Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Uusi Bandit-kuski kehiin  (Luettu 218335 kertaa)

Dyny

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 650
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1035 : Maaliskuu 11, 2019, 00:07 »

Kaakon kulmalta terve!

Viime kesänä tuli vihdoin ajankohtaiseksi hommata pitkästä aikaa pyörä. Edelliset kokemukset oli piikistä 15 vuotta sitten. Vähän jääräpää ja tyhmänrohkea kun pitää olla, niin ekaksi "oikeaksi" pyöräksi valikoitui sinivalkoinen iso rosvo hämärällä huoltohistorialla. Eka kesä meni sisäänajellessa persettä banditin penkkiin noin 8000km verran, enkä ole katunut metriäkään. Rauhallinen luonne ja äärettömän kärsivällinen hermorakenne piti pyörän tiellä ja kortin taskussa. Ilmeisesti jonkun foorumilaisen vanha pyörä kun foorumin tarrat löytyi runkoputkista  ;D

Tervetuloo porukkaan,itellä melkein samanlailla kävi ison rosmon ostossa 2011. 50cc moposta 2 pyöräsen kokemukset 70-80 luvulta ja suoraan 1200cc puikkoihin,pyörän historia nyt jotenkuten tiedossa,pyörä tuli ostettua melkein sikaa säkissä ku tallissa pysty käytteleen sillon tammikuun keli oli kunnon lumimyräkkä niin ajolenkkiä oli turha koittaa  ;D
Kirjattu
1200N vm 2000

Rexa

  • Tulokas
  • Viestejä: 1
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1036 : Maaliskuu 12, 2019, 10:16 »

Minä ostin mustan 100 000 km ajetun -05  1200S banditin tuossa tammikuulla, olen nyt sitä huollellut kesää varten, uudet renkaat, jarrupalat eteen, ja ketjut sekä hammaspyörät vaihtuu myös.

Tuo alkuperäinen puolikate haluttais ottaa pois, saako siihen mistään pulikoita millä pyörän voi muuttaa "katteettomaksi" ? Mitään tarvikehiluja en haluaisi laittaa, vaan suzukin orggisosia käyttäen muutos pitäisi tehdä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2019, 17:31 kirjoittanut Rexa »
Kirjattu

pekka

  • Tulokas
  • Viestejä: 1
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1037 : Maaliskuu 22, 2019, 17:36 »

Moro.

Palasin eilen Bandit-kuskiksi ja tälle foorumille parin vuoden Kawasaki-hairahduksen jälkeen. Onhan tuo 1250 aika eri kone kuin vanha 600...
Kirjattu
GSF1250S, 2007

Miikaael

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 137
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1038 : Maaliskuu 22, 2019, 21:13 »

Tervetuloa takas ruotuun. Tuo 1250 on kyllä hyvä kone ja siitä saa helposti kutiteltua vielä mukavamman kun vähän säätää ja avartaa ilmanottoa.
Toivotaan hyviä ajokelejä.
Kirjattu
1250S -09
ex: 1250SA -10, 1200S -05, GSX750 -00

Lappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 96
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1039 : Huhtikuu 4, 2019, 21:31 »

Tervetuloa takas ruotuun. Tuo 1250 on kyllä hyvä kone ja siitä saa helposti kutiteltua vielä mukavamman kun vähän säätää ja avartaa ilmanottoa.
Toivotaan hyviä ajokelejä.

Ohi aiheesta, mut miten toi ilmanoton avarrus tapahtuisi helpoiten ja halviiten?
Kirjattu
GSF 1250 SA ´07 GT (´16->)
GSF 650 SA '07 ('15-'16)

Miikaael

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 137
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1040 : Huhtikuu 4, 2019, 22:24 »

Helpoiten käy, kun lähetät ilmanputsarikotelon kannen ja ecu:n aj-bike:lle, tai menet käymään jos lähellä asut. Tekevät putsarin kanteen reijän, asentavat tehtyyn reikään metalliverkon estämään lintujen pesimisen putsarikoteloon ja ajavat ecuun uuden ohjelman jolla poistetaan toisioläppien aiheuttama hengenahdistus ja mukautetaan polttoaineensyöttö vastaamaan ilmansaantia. Mukaan tulee vielä lambda-anturin poistamiseen tarvittavat välineet.
Penkitin pyörän ennen ja jälkeen tuon modin samassa penkissä. Tehoa tuli lisää 22hp ja vääntöä 8Nm.
Hintaa tulee 175€ + mahdolliset postikulut. Sain mielestäni rahalle mukavasti vastinetta.

Halviten tuo käy varmaan jos ite väkästelee sen reijän putsarin kanteen ja poistaa toisioläpät ruuvaamalla ruiskurungoista irti. Mutta sitten on vielä se ecu säätämättä.
Kirjattu
1250S -09
ex: 1250SA -10, 1200S -05, GSX750 -00

Lappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 96
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1041 : Huhtikuu 8, 2019, 12:32 »

Helpoiten käy, kun lähetät ilmanputsarikotelon kannen ja ecu:n aj-bike:lle, tai menet käymään jos lähellä asut. Tekevät putsarin kanteen reijän, asentavat tehtyyn reikään metalliverkon estämään lintujen pesimisen putsarikoteloon ja ajavat ecuun uuden ohjelman jolla poistetaan toisioläppien aiheuttama hengenahdistus ja mukautetaan polttoaineensyöttö vastaamaan ilmansaantia. Mukaan tulee vielä lambda-anturin poistamiseen tarvittavat välineet.
Penkitin pyörän ennen ja jälkeen tuon modin samassa penkissä. Tehoa tuli lisää 22hp ja vääntöä 8Nm.
Hintaa tulee 175€ + mahdolliset postikulut. Sain mielestäni rahalle mukavasti vastinetta.

Halviten tuo käy varmaan jos ite väkästelee sen reijän putsarin kanteen ja poistaa toisioläpät ruuvaamalla ruiskurungoista irti. Mutta sitten on vielä se ecu säätämättä.

Vielä jos sallitte topikin ulkopuolisen höpinän, olisiko sulla tai jollakin kuvaa laittaa tuosta modatusta ilmanputsarista? Voi laittaa kuvan/kuvat yyveenäkin.
Kirjattu
GSF 1250 SA ´07 GT (´16->)
GSF 650 SA '07 ('15-'16)

Eki H

  • Tulokas
  • Viestejä: 1
  • Eki
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1042 : Huhtikuu 29, 2019, 05:38 »

Hei,
liityin eilen tänne, ja hommasin huhtikuussa 2019 1250S vm -10, ja kesällä olisi tarkoitus harjoitella uudestaan rauhallisesti matka-ajoa ja työajoa. Edellisestä MP kokemuksesta on aikaa ja -70 luvulta, jolloin omistin ensin Yamaha 350 pyörän ja sen jälkeen Honda 500 Fourin. Koneessa on ainakin vääntöä kivasti sen huomasin jo ekalla koelenkillä. Toivotaan että on hyvä MP kesä kaikille.
Kirjattu
Eki H ja hankin 2019 keväällä Suzuki 1250S Bandit GSF mallin vm-2010, aikasempaa MP kokemusta on 1970 luvulta Yamaha 350, ja Honda 500

Maantierosvo

  • Tulokas
  • Viestejä: 8
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1043 : Toukokuu 14, 2019, 03:47 »

Morjesta foorumin väki!

11.05.2019 käytiin hakemassa MP Team Saloselta Turusta isorosmo pihaan. Pyörä vaikutti hyvältä yksilöltä, huoltohistoria ok ja dynopaprut mukana. Pyörän on maahantuonut uutena v.2006 Erkka Korpiaho Racing, pyörällä on ajettu 25tkm ja se on 1. omistajalta. Edellinen omistaja maltillisesti muokannut pyörää, penkki vaihdettu mukavampaan, bellypan, tummempi pleksi, Leo Vincen slipari ja dynojetin suutinsarja. (dyno: 110hp, 110nm)

Suzuki GSF 1200 Bandit valikoitui pyöräksi vastaavanlaisella mutulla:
-pikkurosmo voi johtaa vain isoonrosmoon
-iö kone
-isot pojat suositteli
-halvat vakuutukset (n.500e Täyskasko 4kk ajoajalla)

Terveiset Turkuun MP Team Saloseen!
Kiitoksia kaikille foorumin keskusteluun osallistuneille! Olen saanut foorumilta paljon hyvää tietotaitoa, useat huutonaurut ja jopa pari hermoromahdusta vältetty foorumia lurkatessa!
Käsi lippaan foorumin ylläpidolle ja moderaattoreille, good times keep rolling!

edit: typot




« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2019, 06:58 kirjoittanut Maantierosvo »
Kirjattu
Suzuki GSF 1200S Bandit K5
ex: Yamaha FZR 600 -91, Suzuki PV 50 -91

Jute

  • Tulokas
  • Viestejä: 2
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1044 : Kesäkuu 8, 2019, 14:20 »

Moro

Keväällä tuli ostettua 1250 - 07 bandiitti. Tällä hetkellä Hallin nopeusmittaus tapahtumassa kokeilemassa paljonko saa kulkineesta irti...

Edit: 232km/h oli huiput tutkaan. Ihan ok, näin Aloittelijalta...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 8, 2019, 17:11 kirjoittanut Jute »
Kirjattu
suzuki gsf 1250 s bandit 2007

Pohjis

  • Tulokas
  • Viestejä: 1
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1045 : Kesäkuu 12, 2019, 22:33 »

Morjes porista!
2018 lokakuussa heräteostoksena tuli ostettua edullinen kolaroitu 2005 1200s.

Talven aikana pyörästä muotoutui ensin vakio ja sitten inspiraatio pääsi valloilleen... "Caferacer" rullasi ulos tallista myöhemmin keväällä 8)

Nyt 50km ajettu testiajoa ja pientä paranneltavaa löytyy.

Lähiaikoina tulossa uutta maalia ja lisäksi muuta pientä säätöä ja muutosta.
Kirjattu
1200s -05

12/76

  • Tulokas
  • Viestejä: 1
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1046 : Heinäkuu 28, 2019, 21:24 »

Tervehdys.
Kesäkuussa vaihtui 750 F:ä k5 1200 S Banditiin. Reilu 70tkm. mittarissa. Pyörään oli asennettu Danmoton race slipari ja huollossa ainoastaan seosruuveja kierros auki. Nämä siis edellisen omistajan toimesta. Säätöjä tässä haettu hiljaksiin putkelle sopivaksi. Tk-suuttimet vaihdettu kokoon 20, seosruuvit auki 3 ja1/4 ja neuloja nostettu pykälällä. Colortune säätötulpan mukaan näyttäisi olevan OK.
Kirjattu

Yogiduke

  • Tulokas
  • Viestejä: 4
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1047 : Heinäkuu 31, 2019, 13:41 »

Moi,

Uutena Bandit kuskina piti kirjoittaa tänne jotain. Ostin syksyllä puolison kanssa kimppaan AVK:lta kaadetun ainoastaan kosmeettisia vauriota kokeneen 1250 SA -11. Jos oikein käsitin edellinen omistaja on täällä jäsenenä ja omistaa jo toisen Banditin?
Omaa katupyörää ei ole ollut kun kaksikymppisenä josta on jo vierähtänyt 30 vuotta. Vuosittain olen kyllä ajanut laina- tai vuokrapyörillä.
Olihan se jo aika hankkia etenkin kun puoliso ehdotti että hän voi maksaa puolet, jos pyörä on sellainen että voidaan kaksistaan reissata.

Bandit on loistava pyörä mutkateille ja ei kauhen pitkille matkoille kaksi päällä:) On tullut jo kurvailtua lähes 5.000 km joista pari tonnia kaksi päällä. Tykkään kovasti.

Nyt tekisi mieli vaihtaa Slipari vähän tyylikkäämpään ja sellaiseen että pyörä kuullostaisi moottoripyörältä. Ongelmana on kauniimman omistajan pelko että ääni on liian kova. Viime kesän vuokra FZ1-N pelissä oli slipari ja varmaan muutakin vaihdettu ja ääni oli liian kova.

Onko Leppävaaran suunnalla (isolla säteellä) joku 1250 omistaja jolla olisi kiinni esim. Yoshimura Slipari?
Olisi kiva nähdä miltä näyttää ja onko ääni maltillinen esim. 4000 kierroksella.

T. Jugi
Kirjattu
GSF 1250SA -11

track08

  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1429
  • GSX 1250 FA '12
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1048 : Elokuu 1, 2019, 10:56 »

Nyt tekisi mieli vaihtaa Slipari vähän tyylikkäämpään ja sellaiseen että pyörä kuullostaisi moottoripyörältä. Ongelmana on kauniimman omistajan pelko että ääni on liian kova. Viime kesän vuokra FZ1-N pelissä oli slipari ja varmaan muutakin vaihdettu ja ääni oli liian kova.

Minulla oli GSF 650 S'ssä Leovince alumiinisenä ilman noise killeriä.
GSX 1250 FA'ssa mulla oli Leovince hiilikuituisena (carbon) killerin kanssa.
Nykyisessä GSX 1250 FA'ssa on Leovince jälleen alumiinisena killerin kanssa.

Näistä mieluisin oli tuo keskimmäinen. Äänet olivat kertaluokkaa matalammat ja syvemmät, muttei kuitenkaan korvia vihlovat. Olisin varmasti laittanut carbonin tähänkin, jos tässä ei olisi jo ostaessani ollut tuo alumiininen valmiiksi paikalla. Äänenvaimentimen (noise killer) kanssa ääni on sellainen, että prätkän voi huoletta käynnistää pihalla ilman että naapurit häiriintyvät yölläkään, mutta kierrosten kohotessa löytyy kuitenkin luonnetta. Matka-ajossa kierrosten pysyessä alle 4000:ssa, on ääni oikein miellyttävä.

Onko Leppävaaran suunnalla (isolla säteellä) joku 1250 omistaja jolla olisi kiinni esim. Yoshimura Slipari?
Olisi kiva nähdä miltä näyttää ja onko ääni maltillinen esim. 4000 kierroksella.

Asustelen Helsingissä, jos Leovincen äänet/luonne kiinnostaa jossain vaiheessa kuulostella. Yhteyttä saa vaikka yksityisviestillä.
Kirjattu
GSX1250FA '12/('16-> Ibiza
GSX1250FA '10 ('14-'16)
GSF650S '05 ('07-'11)

Tollukka

  • Tulokas
  • Viestejä: 1
  • 1200S 2000
Vs: Uusi Bandit-kuski kehiin
« Vastaus #1049 : Elokuu 6, 2019, 17:38 »

Tervehdys Varkaudesta, 1200S on ollut ajokkina noin kahdeksan vuotta, ja hetiperään sain rekisteröidyttyä foorumille!
Muistaakseni kymmenes pyörä, ja seitsemäs suzuki.
Kirjattu