Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.

Aloittaja Suiza 1200, huhtikuu 7, 2007, 21:44

« edellinen - seuraava »

Suiza 1200

Bandit 600

1995
-Bandit 600N julkistettiin helmikuussa.
-Kone perustui Suzukin GSX 600 malliin

1996
-S-malli tuli markkinoille

1997
-Kytkinkahvaan lisättiin turvakytkin ja näin ollen pyörä ei startannut mikäli kytkinkahva ei ollut pohjassa

1998
-N-malli sai takamatkustajan kahvat, mutta S-malli pysyi ennallaan

1999
-Takaiskunvaimentimeen tuli paluuvaimennuksen säätö

2000
-Ensimmäistä kertaa pyörään tuli suurempia muutoksia
-Takakate uudistui
-Mittaristo muuttui sähkötoimiseksi
-Kaasuttimiin tuli kaasun asentotunnistimet
-Polttoainesuodatin lisättiin
-Tokico jarrusatulat
-Polttoainetankki kasvoi 19 litrasta 20 litraan
-Parannuksia runkoon ja ohjausgeometriaan
-Istumakorkeutta pudotettiin
-S-malliin tuli uusi etukate ja tuplavalot

2001-2004
-Ei tullut mitään ihmeempiä muutoksia

2005
-Toista kertaa malliin tuli isompia muutoksia
-Säädettävä ohjaustanko ja satulan korkeussäätö
-Moottorin kasvoi 656 kuutioon
-Uudelleen suunnitellut katteet
-Kaventunut runko
-Lcd näyttö led taustavaloilla

2007
-Tuli täysin uusi kone, joka oli vesijäähdytetty
-Ruisku
-ABS jarrut oli saatavana S-malliin
-Satulan korkeussäätö


Bandit 750

1996-1999
-Kyseinen malli tehtiin vain Japanin markkinoille ja siinä käytettiin 600/1200 mallien osia.
-Kone oli ulkoisesti sama kuin 600 mallissa, mutta se kokoa oli kasvatettu 748 kuutioon


Bandit 1200

1996
-Ensimmäinen 1200 bandit tuli markkinoilla tammikuussa.
-Kone perustui GSX-R1100 malliin, mutta kuutioita oli hieman kasvatettu
-Alustaa oli parannettu 600 mallista ja myös jarrulevyt olivat suuremmat 
-Nestetoiminen kytkin
 
1997-2000
-Ei tullut mitään ihmeempiä muutoksia

2001

-Ensimmäistä kertaa pyörään tuli suurempia muutoksia
-Uusi ja vahvempi runko
-Takakate uudistui
-Mittaristo muuttui sähkötoimiseksi
-Kaasuttimiin tuli kaasun asentotunnistimet
-Polttoainesuodatin lisättiin
-Tokico jarrusatulat
-Polttoainetankki kasvoi 19 litrasta 20 litraan
-Parannuksia runkoon ja ohjausgeometriaan
-Istumakorkeutta pudotettiin
-S-malliin tuli uusi etukate ja tuplavalot

2002-2005
-Ei tullut mitään ihmeempiä muutoksia

2006
-Katteet uudistuivat


Bandit 1250

2007
-Polttoainetankki pienentyi 20 litrasta 19 litraan
-Katteet ja runko on samat mitä 2006 mallissa
-Moottori on täysin uusi 1250 kuutioinen ja se on myös vesijäähdytteinen
-Edellinen 1200 kuutioinen ilma/öljy jäähdytteinen kone ei täyttänyt euro3 normeja

Mikäli / kun huomaatte noissa tiedoissa virheitä tai puutteita, niin ilmoittakaa siitä minulle.
En takaa listalla olevien tietojen oikeellisuutta.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

ÖÖ.

-96 mallissa oli jo joku TPS sensori. Muovien uudistumiset olis ehkä hyvä listata myös.

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: ÖÖ. - huhtikuu  8, 2007, 09:36
-96 mallissa oli jo joku TPS sensori. Muovien uudistumiset olis ehkä hyvä listata myös.

Laitoin listaa lisää muoveja.

Se TPS (throttle position sensor) tarkoittaa juuri sitä kaasun asentotunnistinta.
En näköjään löytänyt oikeaa tietoa aiheesta.

Keneltä se kyseinen anturi löytyy ja mistä mallista?
Mikäli se anturi pyörästäsi löytyy, niin se on oikean puoleisen kaasuttimen kyljessä ja se on se musta "mötikkä" johon tulee johtoja.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

ÖÖ.

1250 bensatankki pieneni pumpun takia 1 l eli nyt taas 19 l

YKa

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - huhtikuu  7, 2007, 21:44
Bandit 600

2005
-Toista kertaa malliin tuli isompia muutoksia
-Säädettävä ohjaustanko ja satulan korkeussäätö
-Moottorin kasvoi 656 kuutioon
-Uudelleen suunnitellut katteet
-Kaventunut runko
-Lcd näyttö led taustavaloilla

2007
-Tuli täysin uusi kone, joka oli vesijäähdytetty
-Ruisku
-ABS jarrut oli saatavana S-malliin
-Satulan korkeussäätö

Miten on tuon 650:n ABS jarrut. Tuliko se ominaisuus 650S malliin jo 2005. Ainakin se mitä minä olen ostamassa on 2005 mallia ja siinä on kuvan ja myyjän kertoman mukaan ABS-jarrut

arde

Mulla -98 1200 ja siinä on ABS,eli tietoni mukaan isoon Banduun tuli abs jo vuonna-97...korjatkaa jos olen väärässä ::)

Suiza 1200

Toivottavasti tuossa listassa on edes jotain oikein.
Onko ne ABS jarruilla olevat varttikatteiset pyörät SA malleja vai pelkkiä S malleja?

Miten on Yka ja arde?
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

YKa

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - huhtikuu 13, 2007, 19:27
Toivottavasti tuossa listassa on edes jotain oikein.
Onko ne ABS jarruilla olevat varttikatteiset pyörät SA malleja vai pelkkiä S malleja?

Miten on Yka ja arde?

Olet muuten oikeassa. 2005 ABS jarruilla varustettu versio oli mallimerkinnältään SA.  :-[ Newbien pitäisi aina muistaa tarkistaa ja tuplatarkistaa asiat ennenkuin avaa suunsa. Eikä luottaa siihen että myyjä on merkinnyt mallin/tyypin oikein myynti-ilmoon  ;)

Bandihta

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - huhtikuu 13, 2007, 19:27
Toivottavasti tuossa listassa on edes jotain oikein.
Onko ne ABS jarruilla olevat varttikatteiset pyörät SA malleja vai pelkkiä S malleja?

SA
GSX-R 750 K1

ritis71

#9
Tuoreeltaan muutama huomio vakio 1200s -05 ja 1250SA ABS eroista ja yhtäläisyyksistä kun jälkimmäisellä on takana 120km
- 1250 ABS pitää sirinää kevyestikin jarrutettaessa -onkohan normaalia?
- 1200:ssa vaihteet tuntuivat pelaavan jotenkin pehmeämmin - 1250 loksahtelee enempi taikka äänet erottaa paremmin pienemmän konemelun vuoksi.
- 1250:ssä varttikate ei sirise enää millään kierrosluvulla. Peilien tärinässä en huomannut eroa. Muutenkin peilit näyttävät yhtä hyvin/huonosti.
- 1200:ssa oli pehmeämpi kuljettajan penkki.
- 1250:ssä ei ole bensahanaa eikä varatankkia. Vaikeuttaa kulutuksen laskentaa, joka oli helppoa samasta syystä 1200:ssa (tripin nollaus varatankille siirryttäessä).
- 1200:ssa mittariheitto oli ainakin 10% ja 1250:ssä ~6% luokkaa. Jälkimmäisessä on erilliset analogi jenkamittari ja digi nopeusmittari.
- 1250:ssä tuntuu olevan jäykempi etujousitus.
- 1250:ssä on vääntöä selvästi enempi 1000-3000rpm välillä.
- 1200:n oli raskaampi nostaa keskituelle.
- Piripintaan tankatessa 1250 roiskuttaa bensat mukavasti tankista ulos tankkiaukon ylimääräisten reikien vuoksi.
- Matkustaja ei huomannut merkittäviä eroja.

28.04.07:
- 1250 Kaasukahvassa on pieni välys sivusuunnassa.
- 1250 Ryöminnässä selvä porras joutokäynnin ja kaasun välissä.
- 1250 Sulakkeet keskitetty paremmin nakyville kuin 1200:ssa - abs 20A! Muu käyttösähkö pitää erottaa tosta johdosta.
- 1250 Käyttöohjekirja parempi kuin 1200:ssa - sisältää myös öljynvaihto-ohjeet mitä 1200 -05 ei muistaakseni kertonut.

GSF1250SA

Terve Bandit -kuskit!

Uusi Bandit tuli ostettua ja tuota moto1 testiä lueskelin. Siinä oli maininta, että tämä uusi nestejäähdytteinen kone olisi lyhyempi joten takahaarukka on pidempi. Maksimivääntö taitaa olla hivenen matalammilla kierroksilla kuin edeltäjässä.

Eikös nuo mallimerkinnät mene siten, että:
S =kateellinen
A =abs:t

eli esim:
naku + abs = 1250 A
kate ei abs = 1250 S
kate +abs = 1250 SA
Saattoipa joku jo tuon mainitakin, ei ollut tarkoitus toistaa  :D

Hyviä ajokelejä ja turvallisia kilometrejä kaikille

ÖÖ.

Olisko ollu vielä niin että <- 00 naku malleissa oli N merkki.

rallimakkara

Lainaus käyttäjältä: ÖÖ. - huhtikuu 20, 2007, 09:24
Olisko ollu vielä niin että <- 00 naku malleissa oli N merkki.

onhan se vissiin vieläkin niin?

Jukk@

Itsellä vertailua 1200S -06 ja 1250 SA -07 ja aika samat on huomiot.

-1200:n vaihteisto hieman epätarkempi, mutta äänettömämpi. 1250 kolahtaa kuuluvasti varsinkin 1:ltä 2. vaihteelle vaihdettaessa.

- 1250:n moottori on huomattavasti vahvemman tuntuinen ja toimii hienosti ruiskun ansiosta myös kylmänä, ryyppyvipua ei ole ikävä. Aivan hienoista nykimistä pintakaasulla n 2200-2400 kierroksella on 1250:ssä havaittavissa.

- 1250 on raskaampi nostaa keskituelle kuin vm -06 1200:nen, mutta ei tuota ongelmia. Tämä on luonnollista koska sama runko mutta painoa hieman enemmän. Tai tarkkaan ottaen runko ei ole aivan sama: 1250:ssä on pidempi takahaarukka lyhyemmän moottorin johdosta sekä paksummat rungon alaputket.

- 1250 on selvästi hiljaisempi moottoriltaan, joka tietenkin sekin on luonnollista vesijäähdytyksen ansiosta. Ainoa häiritsevä ääni on vapaalla kytkin ylhäällä kuuluva kevyt rouskutus, joka häipyy kytkintä pohjaan painettaessa. 1200:ssa kytkin/vaihteisto ei äännellyt eri tavalla riippumatta siitä oliko kytkin pohjassa vai ei. Onko muilla 1250:ssa samanlaista ääntä havaittavissa?

Jukk@

Lainaus käyttäjältä: ritis71 - huhtikuu 13, 2007, 23:05
Tuoreeltaan muutama huomio vakio 1200s -05 ja 1250SA ABS eroista ja yhtäläisyyksistä kun jälkimmäisellä on takana 120km
- 1250 ABS pitää sirinää kevyestikin jarrutettaessa -onkohan normaalia?
- 1200:ssa vaihteet tuntuivat pelaavan jotenkin pehmeämmin - 1250 loksahtelee enempi taikka äänet erottaa paremmin pienemmän konemelun vuoksi.
- 1250:ssä varttikate ei sirise enää millään kierrosluvulla. Peilien tärinässä en huomannut eroa. Muutenkin peilit näyttävät yhtä hyvin/huonosti.
- 1200:ssa oli pehmeämpi kuljettajan penkki.
- 1250:ssä ei ole bensahanaa eikä varatankkia. Vaikeuttaa kulutuksen laskentaa, joka oli helppoa samasta syystä 1200:ssa (tripin nollaus varatankille siirryttäessä).
- 1200:ssa mittariheitto oli ainakin 10% ja 1250:ssä ~6% luokkaa. Jälkimmäisessä on erilliset analogi jenkamittari ja digi nopeusmittari.
- 1250:ssä tuntuu olevan jäykempi etujousitus.
- 1250:ssä on vääntöä selvästi enempi 1000-3000rpm välillä.
- 1200:n oli raskaampi nostaa keskituelle.
- Piripintaan tankatessa 1250 roiskuttaa bensat mukavasti tankista ulos tankkiaukon ylimääräisten reikien vuoksi.
- Matkustaja ei huomannut merkittäviä eroja.

jarvmat

- vastauksena edelliseen, 1250 SA:n kytkin rallattelee juuri kuvaamallasi tavalla
- minusta taasen vaihteisto kolahteli hieman enemmän vm 2002 1200:sessa, varsinkin laitettaessa ykkönen päälle.
- jarrut olivat herkemmät 1200:sessa. Liekö jarrupalat erilaiset vai 1250 SA ABS:n vaikutusta