Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä rosvosta  (Luettu 195 kertaa)

Linkki

  • Tulokas
  • Viestejä: 3
Kysymyksiä rosvosta
« : Elokuu 7, 2019, 21:42 »

Moikka kaikille!

Viime viikolla hommasin Bandiitin vuosimallia 1996 ja malli 1200S. Ja eka pyörä kievarin jälkeen, kevari ajastakin on jo 19 vuotta aikaa. No nyt omistan rosvon josta olen haaveillu vuosia..

Nyt asiaan, bensamittari ei toimi, täydellä tankilla nousee hitusen punaisen alueen yli mutta tipahtaa ihan nollille aika nopeasti. Katsoin YouTubesta ohjeet miten se anturi korjataan ja mietin sitä, onko tankin irroitus hankalaa?

Etujarru nylpyttää, ei tunnu kahvassa kuitenkaan. Mutta silti tuntuu et olis kierot levyt, pyörittelin niitä levyn niittejä pultin avulla ja Brake cleaneriä samalla suihkin niitteihin. Ei auttanut siihen nylpyttämiseen eli levyt täytyy varmaan uusia vai onko vielä jotain kikkoja?

Bamditin tyhjäkäynti vähän kummastuttaa, ei käy sillai ihan tasasesti. En tiedä pitääkö käydäkkään? Ja täysin vakio pyörä on.

Voi kuulostaa tyhmiltä kusymyksiltä, mutta olen niin keltanokka moottoripyörien kanssa.
Kirjattu
Bandit 1200 S

superi66

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Kysymyksiä rosvosta
« Vastaus #1 : Elokuu 9, 2019, 11:44 »

Putsaa ja herkistele jokainen jarrumäntä ennen kuin ostat jarrulevyjä. Itsekin olin varma että levyt oli kierot, mutta kun sain männät liikkumaan kevyesti niin jarrutärinät loppui siihen.
Kirjattu
Suzuki GSF 1200S -06
Ex Suzuki GSF 1200S -02
Ex Suzuki GSF 600S -99
Ex Suzuki GR 650 -85

Handegunnar

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 931
  • Banditeja jo toisessa polvessa
Vs: Kysymyksiä rosvosta
« Vastaus #2 : Elokuu 9, 2019, 16:25 »

Jarruja herkillestessä kannattaa laittaa injektioruiskulla muutama tippa jarrunestettä  pölysuojakumien alle. Silloin jarrumännät saavat kostuketta myös ulkoa päin. Sitten vain pumpataan mäntiä ulos ja painetaan sisään useita kertoja. Pitää olla varovainen, ettei pumppaa mäntiä niin ulos, että ne irtoavat.

Parhaan tuloksen tietysti saa, jos irroittaa ja purkaa kokonaan jarrusatulat. Sitten puhdistaa, voitelee kumit jarrukumirasvalla ja kokoaa. Se on vain paljon työläämpi kuin edellinen konsti.
Kirjattu
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Suiza 1200

  • Ylläpito
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 3136
  • Foorumin perustaja
Vs: Kysymyksiä rosvosta
« Vastaus #3 : Elokuu 11, 2019, 08:01 »

Jarrusatulan mäntien jumitus johtuu siitä, kun niitä mäntiä painetaan sisään ilman niiden puhdistamista esimerkiksi renkaan vaihdossa.
Silloin se lika painuu tiivisteiden väliin ja mäntien takertelu alkaa.
Ehdottomasti kannattaa purkaa ne satulat irti ja purkaa kaikki osat satuloista irti mitkä vaan lähtee.

Ultraäänipesurilla on hyvä puhdistella kaikki osat.
Tiivisteet on myös puhdistettava huolellisesti. Ulommaisissa pölysuojissa on keskellä ohut ura jonka se lika helposti täyttää.
Ainakin mäntien tiivisteissä on merkitystä sillä, että kummin päin ne sinne laittaa, niin mäntä pääsee palautumaan paremmin.
Silmällä meinaa olla välillä hieman hankala havaita vanhoista tiivisteistä, että kumpiko reuna on korkeampi.
Helpoin on, kun niitä tiivisteiden puolta ei tuossa hommassa sekoita.

Jarrumäntäpihdit on myös hyvä hankinta tuohon hommaan, niin saa helpommin ne jumissa olevatkin männät pois ja mukavampi myös kasata ne puhdistetut männät takaisin.
Tuollaisen puhdistuksen jälkeen on joka kerta huomannut, että jarrujen teho ja herkkyys on ihan toista luokkaa, kuin ennen kyseistä huoltoa.

Tyhjäkäyntiin jäi vastaamatta, että kaasuttimien synkronointi olisi varmasti paikallaan.
Mikäli ei sillä korjaannu, niin kaasareiden puhdistus.
Jos ei ole edellisistä huolloista tietoa, niin venttiilinsäätö, kaasareiden synkkaus, öljyt, suodattimet ja tulpat.

Tankin irroitus ei ole mikään hankala homma ja helpompi irroittaa, jos se ei ole kovin täysi.
Takakatteiden etummaiset kiinnikkeet tulee tankkiin kiinni, jos ne on vielä ehjät.
Laittaa sinne rungon ja katteen väliin jotain pehmikettä reilusti, että saa pysymään ne katteet hyvin irti siitä tankista.
Bensahanan vipu lähtee irroittamalla ruuvi siitä vivun keskeltä.
Bensahanasta pitää irroittaa yksi alipaineletku ja kaasuttimille menevä paksumpi bensaletku.
Bensatakin anturin liitin on myös otettava irti.
Tankin pohjasta lähtee vielä letku tai pari jotka on myös otettava irti.
Sitten tankkia nostetaan hieman takareunasta ja vedetään taaksepäin kunnes se on edestä irti.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2019, 08:58 kirjoittanut Suiza 1200 »
Kirjattu
Bandit 1216T -99, 1200 -99, 1200 -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07

Linkki

  • Tulokas
  • Viestejä: 3
Vs: Kysymyksiä rosvosta
« Vastaus #4 : Elokuu 11, 2019, 12:46 »

Kiitoksia vastauksista kaikille.

Joo täytyy varmaan talvella tai syksyllä purara ne jarrusatulat ja puhdistella ne. Tankin sain irti ja oli aika helppo homma ja sain bensamittarin toimimaan. Huolloista ei ole tietoa kylläkään koska tehty. Ainakin kirkkaat öljyt oli koneessa kun pyörän sain. Muutenkin talvella ajattelin pyörän huoltaa ja samma voin ne venttiilin välykset säätää ja kaasarit synkata.
Kirjattu
Bandit 1200 S