Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.  (Luettu 104555 kertaa)

pxu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 218
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #75 : Toukokuu 24, 2014, 20:37 »

Kyllä ABS:it on olleet valittavissa kai jopa v. 1997 lähtien, mutta olivat suht harvinainen valinta niiden määristä päätellen.
Ehkä vielä silloin ei tajuttu kuinka hyvä turvavaruste tuo lukkiutumattomuus on, vaikka maksaakin.
Onhan noissa mainitsemiasi vuosimalleja myynnissäkin näemmä ABSillisina jos nettimotoa nyt selaa.
Kirjattu
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

Handegunnar

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 948
  • Banditeja jo toisessa polvessa
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #76 : Toukokuu 25, 2014, 12:27 »

Olen ajanut soratiellä vanhemmalla (MK1) Banditilla, jossa on ABSit. Aika kehittymättömät ne olivat. Semmoista blob blob meininkiä ::). Itsekin ehtii pumpata jarruja siihen tahtiin, kuin ABS teki. Ei kovin vakuuttanut. Toivottavasti uudemmissa on paremmat.
Kirjattu
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

pxu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 218
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #77 : Toukokuu 25, 2014, 22:27 »

Hyvä pointti.
Minun kokemuksellani ABS:it ainakin 2007 jälkeen ovat todella hyvät.
EAK-koulutuksen 80:n jarrutuksissa kouluttaja ihmetteli kun pysähdyin niin kauas hänestä. Jotkut Hondat ja Yamahat menivät sinne asti.
Kirjattu
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

jphuttunen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #78 : Toukokuu 26, 2014, 13:27 »

Kiitoksia paljon vastauksista. Eli periaatteessa jos katseleee tuota 1200s bandiittia kannattaisi valita normijarrullinen versio ja taasen jos rahaa olisi ennemmän 1250s mallista tuoa ABS jarrullinen versio? Itse vain pääsin kokeilemaan autokoulussa tuollaista ABS jarrullista pyörää jolla oli todella helppo jarrutella. Tosin pyörä oli 3kk vanha. Tosin tiedän että fiksumpaa olisi ensiksi opetella jarruttelemaan normi jarruilla ja sitten vasta siirtyä noihin ABS jarruihin. Lähinnä tässä ajattelin että olisiko kuitenkin tuo ABS jarruilla varustettu pyörä "turvallisempi".

Entä osaisiko joku täälä kertoa että onko Bandit 650s ja 1250s pyörät fyysisiltä mitoiltaan aivan saman kokoisia? Painoeroa noissa ei näyttäisi kovinkaan paljon ole.
Kirjattu

track08

  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1434
  • GSX 1250 FA '12
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #79 : Toukokuu 26, 2014, 14:10 »

Näin ulkomuistista ainakin takarengas on pienessä 160/60 ja isossa Banditissa 180/55. Muut voivat tarkentaa muita eroavaisuuksia, sikäli kun niitä on.
Kirjattu
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

tsumia

  • Moderaattori
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1416
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #80 : Toukokuu 26, 2014, 14:34 »

Tosin tiedän että fiksumpaa olisi ensiksi opetella jarruttelemaan normi jarruilla ja sitten vasta siirtyä noihin ABS jarruihin.

Mihin tämä perustuu?
Kirjattu
1250SA -07

jphuttunen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #81 : Toukokuu 26, 2014, 14:56 »

Mihin tämä perustuu?

lähinnä ajattelin että olisiko hyvä ajella ensiksi ilman abs:ja ja oppia ne ja sen jälkeen siirtyä abs jarrulliseen pyörään. Toisaalta ei varmaan tarvitse montaa vuotta mennä eteenpäin kun kaikissa pyörissä on nuo abs:it, joten onko sitten enään sitten mitään hyötyä että on joskus ajellu abs jarruttomalla pyörällä. Eli varmaankin voi siirtyä suoraan abs jarrulliseen pyörään, kunhan nuo abs:it toimivat pyörässä hyvin.
Kirjattu

pxu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 218
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #82 : Toukokuu 26, 2014, 21:40 »

Ajamisen kannalta 650 ja 1250 on kyllä saman kokoisia. Runko ja hallintalaitteet ovat ihan samanlaiset.
Fyysiset erot ovat lähinnä juurikin tuo takarenkaan leveys ja pieni painoero.

Minä(kään) en näe mitään perustelua sille, että pitäisi ensin opetella jarruttamaan ilman ABS:eja.
Sillä pyörällä pitää harjoitella, millä aikoo ajaa.

Kun pyörät ovat menossa ABS:illisiksi (Banditit kai jo jonkun vuoden pelkästään?) ja tosiaan jarrut ovat kehittyneet samoin kuin asenteet siten, että ne koetaan paremmiksi ABSeilla kuin ilman, niin jälleenmyynnin kannalta ajat muuttunevat vähitellen ABS:illisten eduksi?
Kirjattu
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

Kugel

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 66
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #83 : Kesäkuu 7, 2014, 21:19 »

itse kun ostin ison vesirosvon keväällä, en edes katsonut absittomia.
Kirjattu
-----------------------
BMW R GS 1200 '2010

kerma

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #84 : Kesäkuu 8, 2014, 00:04 »

Entä osaisiko joku täälä kertoa että onko Bandit 650s ja 1250s pyörät fyysisiltä mitoiltaan aivan saman kokoisia? Painoeroa noissa ei näyttäisi kovinkaan paljon ole.

Edellä mainittujen rengaskoon ja pienen painoeron lisäksi 1250 on hieman korkeampi ja leveämpi. En tiedä kuinka tarkkoja rekisteriotteen tiedot ovat, mutta korkeuden ja penkin leveyden huomaan siitä kun maa on toisen pyörän päällä istuessa kauempana.
Kirjattu
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)

pxu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 218
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #85 : Kesäkuu 9, 2014, 12:26 »

Edellä mainittujen rengaskoon ja pienen painoeron lisäksi 1250 on hieman korkeampi ja leveämpi. En tiedä kuinka tarkkoja rekisteriotteen tiedot ovat, mutta korkeuden ja penkin leveyden huomaan siitä kun maa on toisen pyörän päällä istuessa kauempana.
Mulla on tästä taas oma subjektiivinen mielipiteeni, joka sattuu olemaan päinvastainen.  :o
En huomaa eroa ainakaan noin päin, ja luulisi huomaavan, kun koipeni on vertikaalisesti kovin rajoittuneet - eli päkiöillä mennään.
Kirjattu
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

kerma

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #86 : Kesäkuu 9, 2014, 13:06 »

Päkiät ja joskus jos oikein venyttää jopa toinen kantapää ottaa mulla maahan tossa 1250:ssä kun 650 on niin antautunut että sen päällä istuessa on molemmat jalkapohjat maassa ja polvet lisäksi vähän koukussa. Eli oispa kiva päästä pxu istumaan sen sun 1250:n päälle ja sit tutkia mikä himpskatin ero näillä meidän pyörillä on. Ovat vissiin samaa vuosimalliakin. Haluun omastani korkeutta sentin tai pari pois tai kapeemman istuimen. Pienen kapeampi istuin ei käynyt tähän isompaan, vaikka toiveikkaana sitä kokeilin.
Kirjattu
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)

pxu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 218
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #87 : Kesäkuu 9, 2014, 13:36 »

^ sovitaan kerma vertailutärät yyveellä joskus jonnekin! Mielenkiintoista minustakin, koska muistelinkin kyllä että sä olisit  koivekkaampi kuin mä.
Kirjattu
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

tsumia

  • Moderaattori
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1416
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #88 : Kesäkuu 9, 2014, 15:10 »

Mielenkiintoista. Eikö usein ole sanottu, että penkki on sama? Istuinkorkeus on kyllä speksien mukaankin hiukan eri (isommassa 15mm enemmän). Tästä juontuukin kysymys, että tuleekohan istuinkorkeuden ero nimenomaan penkistä vai rungosta? Vai molemmista.
Kirjattu
1250SA -07

kerma

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.
« Vastaus #89 : Kesäkuu 10, 2014, 08:51 »

Laitan sulle pxu yv:tä.
Kirjattu
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)