Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.

Aloittaja Suiza 1200, huhtikuu 7, 2007, 21:44

« edellinen - seuraava »

ÖÖ.

Lainaus käyttäjältä: rallimakkara - huhtikuu 22, 2007, 12:31
Lainaus käyttäjältä: ÖÖ. - huhtikuu 20, 2007, 09:24
Olisko ollu vielä niin että <- 00 naku malleissa oli N merkki.

onhan se vissiin vieläkin niin?

Ei ainakaan Suzukin sivuilla ole mitään mainintaa N merkinnästä.

Tänne kirjoittelin omia 1250 kokemuksia.

paksuaki

GSF-R1200N K1.
Ex-Pyörät: ZZR600 -93 -> GSF1200N -97 -> GSF1200N K4 -> GSX-R1100W -94 -> VS750 Intruder -91 -> GSX750 Inazuma -99 -> GSF1200(S) -97 -> CBR 954RR -03 -> GSF1200(S) -96.

Miro

Hyviä tälläiset vertailut peruskäyttäjien suusta.
Näistä saa mun mielestä paremman kuvan laitteen toiminnasta.
Erinomaista, seuraan jännityksellä keskustelun etenemistä.

ÖÖ.

Jotain vielä puutui joten lisää täydennystä. -07 4 mm paksummat runkoputket, jäykemmät jouset, lyhyempi kone, pitempi takahaarukka, ruisku, 6-vaihdetta, 1255cc ei 1250cc. Lähde: Moto-1 2/07

rallimakkara

onko kellään tietoa että passaako uuden 600 banditin slipari vanhemman malliseen kusiaiseen??

hannlai

Typerä kysymys tehoista.Näyttää siltä että 1200 i-ö koneen tehoksi ilmoitetaan 98hp,vuosimallista riippumatta. Eikös yleensä tämä tarkoita moottoritehoa? Yritin kovasti etsiä vakion 1200 tehonmittaus käyriä,mutten löytänyt(anteeksi mahdollinen sokeuteni...)
Eli kaipa joku vois auttaa :)
Paluu Bandit mieheksi???

Kolmone

LainaaTyperä kysymys tehoista.Näyttää siltä että 1200 i-ö koneen tehoksi ilmoitetaan 98hp,vuosimallista riippumatta. Eikös yleensä tämä tarkoita moottoritehoa? Yritin kovasti etsiä vakion 1200 tehonmittaus käyriä,mutten löytänyt(anteeksi mahdollinen sokeuteni...)
Eli kaipa joku vois auttaa

En nyt löydä minäkään dynoja, mutta joka tapauksessa vakiot ovat antaneet penkistä yleensä 100+/-5 hv takapyörältä elikkä vakion todelliset konetehot ovat jossain 110:n paikkeilla.
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: hannlai - elokuu 21, 2007, 23:20
Typerä kysymys tehoista.Näyttää siltä että 1200 i-ö koneen tehoksi ilmoitetaan 98hp,vuosimallista riippumatta. Eikös yleensä tämä tarkoita moottoritehoa? Yritin kovasti etsiä vakion 1200 tehonmittaus käyriä,mutten löytänyt(anteeksi mahdollinen sokeuteni...)
Eli kaipa joku vois auttaa :)


Jotain dynokäyriä on ainakin tuolla -> http://www.suzukibandit.org/index.php?topic=29.0
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

opperi

Lainaus käyttäjältä: Jukk@ - huhtikuu 23, 2007, 14:41
Itsellä vertailua 1200S -06 ja 1250 SA -07 ja aika samat on huomiot.

-1200:n vaihteisto hieman epätarkempi, mutta äänettömämpi. 1250 kolahtaa kuuluvasti varsinkin 1:ltä 2. vaihteelle vaihdettaessa.

- 1250:n moottori on huomattavasti vahvemman tuntuinen ja toimii hienosti ruiskun ansiosta myös kylmänä, ryyppyvipua ei ole ikävä. Aivan hienoista nykimistä pintakaasulla n 2200-2400 kierroksella on 1250:ssä havaittavissa.

- 1250 on raskaampi nostaa keskituelle kuin vm -06 1200:nen, mutta ei tuota ongelmia. Tämä on luonnollista koska sama runko mutta painoa hieman enemmän. Tai tarkkaan ottaen runko ei ole aivan sama: 1250:ssä on pidempi takahaarukka lyhyemmän moottorin johdosta sekä paksummat rungon alaputket.

- 1250 on selvästi hiljaisempi moottoriltaan, joka tietenkin sekin on luonnollista vesijäähdytyksen ansiosta. Ainoa häiritsevä ääni on vapaalla kytkin ylhäällä kuuluva kevyt rouskutus, joka häipyy kytkintä pohjaan painettaessa. 1200:ssa kytkin/vaihteisto ei äännellyt eri tavalla riippumatta siitä oliko kytkin pohjassa vai ei. Onko muilla 1250:ssa samanlaista ääntä havaittavissa?

Jukk@

Lainaus käyttäjältä: ritis71 - huhtikuu 13, 2007, 23:05
Tuoreeltaan muutama huomio vakio 1200s -05 ja 1250SA ABS eroista ja yhtäläisyyksistä kun jälkimmäisellä on takana 120km
- 1250 ABS pitää sirinää kevyestikin jarrutettaessa -onkohan normaalia?
- 1200:ssa vaihteet tuntuivat pelaavan jotenkin pehmeämmin - 1250 loksahtelee enempi taikka äänet erottaa paremmin pienemmän konemelun vuoksi.
- 1250:ssä varttikate ei sirise enää millään kierrosluvulla. Peilien tärinässä en huomannut eroa. Muutenkin peilit näyttävät yhtä hyvin/huonosti.
- 1200:ssa oli pehmeämpi kuljettajan penkki.
- 1250:ssä ei ole bensahanaa eikä varatankkia. Vaikeuttaa kulutuksen laskentaa, joka oli helppoa samasta syystä 1200:ssa (tripin nollaus varatankille siirryttäessä).
- 1200:ssa mittariheitto oli ainakin 10% ja 1250:ssä ~6% luokkaa. Jälkimmäisessä on erilliset analogi jenkamittari ja digi nopeusmittari.
- 1250:ssä tuntuu olevan jäykempi etujousitus.
- 1250:ssä on vääntöä selvästi enempi 1000-3000rpm välillä.
- 1200:n oli raskaampi nostaa keskituelle.
- Piripintaan tankatessa 1250 roiskuttaa bensat mukavasti tankista ulos tankkiaukon ylimääräisten reikien vuoksi.
- Matkustaja ei huomannut merkittäviä eroja.

Syystervehdys uudelta sivulaiselta !

Alla keväällä vaihdettu 1250 S ilman abseja. Edellinen seitsemän kesää itselläni ollut 1200 S vm. -98 abseilla.
Tässä muutamia omia kokemuksia 6500 km`n jälkeen :

-etujarru sirisee myös absittomassa mallissa
-pintakaasulla nykiminen johtuu "kuulemma" päästöjen vuoksi laihaksi säädetystä seoksesta alakierroksilla
-em. syystä luultavasti kaasukin ryömitettäessä tuntuu inhottavan on/off -tyyppiseltä (tosi työlästä kaupunkiliikenteessä)
-huoltoliikkeessä luvattiin apua ensi kaudeksi - olivat tilanneet laitteen jolla seosta voidaan säätää mieluisemmaksi !?

Opperi

Hale63

Lainaus käyttäjältä: ippo - syyskuu  8, 2007, 17:51
"olivat tilanneet laitteen jolla seosta voidaan säätää mieluisemmaksi"
Penkkiin vaan ja uusi seoskartta. Minä tein tuon toka viikolla.

Samaan ratkaisuun päädyin myös vaihdettuani vakioputken tilalle Leovince EVO2 -putken. Seokset laitettiin kuntoon ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen lopputulemaan. Mopo liikkuu oikeen kivasti.

Tunnen saaneeni rahoilleni vastinetta tuon penkityksen yhteydessä / myötä. :D
Hayabusa 2003
ex Bandit 1200S -99

opperi

Lainaus käyttäjältä: Hale63 - syyskuu  8, 2007, 18:18
Lainaus käyttäjältä: ippo - syyskuu  8, 2007, 17:51
"olivat tilanneet laitteen jolla seosta voidaan säätää mieluisemmaksi"
Penkkiin vaan ja uusi seoskartta. Minä tein tuon toka viikolla.

Samaan ratkaisuun päädyin myös vaihdettuani vakioputken tilalle Leovince EVO2 -putken. Seokset laitettiin kuntoon ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen lopputulemaan. Mopo liikkuu oikeen kivasti.

Tunnen saaneeni rahoilleni vastinetta tuon penkityksen yhteydessä / myötä. :D

Nonnii...

Heti kun sivuille liityn niin hyviä neuvoja pukkaa.
Riittääkö siis pelkkä pukilla säätäminen vai tarviiko jotain uutta osaa? Vakiotehot riittää mulle kunhan ulostulo tasaisesti ja nykimättä.

Itse asun pääkaupunkiseudulla - onko suosituksia ammattilaisista moiseen säätötoimeen!?

Opperi / 1250S

arde

Viaber Järvenpäässä osaa kuulemma homman

Unhola

Mitenkä hirveetä se teitin nykiminen oikein on ? Kun ei tuo oma tunnu nykivän yhtään...

opperi

Lainaus käyttäjältä: Unhola - syyskuu  9, 2007, 23:51
Mitenkä hirveetä se teitin nykiminen oikein on ? Kun ei tuo oma tunnu nykivän yhtään...

Ei nyt ihan mahottomasti mutta kun mielettömän väännön omaavalla koneella ajelee matkaa ihan pintakaasulla eli vaijeri on juuri ja juuri
hiukka kiristynyt niin silloin.... pitäs vaan antaa enemmän hanaa!?

Enemmän minua harmittaa - kaupunkipyörityksessä erityisesti - pintakaasun on/off -tyyppisyys. Tekee ajamisesta nykivää ja pakottaa
kytkimellä luistattaan.

En varmaan vaan osaa.....     penkkiin vaan ja uutta säätöä oli varmaan hyvä neuvo -täytyy kokeilla.

Opperi

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: opperi - syyskuu 10, 2007, 14:01
Lainaus käyttäjältä: Unhola - syyskuu  9, 2007, 23:51
Mitenkä hirveetä se teitin nykiminen oikein on ? Kun ei tuo oma tunnu nykivän yhtään...



Enemmän minua harmittaa - kaupunkipyörityksessä erityisesti - pintakaasun on/off -tyyppisyys. Tekee ajamisesta nykivää ja pakottaa
kytkimellä luistattaan.

Opperi

Tuo on valitettavasti miltei kaikkien ruiskupyörien inha riesa, ei toki yksin B1250:n.

-hh-
1200S -05