Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

kokemuksia rosvon myynnistä

Aloittaja mallorca, maaliskuu 17, 2014, 21:06

« edellinen - seuraava »

mallorca

Näinhän siinä kävi että kiinnostus kilokyykkyyn kasvoi talven aikana niin suureksi että pyörän vaihtopäätös on hyvin lähellä. Miten myydä nykyinen pyörä kun kiikarissa on nykyistä vanhempi ja arvoltaan vähän halvempi. Siis karvalakkimalleja vertaillessa.

Koittaakko myydä pyörä nykyisessä kuosissa ja koittaa saada kokonaisuudesta kohtuutarjous vai tehdä vakioksi ja laittaa hinta sellaiseksi että menis ja myydä kilkkeet erikseen.
Suzuki GSF 1250 S 2007 ( myyty )

rsilmu

Entisen pyörän myynnissä tein niin että vakiopalikat paikoilleen, hinta kohdalleen ja kaupaksi. Kaikki itse lisäämäni palikat, putki, PC, satulat, kahvat jne erikseen myyntiin. Näin sain paremman hinnan kuin että olisin koittanut saada pyörästä vähän korkeamman hinnan.
Suzuki GSF1200S K5

Kolmone

^Aikoinaan toimin samalla tavoin edellisen kirjoittajan kanssa. Varusteltu Bandit ei kiinnostanut ketään, mutta varusteiden vähentäminen pikkuhiljaa ja hinnan pudottaminen 100 eurolla viikossa auttoi muutaman viikon aikana.

Menee off-topiciksi, mutta minkälaista kilokyykkyä olet hankkimassa?
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

mallorca

euro-1 sääntelyn alaista kattelen. Jos samassa merkissä pysyisin niin k1/k2 gsxr. En ole vielä selvillä mikä vuosimallin r1 tai cbr osuisi vielä haarukkaan. Oikeastaan olen katsellut vain gixereitä tähän mennessä.
Suzuki GSF 1250 S 2007 ( myyty )

track08

Näin ostajan näkökulmasta sanoisin, että mua kiinnosti kyllä poikkeuksetta enemmän varustellut moottoripyörät. Viime kerralla pikkubandittia myydessä meni koko paketti kerralla ja niillä kilometreillä (92000) tuskin montaa ostajakandidaattia olisi muuten löytynyt. Olen kuitenkin ymmärtänyt että varusteista saa paremman hinnan jos ne myy erikseen.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

mallorca

Päätin etten ole ahne ja laitoin koko paketin kaiken kansan nähtäville. Kai sitä voi niinkin ajatella että joku toinenkin saa nauttia hitokseen hyvästä pyörästä kohtuuhinnalla.  :)
Suzuki GSF 1250 S 2007 ( myyty )

-TS-

Millähän ikenillä nuo pärrät saa nykyään kaupaksi? Tuntuu että ilmaiseksi pitäisi antaa, josko kelpaisi sittenkään.
Mulla on ollu Rosmo myynnissä about koko kevään, ja ei yhtään kyselyä ole tullut. Ei pitäs olla hinnallakaan pilattu.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

pegasus

No älä muuta viserrä. Minäkin olen myynyt kusiaista ainakin 2 kk eikä kukaan ole edes soittanut saati käynyt katsomassa. nettimopoon on tullut pari vaihtoehdotusta johonkin -58 sierraan.. voi ***vetti. Toisaalta kyllä ihan ok kun tallissa on isoveli ja pikkusisko! Talveksi ei enää molemmille tilaa.
B1250N09
B600N04Pegaso65005NX2509?

walde

Tuossa hyvä syy miksi itse en jaksa alkaa omaa suoraan myymään vaan jätän liikkeeseen kun toista pärrää haen.
Ei tällä hetkellä oikein käytetty tunnu liikkuvan mitenkään, joskaan ei uusienkaan kauppa käy.
Täytyy toki myöntää, että turpaan otan varmaan hinnassa koska jos suoraan myisi niin enemmän siitä saisi kun liikkeeseen jättäessä. Toisaalta vaakakupissa painaa sekin, etten halua säilöä pyörää talven yli jos se ei menisikään kaupaksi.
Tästä samasta syystä en myöskään ala pyörän varustusta purkamaan vaan kaikki romut menee sitten kerralla siinä vaihdon myötä niin ei jää nurkkiin pyörimään ja pölyttymään.
Yamaha FJR 1300A -14
ex GSF 600S Bandit -03

-TS-

Lainaus käyttäjältä: walde - heinäkuu  7, 2014, 13:07
Tuossa hyvä syy miksi itse en jaksa alkaa omaa suoraan myymään vaan jätän liikkeeseen kun toista pärrää haen.
Ei tällä hetkellä oikein käytetty tunnu liikkuvan mitenkään, joskaan ei uusienkaan kauppa käy.
Täytyy toki myöntää, että turpaan otan varmaan hinnassa koska jos suoraan myisi niin enemmän siitä saisi kun liikkeeseen jättäessä. Toisaalta vaakakupissa painaa sekin, etten halua säilöä pyörää talven yli jos se ei menisikään kaupaksi.
Tästä samasta syystä en myöskään ala pyörän varustusta purkamaan vaan kaikki romut menee sitten kerralla siinä vaihdon myötä niin ei jää nurkkiin pyörimään ja pölyttymään.

Itsekin vaihtaisin liikkeeseen, mutta nyt kun pitäisi saada vaihdettua pyörä silkkaan seteliin, niin liikkeeseen myynti ei enää onnistu. En ainakaan tiedä yhtään putiikkia joka ostaa pyöriä. Olisi vaan pitänyt myydä pyörä pari vuotta takaperin Delta Fun Centeriin, kun se vielä oli pystyssä...
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Kootee

Mulla oli pikkurosvo vm. 2007 koko kesän Nettimotossa, joskin suht toiviohintaan myynnissä. Kukaan ei edes soittanut.
Vaihdoin sitten liikkeessä samanikäiseen isorosvoon ja maksoin välirahan kiltisti. Liike pisti pikkurosvon hintaan 200€ lisää ja arvelin, että ei kyllä mee kaupaksi tuolla hinnalla! Meni kahdessa päivässä!  ::)
DL1000 2015
GSF 1250A 2007

pegasus

Oikein teit. Tuo kertoo ehkäpä siitä että ummikot ei uskalla ostaa yksityiseltä
B1250N09
B600N04Pegaso65005NX2509?

Kootee

Lainaus käyttäjältä: pegasus - heinäkuu  7, 2014, 17:33
Oikein teit. Tuo kertoo ehkäpä siitä että ummikot ei uskalla ostaa yksityiseltä

Toki yksityisiä myyjiä on monenlaisia, mutta itse olisin ainakin kertonut ostajalle pyörästä kaiken mitä tiedän ja mitä sille on itse tehty. Hyvässä kunnossahan se oli eikä mitään viaksi mainittavaa ollut. Liikkeestä ostaessa saat ehkä huoltokirjan, mutta siinä se info sitten onkin. Toki aktiivinen voi soitella edellisille omistajillekin vaikka jo ennen kauppoja.
DL1000 2015
GSF 1250A 2007

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Kootee - heinäkuu  7, 2014, 17:48
Liikkeestä ostaessa saat ehkä huoltokirjan, mutta siinä se info sitten onkin.

Liikkeestä saa myös jonkinasteisen takuun. Jos ostaisin projektiksi, ostaisin yksityiseltä. Ajoon todennäköisemmin liikkeestä kuin tuntemattomalta.
1250SA -07

pxu

Lainaus käyttäjältä: tsumia - heinäkuu  7, 2014, 18:37
Liikkeestä saa myös jonkinasteisen takuun. Jos ostaisin projektiksi, ostaisin yksityiseltä. Ajoon todennäköisemmin liikkeestä kuin tuntemattomalta.

Tässä kohtaa olisi kiva pitää gallup; kuinkakohan monella meistä on tullut asiaa käytetyn banditin myyneeseen liikkeeseen takuuasioissa? Kun nyt luulisi käsityksen olevan, että bandit on tunnettu luotettavuudestaan ja kestävyydestään, niin ei kai nyt suorastaan ole odotettavissa yllätyksiä, jos päältä näkee että pyörää on hoidettu asiallisesti.
Itse ostin yksityiseltä ja olen aivan varma, että pyörä oli hyvin pidetty (2 ensimmäisellä omistajalla), eikä ongelmia ole odotettavissa.

Sen ymmärrän, että pyörät kiertävät liikkeen kautta, kun ihmisten pitää saada se oma hukattua, niin siitä "palvelusta" sitten kärsii hinnoissa, ei voi mitään. Näinhän se ehkä kooteen tapauksessakin vaan meni, että joku toinenkin oli koittanut koko kesän myydä omaansa jne... ja jos enemmänkin annetaan ymmärtää, että yksityiseltä ei muka uskaltaisi ostaa niin kalliiksihan se vaan tulee. (kun kukaan ei osta sitä "ensimmäistä" pyörää, että ketju lähtisi käyntiin. :) )
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA