Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Vaimo kyseli eilen....

Aloittaja Ottopoika, kesäkuu 15, 2015, 11:48

« edellinen - seuraava »

Ottopoika

Tähän asti olen onnistunut piilottamaan rahan menon moottoripyöräilyyn. Eilen illalla hän sitten kysyi kun tuli puheeksi ajoreissuni, että kun kaverillasi on navigaattori niin onko minulla. Myönsin tietenkin kun en halunnut valehdella. Sitten hän sanoi että mitä sinä siellä tallissa teet kun aina menet sinne. Paljonko on mennyt nyt rahaa ja tavaraa sen pyörän laittoon. Sitten luettelin että sivulaukut sen verran ja takalaukku sen verran, navigaattori sen verran, kahvanlämppärit sen verran. Onneksi vaan naureskeli ja sanoi että sitä vartenhan sitä ollaan töissä. Hieno vaimo minulla. 
GSF 650S -08

ilkka75

Meilläkin aiemmin vain kyseltiin ja oltiin kyydissä.
Kerran kun tultiin Euroopan reissulta (poikaporukka). Niin ilmoitti vain että taitaa mopoiluun menevät eurot tuplaantua. Oli käynyt ilmoittamassa itsensä autokouluun. Ja halusi myös mopon.
1250S -08

Ottopoika

GSF 650S -08

MikkiSetä

No meille kun keväällä tuli "uusi" pyörä, ensin vaimo oli ihan hiljaa... Kypäräpuhelinta, takkia, ym. pientä oheissälää ilmaantuessa alkoi puheet moposkootterista jolla olis kiva käydä töissä. Sovittiin että etin jonku kivan käytetyn. Nyt on sitten vaimolla UUSI skootteri, UUSI kypärä, UUSI ajotakki ja UUDET housut ;D

Ei koskaan pyörän vaihtaminen ole tullut yhtä kalliiksi ::)
"Perheessä voi sanoa mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla. (Håkan 6v)"
CB500Four-71> VX800-92> GSF1200-99> GasGas450SM-03> FZS600-03> GSF1250S-07

track08

Mun kokemukset asiaan liittyen tiivistyy hyvin yhdessä mun paidassakin lukevaan tekstiin: "The more I learn about women, the more I love my motorcycle." ;)
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Ottopoika

Jatkanpa kun kerran aikanaan aloitin. Tuon aloitusvietin jälkeen on vaimolle ostettu nahkaa, kypär, hanskat ja uusi Rukan Orbita ajoasu. Noin niinkuin alkajaisiksi. Odottelen vaan että sanoo haluavansa pyörän itsellekin. Silloi. Annan hänelle omani ja ostan uuden isomman.
GSF 650S -08

ilkka75

Lainaus käyttäjältä: Ottopoika - huhtikuu 17, 2016, 17:39
Jatkanpa kun kerran aikanaan aloitin. Tuon aloitusvietin jälkeen on vaimolle ostettu nahkaa, kypär, hanskat ja uusi Rukan Orbita ajoasu. Noin niinkuin alkajaisiksi. Odottelen vaan että sanoo haluavansa pyörän itsellekin. Silloi. Annan hänelle omani ja ostan uuden isomman.

Ei se vaan valitettavasti noin mene. Vaan sä vaihdat pienempään ja halvempaan, jotta vaimolle saadaan uusi. Eihän hän voi ajaa sun "vanhalla".
1250S -08

Ottopoika

Yääää. Veit minulta kaiken toivon :'(
GSF 650S -08

track08

Tyttöystävä oli ensi kertaa lauantaina kyydissä. Reissu meni muuten mukavasti, mutta tuntui kuin kääntyminen (kallistuminen) toiseen suuntaan olisi raskaampaa kuin toiseen. Pysähdyin ja kysyin josko kyytiläinen olisi istunut huomaamatta enemmän toisella puolella. Kävi ilmi että hän oli kallistellut parhaansa mukaan vastakkaiseen suuntaan kuin oltiin menossa. Pienen ohjeistuksen jälkeen loppureissu sujui kuten pitikin, mutta jälkikäteen fiilis oli kun olisi tehnyt parin tunnin kuntosalitreenin. Ilahduttavaa kyllä, haluaa hän uudelleenkin kyytiin. :)
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Urponaattori

Lainaus käyttäjältä: track08 - huhtikuu 18, 2016, 10:45
Tyttöystävä oli ensi kertaa lauantaina kyydissä. Reissu meni muuten mukavasti, mutta tuntui kuin kääntyminen (kallistuminen) toiseen suuntaan olisi raskaampaa kuin toiseen. Pysähdyin ja kysyin josko kyytiläinen olisi istunut huomaamatta enemmän toisella puolella. Kävi ilmi että hän oli kallistellut parhaansa mukaan vastakkaiseen suuntaan kuin oltiin menossa. Pienen ohjeistuksen jälkeen loppureissu sujui kuten pitikin, mutta jälkikäteen fiilis oli kun olisi tehnyt parin tunnin kuntosalitreenin. Ilahduttavaa kyllä, haluaa hän uudelleenkin kyytiin. :)

Mulla on samanlaisia kokemuksia, kun otin ensimmäisen kerran neidin kyytiin.
Painotin vielä monta kertaa sitä että "myötäilet sitten siellä kyydissä mutkissa, etkä kanttaile väärään suuntaan", mut kyllähän se kanttailu oli aluks aika kankeeta, ennen ku pysähdyttiin sumpille ja kysyin vielä että "ootko varma että et jännitä siellä kyydissä ja kallistele vastakkaiseen suuntaan mihin pyörä kallistuu mutkissa?!" Niin neiti olikin luullu että pitää just vastakkaiseen suuntaan kallistellakkin  ;D
Nykyään kyllä sujuu ajaminen 2 päällä samalla tavalla kun yksinkin..
1200s -97 --> nakke

MikkiSetä

Mun neuvo kyytiläisille on ollut että istu kuin tatti, älä kanttaa kumpaankaan suuntaan. On kaiken helpointa niin...  ;D
Kerran meinaan pientä kauhun epätasapainoa kokenut, ehkä vähan vähän liikaa vauhtia mutkaan ja kyytiläinen kanttaa vastaan minkä jaksaa ::)
"Perheessä voi sanoa mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla. (Håkan 6v)"
CB500Four-71> VX800-92> GSF1200-99> GasGas450SM-03> FZS600-03> GSF1250S-07

Ollio

Lainaus käyttäjältä: track08 - huhtikuu 18, 2016, 10:45
Tyttöystävä oli ensi kertaa lauantaina kyydissä. Reissu meni muuten mukavasti, mutta tuntui kuin kääntyminen (kallistuminen) toiseen suuntaan olisi raskaampaa kuin toiseen. Pysähdyin ja kysyin josko kyytiläinen olisi istunut huomaamatta enemmän toisella puolella. Kävi ilmi että hän oli kallistellut parhaansa mukaan vastakkaiseen suuntaan kuin oltiin menossa. Pienen ohjeistuksen jälkeen loppureissu sujui kuten pitikin, mutta jälkikäteen fiilis oli kun olisi tehnyt parin tunnin kuntosalitreenin. Ilahduttavaa kyllä, haluaa hän uudelleenkin kyytiin. :)

Itse jouduin joskus huokuttelemaan aika pitkään kyytiin ja lopulta uhkailemaan :D että kokeilee etes kyydissä oloa. Sanoin että en pyydä enää kyytiin jos ei tykkää. Ohjeistin vielä että mutkissa katsoo aina sisäkurvin puolelta minun olkapään yli eteenpäin. No loppu tulos oli että enää en ole paljoa ajellut yksin  ;D ja tuolla olkapään yli katsomisella on oppinu kanttaamaan mukana tosi hyvin
1200S -06

track08

Lainaus käyttäjältä: Ollio - huhtikuu 21, 2016, 09:29
Ohjeistin vielä että mutkissa katsoo aina sisäkurvin puolelta minun olkapään yli eteenpäin. No loppu tulos oli että enää en ole paljoa ajellut yksin  ;D ja tuolla olkapään yli katsomisella on oppinu kanttaamaan mukana tosi hyvin

Tuo vihje kuulostaa hyvältä. Kenties sen avulla seuraava kerta sujuu paremmissa merkeissä. :)
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

Ollio

Lainaus käyttäjältä: track08 - huhtikuu 21, 2016, 09:54
Tuo vihje kuulostaa hyvältä. Kenties sen avulla seuraava kerta sujuu paremmissa merkeissä. :)
Tuo ohje jäi päällimmäiseksi mieleen kun suoritin kortin ja vielä ihmettelin miksi ei enempää käyty läpi sitä kyytiläisen roolia. Olisi minusta saanut olla pari ajoa että oppilas istuu kyydissä ja opettaja ajaa. Helpompi neuvoa sitten kyytiläistä mutta hyvin on tuollakin ohjeella pärjätty. Ja oikeestaan itselle on jäänyt mutkissa vaan hieno säätö, kun joskus meinaa kaartua liikaa jos ite lähtee kanttaamaan samalla tavalla kun yksin ajellessa :o
1200S -06