Bandit mallien muutokset vuosimalleittain.

Aloittaja Suiza 1200, huhtikuu 7, 2007, 21:44

« edellinen - seuraava »

pxu

Kyllä ABS:it on olleet valittavissa kai jopa v. 1997 lähtien, mutta olivat suht harvinainen valinta niiden määristä päätellen.
Ehkä vielä silloin ei tajuttu kuinka hyvä turvavaruste tuo lukkiutumattomuus on, vaikka maksaakin.
Onhan noissa mainitsemiasi vuosimalleja myynnissäkin näemmä ABSillisina jos nettimotoa nyt selaa.
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

Handegunnar

Olen ajanut soratiellä vanhemmalla (MK1) Banditilla, jossa on ABSit. Aika kehittymättömät ne olivat. Semmoista blob blob meininkiä ::). Itsekin ehtii pumpata jarruja siihen tahtiin, kuin ABS teki. Ei kovin vakuuttanut. Toivottavasti uudemmissa on paremmat.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

pxu

Hyvä pointti.
Minun kokemuksellani ABS:it ainakin 2007 jälkeen ovat todella hyvät.
EAK-koulutuksen 80:n jarrutuksissa kouluttaja ihmetteli kun pysähdyin niin kauas hänestä. Jotkut Hondat ja Yamahat menivät sinne asti.
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

jphuttunen

Kiitoksia paljon vastauksista. Eli periaatteessa jos katseleee tuota 1200s bandiittia kannattaisi valita normijarrullinen versio ja taasen jos rahaa olisi ennemmän 1250s mallista tuoa ABS jarrullinen versio? Itse vain pääsin kokeilemaan autokoulussa tuollaista ABS jarrullista pyörää jolla oli todella helppo jarrutella. Tosin pyörä oli 3kk vanha. Tosin tiedän että fiksumpaa olisi ensiksi opetella jarruttelemaan normi jarruilla ja sitten vasta siirtyä noihin ABS jarruihin. Lähinnä tässä ajattelin että olisiko kuitenkin tuo ABS jarruilla varustettu pyörä "turvallisempi".

Entä osaisiko joku täälä kertoa että onko Bandit 650s ja 1250s pyörät fyysisiltä mitoiltaan aivan saman kokoisia? Painoeroa noissa ei näyttäisi kovinkaan paljon ole.

track08

Näin ulkomuistista ainakin takarengas on pienessä 160/60 ja isossa Banditissa 180/55. Muut voivat tarkentaa muita eroavaisuuksia, sikäli kun niitä on.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

tsumia

Lainaus käyttäjältä: jphuttunen - toukokuu 26, 2014, 13:27
Tosin tiedän että fiksumpaa olisi ensiksi opetella jarruttelemaan normi jarruilla ja sitten vasta siirtyä noihin ABS jarruihin.

Mihin tämä perustuu?
1250SA -07

jphuttunen

Lainaus käyttäjältä: tsumia - toukokuu 26, 2014, 14:34
Mihin tämä perustuu?

lähinnä ajattelin että olisiko hyvä ajella ensiksi ilman abs:ja ja oppia ne ja sen jälkeen siirtyä abs jarrulliseen pyörään. Toisaalta ei varmaan tarvitse montaa vuotta mennä eteenpäin kun kaikissa pyörissä on nuo abs:it, joten onko sitten enään sitten mitään hyötyä että on joskus ajellu abs jarruttomalla pyörällä. Eli varmaankin voi siirtyä suoraan abs jarrulliseen pyörään, kunhan nuo abs:it toimivat pyörässä hyvin.

pxu

Ajamisen kannalta 650 ja 1250 on kyllä saman kokoisia. Runko ja hallintalaitteet ovat ihan samanlaiset.
Fyysiset erot ovat lähinnä juurikin tuo takarenkaan leveys ja pieni painoero.

Minä(kään) en näe mitään perustelua sille, että pitäisi ensin opetella jarruttamaan ilman ABS:eja.
Sillä pyörällä pitää harjoitella, millä aikoo ajaa.

Kun pyörät ovat menossa ABS:illisiksi (Banditit kai jo jonkun vuoden pelkästään?) ja tosiaan jarrut ovat kehittyneet samoin kuin asenteet siten, että ne koetaan paremmiksi ABSeilla kuin ilman, niin jälleenmyynnin kannalta ajat muuttunevat vähitellen ABS:illisten eduksi?
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

Kugel

itse kun ostin ison vesirosvon keväällä, en edes katsonut absittomia.
-----------------------
BMW R GS 1200 '2010

kerma

Lainaus käyttäjältä: jphuttunen - toukokuu 26, 2014, 13:27
Entä osaisiko joku täälä kertoa että onko Bandit 650s ja 1250s pyörät fyysisiltä mitoiltaan aivan saman kokoisia? Painoeroa noissa ei näyttäisi kovinkaan paljon ole.

Edellä mainittujen rengaskoon ja pienen painoeron lisäksi 1250 on hieman korkeampi ja leveämpi. En tiedä kuinka tarkkoja rekisteriotteen tiedot ovat, mutta korkeuden ja penkin leveyden huomaan siitä kun maa on toisen pyörän päällä istuessa kauempana.
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)

pxu

Lainaus käyttäjältä: kerma - kesäkuu  8, 2014, 00:04
Edellä mainittujen rengaskoon ja pienen painoeron lisäksi 1250 on hieman korkeampi ja leveämpi. En tiedä kuinka tarkkoja rekisteriotteen tiedot ovat, mutta korkeuden ja penkin leveyden huomaan siitä kun maa on toisen pyörän päällä istuessa kauempana.
Mulla on tästä taas oma subjektiivinen mielipiteeni, joka sattuu olemaan päinvastainen.  :o
En huomaa eroa ainakaan noin päin, ja luulisi huomaavan, kun koipeni on vertikaalisesti kovin rajoittuneet - eli päkiöillä mennään.
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

kerma

Päkiät ja joskus jos oikein venyttää jopa toinen kantapää ottaa mulla maahan tossa 1250:ssä kun 650 on niin antautunut että sen päällä istuessa on molemmat jalkapohjat maassa ja polvet lisäksi vähän koukussa. Eli oispa kiva päästä pxu istumaan sen sun 1250:n päälle ja sit tutkia mikä himpskatin ero näillä meidän pyörillä on. Ovat vissiin samaa vuosimalliakin. Haluun omastani korkeutta sentin tai pari pois tai kapeemman istuimen. Pienen kapeampi istuin ei käynyt tähän isompaan, vaikka toiveikkaana sitä kokeilin.
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)

pxu

^ sovitaan kerma vertailutärät yyveellä joskus jonnekin! Mielenkiintoista minustakin, koska muistelinkin kyllä että sä olisit  koivekkaampi kuin mä.
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

tsumia

Mielenkiintoista. Eikö usein ole sanottu, että penkki on sama? Istuinkorkeus on kyllä speksien mukaankin hiukan eri (isommassa 15mm enemmän). Tästä juontuukin kysymys, että tuleekohan istuinkorkeuden ero nimenomaan penkistä vai rungosta? Vai molemmista.
1250SA -07

kerma

GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)