Uusi Bandit-kuski kehiin

Aloittaja -TS-, huhtikuu 11, 2007, 14:00

« edellinen - seuraava »

-TS-


Aloitusviestistä tulee aina ensivaikutelma, siksi pitäisi olla jotain suurta ja mahtavaa sanottavana...

Sori, ei pysty :)

Piti vaan tulla kertomaan että edessä on pari aika pitkää viikkoa. Tuli eilen tehtyä kauppaa uudesta 1250S:sta ja jos hyvin käy, ajoon pitäisi tuo sininen kaunokainen saada vappua edeltävällä viikolla.  ;D

Kokemukset ja koeajokertomukset ko. pyörästä ovat olleet niin ylistäviä että päätin riskeerata ja ostaa uusmallin vesikoneella ja ruiskulla, toivottavasti edessä on monia iloisia kilometrejä.

Ei muuta ku morjestellaan kun kohdataan.

(Tuli muuten elämää kalliimmat MP-messut vaikka alennushintaan pääsinkin sisälle)

t: Uusmotoristi
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

raichuwood

tervetuloa joukkoon juhlavaan. Tulee olemaan sinulla pitkät kaksi viikkoa, kun kelitkin alkaa muuttumaan taas suotuisaksi moottoripyöräilylle. Hämeseenkin on luvattu jopa 18 astetta viikonlopuksi  :o
1200 -04

arde

Tere tulemast! Älä huoli en minäkään vielä ole ajellut...mut kohta kyllä! ::)

välläri


Suiza 1200

#4
Tervetuloa joukkoon ja onnea uudella pyörälle.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

JiiÄm

Onnea hienosta lajivalinnasta!!
Eikä pyörääkään voi moittia!!

Turvallisia kilometrejä!! ;)
Suzuki GSX 750F -04
ex Honda TransAlp 650XL -02, ex Suzuki Bandit 1200S -02, ex Yamaha Diversion 600 -93

karitapio

Olispa kiva kuulla muitten mielipidettä 1250:stä ajossa. Itse sain merkkiliikkeen kautta pyörän 2,5viikkoa sitten, mutta suomenkielinen ohje on vasta tekeillä. Että sisäänajoa vanhasta muistista. Kone tuntuu hieman nykivän pienillä kierroksilla, ykkösvaihde on Suzukin tapaan hieman liian iso. Muutoin mukava peli, vääntö on suorastaan nautittavaja, kaks päällä ottaa kevyesti 180 (nakulle aika paljon), pitää oikein pidätellä. Satulan korkeussäätö on turha, alinkin asento tuntuu liian korkealta 178 cm:lle. Ylempi säätö on muutaman sentin ylempänä.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: karitapio - huhtikuu 13, 2007, 10:06
Satulan korkeussäätö on turha, alinkin asento tuntuu liian korkealta 178 cm:lle. Ylempi säätö on muutaman sentin ylempänä.

Hassua. Olen itse 176-senttinen pätkä ja minusta tuntui satulassa istuksiessa että penkin kun saa ala-asentoon niin jalat yltävät maahan aivan hyvin. Testikappaleen penkki oli ylempänä (en tarkalleen tiedä miten paljon ala-asennosta yli) ja vähän piti kurkottaa.
Saas nähdä kun saa pyörän alle. Kutkuttaa jo. Ja ensikokemukset tulee heti kun maltan istua taas koneen ääreen  ;D
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

ÖÖ.

#8
Reilu viikon nyt ajellut 1250SA:lla ja 1000 km tuli täyteen. Jonkunverran voi ehkä jo vertailla vanhinta (-96) ja uusinta mallia.
+Moottori toimii pehmeämmin, eli helpompi ajaa rauhallisesti ja pienemmillä kierroksilla.
+Tehoa riittää normaaliin etenemiseen vaikkei yli 3000 kierrättäisi.
+Vakaampi ja jämäkämmän tuntuinen kuin vanha.
+Kyytiläinen ei tunnu senkäänvertaan mitä vanhassa.
+Kyydissä ei kuulemma liu-u niin pahasti.
+Ei tartte leikkiä ryypyllä, neuloilla, suuttimilla.

+/- istuin matalalla polvikulma huomattavasti vanhaa jyrkempi.
+/- Pystympi ajoasento
+/- Hiljainen

-Raskaamman tuntuinen, ei käänny mutkiin niin herkästi, esim S mutkissa tuntee selvästi.
-Katteen toimivuus hieman kyseenalainen, tuuli tuntuu tulevan johonkin kaulan tietämille, pahimmat turbulenssit saa kun laskee päätä n. 10 cm. Parhaiten toimii jos olisi 20 - 30 cm lyhyempi.
-Perstuntumalta tehottomampi kuin vanha, alakierroksilla 2000 - 4000 menee paremmin mutta sen jälkee ei tunnu niin rivakalta
-Pitkien merkkivalo paistaa silmään =)
-Tarvii leikkiä powercommandereilla, katalyssaatorilla ja lambdalla.

Ajatuksissa ollu että veisin penkitettäväks kunhan se 1600 km tulee täyteen.
Onkos muuten teillä kaasukahvassa pientä klappia sivuttaissuunnassa? Kohtuu ärsyttävää pienissä töyssyissä kun kaasukahva heiluu. Entä kuuluuko vapaalla ollessa erilainen ääni jos painaa vetää kytkimestä tai ei?

ritis71

#9
Lainaus käyttäjältä: ÖÖ. - huhtikuu 13, 2007, 17:10
Onkos muuten teillä kaasukahvassa pientä klappia sivuttaissuunnassa? Kohtuu ärsyttävää pienissä töyssyissä kun kaasukahva heiluu. Entä kuuluuko vapaalla ollessa erilainen ääni jos painaa vetää kytkimestä tai ei?
En huomannut väljyyttä kaasukahvassa tai kytkimessä vapaalla. ABS:n sirinä pienessä jarrutuksessa kuuluu selvästi. Kirjasin muita eroja 1200S -05:een verrattuna tänne http://www.suzukibandit.org/index.php?topic=74.msg695#msg695
Löytyhän väljyys ja kytkinäänet kun kokeili.

ÖÖ.

Kytkimessä ei siis ole klappia vaan koneen ääni muuttuu jos kytkin ylhäällä tai ei. Eli pitää sellaista rahinaa jos kytkin ylhäällä. Tiistaina pitäis huoltoon viedä niin tarttee siellä hieman kysellä noista.

-TS-

Ja tänään pyörä kotia. ;D
Taisi takahampaatkin tuulettua kypärän alla kun niin pahasti pisti hymyilyttämään.
Voimaa tosiaan on. Hurja tunne kun ajaa kutosvaihteella viittäkymppiä, kone kiertää jotain 1500 RPM. Siitä kun vaan kääntää kahvaa niin pyörä lähtee kiihtymään aivan kakomatta.
Ajamisen helppous oli toinen mukava puoli myös. Autokoulun CB:llä mutka-ajo oli "jännää" sanalla sanoen, Bandit menee niin kiltisti sinne minne tahtoo, eikä pompottele tms.

Huonona puolena: Ilmavirta puhaltaa ajaessa suoraan tuohon alavatsaan, mistähän saane vauhtinsa.
Ilman lämpötila oli kymmenisen astetta, muuten ei edes palellut mutta nyt alavatsassa tuntuu siltä että joku paikka jäätyi. (Ei sentään perhekalleudet, vähän yläpuolelle puhalsi)  :-\
Housujen windstopperi päästi jotenkin ilmavirran alleen. Muutoinhan ajoviima ei paljon paisko.

Hieno pyörä, ei harmita osto yhtään.
Ja iso pyörä ensipyöräksi on kuulemma paha juttu; En nyt tiedä. Bandit on niin kuuliainen käskettävä että ei tuon kanssa luulisi ongelmia olevan.

Noita aiemmin ilmenneitä juttuja: Vaihteet tosiaan klonksahtelevat aika äänekkäästi päälle ja ABS pitää jarrutettaessa aikamoista sirinää.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Sarvi

Lainaus käyttäjältä: ÖÖ. - huhtikuu 13, 2007, 17:10
Onkos muuten teillä kaasukahvassa pientä klappia sivuttaissuunnassa?

Kaasukahvan klappi löytyy. Ja kytkin ylhäällä rahisee niin ikään. Taitaa olla pyörän ominaisuuksia nämä...?
KTM 990 S Adventure
ex: 1250 SA  K7

-TS-

Joopa, on klappia kaasukahvassa tuossa minunkin pyörässä, eli ominaisuus lienee. Kytkimen ääntä en huomannut kuunnellakaan.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

ÖÖ.

Kysäsimpä tota kahvan klappi hommaa tänään kun mp-teamilla kävin. Siinä kaveri kävi koittamastta ja sitten vertaili eri yamaha ja suzukimallien kesken. Kävipä vielä joltain huollon kaverilta kyselemässä ja sanoivat että ihan turvallisuussyistä sitä on reilusti. Vanhassa ei kyllä pistäny mitenkään merkille että klappia olis mutta kai tohon on vaan totuttava jossei ite jotain prikkaa sinne laita. Täytyy kyllä sanoa että hemmetin hyvää palvelua tuolta saanu lähiaikoina, harmi vaan kun pyörät on niin kalliita =)