellä ajaessa kumartumisia ja tapeilla seisomista ja pohtia, mikä suunta on oikea tässä hommassa.
GSX 1250 FA (2013)

Kökkö

Lainaus käyttäjältä: Engram - heinäkuu  8, 2021, 09:17
Kiitos hyvästä vastauksesta. Penkki on itsellä tosiaan ylemmässä asennossa, joten voisi kokeilla sen laskemista ensi alkuun ja kokeilla maantiellä ajaessa kumartumisia ja tapeilla seisomista ja pohtia, mikä suunta on oikea tässä hommassa.
No älä mene laskemaan penkkiä melun takia. Huomaathan jo kumartuessa, ettei se melu vähene, pikemminkin päinvastoin. Kokeilin joskus pumpata Airhawkin ääriään myöten täyteen ja selvästi parani aerodynamiikka ja ajoasento kun istuinkorkeus nousi muutamalla sentillä. Alkuperäinen plexi on huonohkosti muotoiltu ja ehkä koko puolikate. Mitä pystympi plexi sen julmempi turbulenssi.
Edit. Sorry sulla onkin FA eikä SA. SA:ssa vielä isompi tuo ongelma.
ex 1250s -08,nyk muu mopo