Etupyörän laakeri rikki?

Aloittaja 2_pyörää, heinäkuu 25, 2015, 16:31

« edellinen - seuraava »

2_pyörää

Ajaessa on kuulunut välillä vinkunaa, lähdettä en ole saanut selville. Nyt alkoi täristämään käsille - olisko etupyörän laakeri rikki? Kilometrit 30 500, mutta ikää 8 vuotta. Tottakai olen kesäloma reissulla - nyt kohti Tamperetta.
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

ikufoo

Onko sulla keskitukea että saa helposti keulan ilmaan? Pyörittele ja tunnustele sitä rengas paikoillaan. Jos tuntuu olevan välystä ja oot reissussa, niin vie mp-liikkeeseen maanantaina, ei pitäis maksaa paljoa niiden vaihto. Ite velottaisin normaalin rengastyön alta-alle ja laakerit on alle kahden kympin ainakin omaan pyörään.

2_pyörää

Keskituki löytyy. Pyöräytin eturengasta, ei mitään vinkumista, pieni rahina jarrulevystä ainoastaan. Etupyörässä ei tuntunut olevan väljyyttä.

Ihan hirveästi en viitsi ajella, kun hakkaa käsille.

Onko foorumin jäsenillä suosituksia hyvistä huoltopaikoista Tampereella?
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

Suiza 1200

Mites on ketjun ja rattaiden kunto?
Takarenkaan laakerien tai vetopakan laakerin kunto?
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

2_pyörää

30 000 huollossa sannottiin, että ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa. Voihan laakerivika olla takanakin. Täytyy soitella maanantaina.
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

tsumia

Vinkunaa tämä ei selitä, mutta täristys voisi johtua jos rengas on epätasapainossa (painot irronneet?) tai kulunut pahasti aalloille.

Onhan jarrupaloissa vielä pintaa jäljellä, eikä välissä mitään pikkukiviä?

Bonusheittona vielä ohjauslaakerin kunto/kireys.
1250SA -07

2_pyörää

Jarrupaloissa on hyvin pintaa jäljellä. Painot vanteissa kiinni. Jarrutuksessa ei mitään outoa - pikkukiviin en usko. Soittelen aamusta tohtorille, että saisi hoitoajan. Kerron sitten, mikä tuli diagnoosiksi.
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

2_pyörää

Diagnoosi: Vetolaitteen laakeri. Nyt vaihdettu ammattilaisen toimesta. Taas rullaa  8)
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

EEKI

Siis eturatasakselin laakeri?
Mikä rikkoo laakerin noissa km-lukemissa? Painepesurillakaan ei saa tyrkättyä vettä eturattaalle. Kireät ketjut?
1250S -07

MikkiSetä

"Perheessä voi sanoa mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla. (Håkan 6v)"
CB500Four-71> VX800-92> GSF1200-99> GasGas450SM-03> FZS600-03> GSF1250S-07

2_pyörää

Ilmeisesti ketjut menneet hieman liian kireälle huollossa. Viikonlopppuna käytiin kaveriporukalla saaristoreitillä ja hyvin rullasi  :D
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

track08

Lainaus käyttäjältä: 2_pyörää - elokuu 12, 2015, 22:37
Ilmeisesti ketjut menneet hieman liian kireälle huollossa. Viikonlopppuna käytiin kaveriporukalla saaristoreitillä ja hyvin rullasi  :D

Jos on Banditin sielunelämää tuntematon huoltomies, niin usein säätävät ketjut liian kireälle. Mulle on käynyt näin mm. yhdessä liikkeessä minne ajauduin renkaan puhkeamisen saattelemana olosuhteiden pakosta.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)