Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Suzuki GSF 600 vai 650?

Aloittaja Jamli, toukokuu 14, 2018, 18:57

« edellinen - seuraava »

Jamli

Terve!
Tässä ensimmäistä pyörää itelle olen miettinyt ja A2 korttia lähen suorittamaan lähiaikoina, mutta pyörä puuttuu. Nyt paljon näistä Banditeista lukenu ja pitkälti positiivista, joten tainnut nyt päätös liikkua tähän bandiittiin. Kyselen nyt kokemuksia, että kumpaan kannattaisi kallistua? Lähinnä tulisi kaupunkipyöräksi, mutta varmasti jokunen pidempikin matka tulisi taitettua (200-400km?). Onkohan tuo vanhempi bandiitti millanen istua kyydissä jos kyytiläinen tulisi mukaan? Kannattaisiko katsoa katteilla olevaa pyörää vai vaikuttaako se niinkään paljoa tuollaiselle matkalle? Ja lisäksi onko näillä suurta eroa ajettavuudella? Kiitos valmiiksi vastanneille ja voi kirjoittaa muitakin kokemuksia kun kaikkea kysymyksiä ei voi kirjoittaa :)

Kökkö

Lainaus käyttäjältä: Jamli - toukokuu 14, 2018, 18:57
Terve!
Tässä ensimmäistä pyörää itelle olen miettinyt ja A2 korttia lähen suorittamaan lähiaikoina, mutta pyörä puuttuu. Nyt paljon näistä Banditeista lukenu ja pitkälti positiivista, joten tainnut nyt päätös liikkua tähän bandiittiin. Kyselen nyt kokemuksia, että kumpaan kannattaisi kallistua? Lähinnä tulisi kaupunkipyöräksi, mutta varmasti jokunen pidempikin matka tulisi taitettua (200-400km?). Onkohan tuo vanhempi bandiitti millanen istua kyydissä jos kyytiläinen tulisi mukaan? Kannattaisiko katsoa katteilla olevaa pyörää vai vaikuttaako se niinkään paljoa tuollaiselle matkalle? Ja lisäksi onko näillä suurta eroa ajettavuudella? Kiitos valmiiksi vastanneille ja voi kirjoittaa muitakin kokemuksia kun kaikkea kysymyksiä ei voi kirjoittaa :)
Ei ole suurta eroa ajettavuudessa noilla,nehän on melkein samoja pyöriä !Paitsi aina noista kannattaa ostaa uudempi vesijäähdytteinen joka moottoriltaan nykyaikaisempi ja  parempi ,on ruisku ja tarjolla abs. Katettu on aina mukavampi ajaa matkaa,että laita semmoinen jos reissuja teet.
ex 1250s -08,nyk muu mopo

Jamli

#2
Kiitos vastauksesta! Kyllähän tuo uusi ois aina parempi mutta hintakin nousee huimasti. Onko nuista ~2000-2500€ pyöristä sitten mihinkään?

Muokkausta: Ja vielä lisäksi vakuutusmaksutkin nousee huomattavan määrän. Olisikohan parempi kuitenkin ensin opetella ajamaan tuolla 600 nakulla ja sen jälkeen vaihtaa uudempaan malliin?

Kökkö

Lainaus käyttäjältä: Jamli - toukokuu 14, 2018, 19:33
Kiitos vastauksesta! Kyllähän tuo uusi ois aina parempi mutta hintakin nousee huimasti. Onko nuista ~2000-2500€ pyöristä sitten mihinkään?

Muokkausta: Ja vielä lisäksi vakuutusmaksutkin nousee huomattavan määrän. Olisikohan parempi kuitenkin ensin opetella ajamaan tuolla 600 nakulla ja sen jälkeen vaihtaa uudempaan malliin?
Mitenniin vakuutusmaksut nousee mihinkään siirryttäessä 600-650??
ex 1250s -08,nyk muu mopo

Jamli

#4
Lainaus käyttäjältä: Kökkö - toukokuu 14, 2018, 21:01
Mitenniin vakuutusmaksut nousee mihinkään siirryttäessä 600-650??
No tuossaku vertailin iffin vakuutuslakurilla hintaa niin -06 vuoden 650 S bandiitin liikennevakuutus+osakaskolle tulis hintaa 674€ ja -96 vuoden 600 bandiitin liikennevakuutus+osakasko hinta 520€. Oonkohan tehny jotain virhettä tässä?
Edit: Ja vielä lisänä kyselen että minkäs verran ajettua bandittia uskaltaa ostaa? Esim onko 60tkm paljon ajettu vai onko vielä kilometrejä edessä? Kiitti!

Kökkö

Lainaus käyttäjältä: Jamli - toukokuu 14, 2018, 21:19
No tuossaku vertailin iffin vakuutuslakurilla hintaa niin -06 vuoden 650 S bandiitin liikennevakuutus+osakaskolle tulis hintaa 674€ ja -96 vuoden 600 bandiitin liikennevakuutus+osakasko hinta 520€. Oonkohan tehny jotain virhettä tässä?
Edit: Ja vielä lisänä kyselen että minkäs verran ajettua bandittia uskaltaa ostaa? Esim onko 60tkm paljon ajettu vai onko vielä kilometrejä edessä? Kiitti!
Eka 650 tuli vasta 2007 ja jos suinkin pystyt sellaisen ostamaan,niin älä mieti mitään 1996:sta. 60tkm ei o paljon jos on hyvin pidetty,varsinkaan vesipyssyssä.
ex 1250s -08,nyk muu mopo

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Kökkö - toukokuu 15, 2018, 06:58
Eka 650 tuli vasta 2007

Ekat 650 oli 2005 ja 2006, jotka oli iö-jäähdytteisiä. 2007 tuli nestejäähdyteinen.
1250SA -07

track08

Lainaus käyttäjältä: Jamli - toukokuu 14, 2018, 21:19
No tuossaku vertailin iffin vakuutuslakurilla hintaa niin -06 vuoden 650 S bandiitin liikennevakuutus+osakaskolle tulis hintaa 674€ ja -96 vuoden 600 bandiitin liikennevakuutus+osakasko hinta 520€. Oonkohan tehny jotain virhettä tässä?
Edit: Ja vielä lisänä kyselen että minkäs verran ajettua bandittia uskaltaa ostaa? Esim onko 60tkm paljon ajettu vai onko vielä kilometrejä edessä? Kiitti!

Valitsisin sinuna 650-mallisen, ruiskukoneellisen ('07-> ) Banditin, missä on ABS. Se että on ABS-jarrut, mielestäni vähentää kaatumisen riskiä niin paljon, että tuo satasen ero vakuutuksissa unohtuu kyllä. Jos ajat pidempää matkaa, niin katteista saat hieman enemmän suojaa. Minulla oli 650 S, jolla ajoin 7000 km -> 92000 km ja seuraava omistaja ajoi sillä yli sadantonnin ennen kuin kyseinen prätkä meni lunastukseen. Tekniikassa ei ollut koskaan mitään kummempaa vikaa, mutta minä huollatin sitä säännöllisesti.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Jamli

Lainaus käyttäjältä: track08 - toukokuu 15, 2018, 10:17
Valitsisin sinuna 650-mallisen, ruiskukoneellisen ('07-> ) Banditin, missä on ABS. Se että on ABS-jarrut, mielestäni vähentää kaatumisen riskiä niin paljon, että tuo satasen ero vakuutuksissa unohtuu kyllä. Jos ajat pidempää matkaa, niin katteista saat hieman enemmän suojaa. Minulla oli 650 S, jolla ajoin 7000 km -> 92000 km ja seuraava omistaja ajoi sillä yli sadantonnin ennen kuin kyseinen prätkä meni lunastukseen. Tekniikassa ei ollut koskaan mitään kummempaa vikaa, mutta minä huollatin sitä säännöllisesti.
Kiitoksia vastauksista. Tässä nettimotoa selaillessa ja hintoja vertaillessa niin tuo 2007-> vuoden mallit on kyllä paljon kovemmissa hinnoissa mitä nämä vanhemmat mallit. Taitaa ensipyöräksi tulla vanhempaa mallia ja sitten päivittää uudempaan kun rahaa ja innostusta tulee :) Jos minä kesässä pari tuollaista pidempää reissua teen niin onkohan pärjäisinköhän naku mallilla siinä? Tuo naku malli istuu paremmin silmään mitä tuo katteellinen malli. Ja mitähän nuo rajoittimet+asennus maksais jos tuollaisen rajoittamattoman version ostais?

Kökkö

Lainaus käyttäjältä: tsumia - toukokuu 15, 2018, 07:42
Ekat 650 oli 2005 ja 2006, jotka oli iö-jäähdytteisiä. 2007 tuli nestejäähdyteinen.
Ahaa,sittenpä oli muistissani aukko kun muistelin,että 650 tuli samana vuonna kun 1250 ! Kiitos korjauksesta !
ex 1250s -08,nyk muu mopo

Paha Keisari

Jyrkkä kannatus katteettomalle.  8)
Suzuki Bandit 1200 N 99, Yamaha FJR 1300, Kawasaki KX 125 enduro, Solifer SM 5 speed ja 300 hv alumiinikorinen neliveto

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: Paha Keisari - toukokuu 16, 2018, 10:41
Jyrkkä kannatus katteettomalle.  8)

Samoin. Myös vanhemmalle i/ö mallille  ;D
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Mrks

Osta mun gsf 600s -04 pois tuolta takapihalta pressun alta, ollut itellä työmatka ajossa, myynnissä nettimotossa, hintaa voi pienesti vielä katsoa muttei paljon, pyörä toimii niinkuin pitää, ite siirryin customien maailmaan, ostin suzuki vs800 -95 intruderin näin alkuun... :)
Bandit 600 s -04

Mägine

Joko on mopo löytynyt?

Mulla oli muutama vuosi sitten,  parin vuoden ajan, tommonen kahden tonnin vm 01 bandiitti.
Uskomattoman kestävä oli siihen nähden, että olin 12. omistaja ja pyörässä oli vähän oman käden jälkeä. Startista paloi hiilet kerran ja siinäpä ne "viat" olikin. Kilometrejä tuli ~12tkm ja 45tkm kieppeillä taisi pyöriä kilsat myydessä. Sitä en tiedä paljon sillä oli oikeesti ajettu.

Oikein helppo ja edullinen pyörä. Kulkikin kevarin ja autojen jälkeen mukavasti, varsinkin kun välityksiä oli lyhennetty pykälän verran.

Kaverin 650 bandiitilla ajoin tässä kesällä. Tasaisempi meno ja kävi toki pehmeämmin. Jos on rahaa, niin mikä jottei, mutta 600 tarjoaa rahalle mun mielestä paremman vastineen.

Mitä tulee katteeseen, niin itse en näe välttämättä tarvetta. Tämmönen kierroksia kaipaava ja suht lyhyeksi välittetty ei muutenkaan ole matka-ajossa parhaillaan. Varsinkin vanhemmanmallin kuussatkut on paljon paremman näköisiä ilman katetta.
Pari Suzukia ja Ktm