Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Mp-näyttely 2019

Aloittaja Tscc, helmikuu 9, 2019, 10:02

« edellinen - seuraava »

Tscc

Hiljaista foorumilla. Millaisia fiiliksiä herätti mennyt näyttely? Itse kävin vuosien tauon jälkeen ja pyöriä oli aika mukavasti esillä. Turhiakin aiheita oli tuotu messukeskukseen, huonekaluosasto muun muassa, kaalimatofirman tatuoitu typykkäkin oli arsenaalinsa esille asettanut.

Mutta itse asiaan. Suzukin alamäkeä ei voi olla huomaatta. 125cc uusi naku oli kyllä niin pohjanoteeraus, lähinnä tarkoitan viimeistelyn laatua. Hinta saadaan alas puristettua, kun tuotanto viety ties minne. Kiinan skootteri tasoa, jos sitäkään. Uusi katana oli esille, mutta tuo olisi pitänyt esitellä jo 20v sitten. Sv 650 on lähes sama kuin aina ennen, samoin 650 ja 1000 katuenskat. Busan jatkajaa ei näkynyt, 1000gsxr taitaa olla ainut syömähammas.

Honda, Kawasaki ja Yamaha menevät jo edellä, muotoilu askeleen pidemmällä, varsinkin Kawassa. Hondien viimeistely aivan eri tolalla pienemmissäkin versioissa. Bmw:ssä hintataso noussut melkoisesti, Ktm näyttäisi  satsaavan nyt kunnolla, hyörinää riitti 790 eri versioiden ympärillä.

Edelleen näyttäisi siltä, että n.100hp ja tankki täynnä n.180-190 kg peliä ei markkinoille ilmesty yhdeltäkään valmistajalta. Sinänsä merkillistä, kun Suzukin Gsxr 750 vm-85 speksit olivat 100hp ja 176kg.
1200N -99
ex Z750-81  GPZ750-85  XJ900-88  FZ750-91  GSF1200-98  VTR1000-97

Paha Keisari

Kiireinen käynti ja paljon jäi näkemättä.

Satsasin varusteisiin ostamalla uuden C4:n kypäräpuhelimella, Rukan ajotakin ja ajohanskat.

Ihmisiä oli paikalla riittävästi.
Suzuki Bandit 1200 N 99, Yamaha FJR 1300, Kawasaki KX 125 enduro, Solifer SM 5 speed ja 300 hv alumiinikorinen neliveto

Sahkari

Eipä ollut oikeen mitään uutta nähtävää, taidan jättää ensi vuonna väliin.
Poika löysi kyllä itselleen 170€ kengät 70€:lla.
Suzuki GSX1250FA vm.2014
8 Suzuki menossa ja niissä pysytään 😆

Jussi1975

Harvoin tulee missään messuilla käytyä ja kyllä ainakin lauantaina oli aivan liikaa porukkaa. Meni vähän väistelyksi. Nähtäväähän oli kyllä paljon, mp missit mukaan lukien. En ole asiaan tarkemmin perehtynyt mutta Suzuki lienee nykyään lilliputti mp markkinoilla.
Bandit 1250 SA, -07
Honda cbr 600, -90
Yamaha RD 125, -85

track08

Suzukin alamäki jatkuu. Pari vuotta sitten esitelty GSX-S1000FA ei ole niin hyvä "uutuus", että sen päälle olisi kannattanut Katana rakentaa. Ei syntynyt ostohaluja. Ainoa hyvältä vaikuttanut seikka Katanassa oli mittarin sijoittelu. Haluan koeajaa Katanan vain nähdäkseni tuntuuko mittarin asettelu yhtä hyvältä ajossa. Huhut kertoo että turbotettu Hayabusa saataisiin myyntiin ensi kaudeksi, mutta eiköhän ne senkin hintalapun virittele ihan mahdottomalle tasolle (vs. nyky-Hayabusa).

Vaihtoehtoja nykyisen prätkän pitämiselle on kaksi: joku muu merkki seuraavaksi tai harrastuksen lopettaminen. Jos laittaa spekseiksi rivinelonen (tai -kutonen), niin eihän se lista kovin pitkä ole. Joku vähän ajettu 2-4 kesää ajeltu peli olisi varmaan se mikä kiinnostaisi. Kawasaki Ninja H2 SX kiinnostaa, mutta hinta karkaa vuosien päähän meikäläisen budjetista. BMW:n R1250-sarja kiinnostaa, mutta rouhea 5-6000 euron hinnan korotus 1200->1250 karkoittaa senkin pois meikäläisen budjetista. R1200 ei istunut mun lapaseen, mutta uusimman mallin tehon- ja erityisesti kuulemma väännönnosto voisi taas kallistaa vaakaa kiinnostuksen puolelle, jos vain tuo hinta olisi edes likimain kohtuullinen.

Todennäköisesti tämän vuoden messut olisivat jääneet väliin kiireen keskellä, mutta voitettuani liput Motouutisten kautta päädyin sitten messuille kuitenkin. Iffiltä pyysin vakuutustarjouksen messuilla, mutta vakuutukset jäivät Fenniaan. Ensi vuonna messuille päädyn todennäköisesti vain jos siellä on joku minua kiinnostava uutuusmalli. Muuten konsepti alkaa olemaan aika nähty.

GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Handegunnar

Ei minustakaan hieman muunneltu GSX-S1000FA ansaitse Katanan arvonimeä. Katana 1100 oli aikoinaan nopein tuotantopyörä. Kyllä Katanan uudelle tulemiselle olisi pitänyt asettaa huomattavasti kovemmat tavoitteet. Esimerkiksi Busa olisi ollut paljon parempi lähtökohta, mieluiten turbolla. Kyllä nyky Katanassa täytyisi yli 200 hp. olla.

Ei minullakaan kauheasti ole vaihtoehtoja nykyiselle pyörälle, ainakaan japanilaisissa. Eniten kiinnostusta herättävät italialaiset, lähinnä Aprilia Tuono. Toisaalta nykyinen pyörä on sen verran vähän ajettu, että nykyisillä ajomäärillä se riittää hyvin loppuelämäksi, vaikka eläisin yli 100 vuotiaaksi ja kortti säilyisi sinne asti.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Tscc

Lainaus käyttäjältä: Tscc - helmikuu  9, 2019, 10:02


Edelleen näyttäisi siltä, että n.100hp ja tankki täynnä n.180-190 kg peliä ei markkinoille ilmesty yhdeltäkään valmistajalta. Sinänsä merkillistä, kun Suzukin Gsxr 750 vm-85 speksit olivat 100hp ja 176kg.

Oikaisen hiukan tuota edellistä. Uudet 1000cc RR versiot Bmw, Ducati, Aprilia ym. kykenevät jo huomattavasti kovempiin teho/paino suhteisiin. Mutta tuohon kysyttyyn 650-1000 cc tavallisempaan adventure/katu genreen ei vieläkään tullut vanhaa Banditia kummempia lukemia.
96-00 rosvoa pidetään painavana, jota se ei ole. Viimeisin lukema omalle oli 225kg tankki täynnä. Yuasa akun kun tuosta vaihtaa litiumiin, niin 3kg lähtee taas.
1200N -99
ex Z750-81  GPZ750-85  XJ900-88  FZ750-91  GSF1200-98  VTR1000-97

boys650

eka kerta mp messuilla sunnuntai oli hyvä päivä ei ruuhkaa tie vie lava oli hyvä siinä vierähti 2 tuntia tarinoita kuunnellessa ja hyvä että krääsä myyjät oli omassa hallissa kaikki
pierukin persettä laulattaa bandit sa 650 2006

4d sedan

Messuilla tuli käytyä suzukibandit.org huppariin pukeutuneena, perinteisesti sunnuntaina.
Suzukin tilanne on huolestuttava, mallisto on kaventunut nopeasti: Bandit, Intruder ja Hayabusa. Nykymalleista jonkinlaista kiinnostusta herättää vain V-Strom 1000. GSX-S 1000FA on ihan ok, mutta tuon tyylin pyörässä valinta olisi ennemmin Kawasaki Z 1000SX.
Itaaliaanot kiersin pysähtymättä katseella seuraten. Bemarilla on hienoja ja liian kallita, mutta mielenkiintoisia malleja: R1250 GS, R1250 RS ja S1000 XR ainakin. Kotarin 1290 Super Adventure S on edelleen kiintoisa peli, kuten myös uusi 790 Adventure omassa luokassaan.
Eniten mielenkiintoa herättivät Yamahan ja Triumphin osastot. Jos ostohousujen perstaskussa olis riittävän paksu pinkka, niin valinta olisi todennäköisesti Yamaha MT-10 Tourer Edition tai Triumph Tiger 1200.
GSX 1300R -08
ex: Suzuki GSF 1200S -05, Honda CBR 1100XX -07, Kawasaki ER5 -03, KTM GS 250 -79