Mitä lisäainetta tankkiin talveksi?

Aloittaja 2_pyörää, lokakuu 8, 2013, 05:08

« edellinen - seuraava »

2_pyörää

Mitä lisäainetta olette käyttäneet polttoaineen seassa talvisäilytyksen aikana? Aikaisemmin liike huolehtinut (edellisen) pyörän talvisäilytyksen, niin ei ole itsellä kokemusta.
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

tonttuj

Aja tankki tyhjäksi ja tankkaa pienkonebensaa ja aja muutama kilsa.

muumu

Ruiskuvehkeissä tuskin niin suuri ongelma kuin kaasarilaitteissa joissa bensa haihtuu kohokammioista (kannattaa tyhjentää ne niin ei tarvi putsata keväällä). Stabilointi ainetta on tarjolla monenmoista kaupassa jos jotain haluaa laittaa. Hyvin on kuitenkin bensa kestänyt sen 6kk mitä oma pyörä seisoo talvella ilman lisäainettakin.

Tapaan jättää kevääksi tilaa tuoreelle bensalle ja käyn heti tankilla kun otan pyörän käyttöön. Helpottaa talvihuoltoa tyhjä tankki.
BAT1200S -01

BTmies87

Paras tapa taitaa olla lisätä bensan säilytysainetta(fuel stabilizer) tankkiin, näin minä olen aina menetellyt ja ei ole koskaan ollut ongelmia banditin lisäksi minkään muunkaan moottorin kanssa. Aina on lähtenyt kaikki moottorit helposti käyntiin seisonnan jälkeen.

Bandito

Kaasaripeleihin laitoin talveksi stabilisaattoria tai mitä se nyt sitten onkaan nimeltään. Ei ollut ongelmia.
Ruiskulla varustettuihin Moto Guzziin ja nykyiseen Bandittiin en ole ikinä laittanut muuta, kuin normaalia 98 bensaa. Ei mitään ongelmia.
Ei taida kuuden kuukauden säilytys vielä kauheasti vaikuttaa bensoihin. 

Isopahvi

Tankki täynnä lämpimään talvisäilöön. Keväällä hipaisusta käyntiin.

Roof

Eipä taida muutaman kk säilytys ruiskubanditille olla mitään, ite en ole mitään ikinä laittanut ja niin on aina vain startannut heti. Akku probleemi on suurempi murhe, tosin pitäis varmaan joskus kokeilla pistää akku talveksi pakastimeen, kuulemma pitää akun uutena ja kerrasta lähtee tulille.

Eipä ne noissa liikkeissä myytävissäkään vehkeissä mitään lisäaineita käytä ja pahimmassa tapauksessa seisovat piiiiitkään rivissä odottamassa uutta omistajaa.
Bandit 1250S  -09

2_pyörää

Kiitos vastauksista. Siis tankki täyteen ja säilytykseen :)
Tällä hetkellä ei mopoa
EX Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS, -07.

Taavi

Lokakuusta maaliskuulle oli Tankissa Nesteen pienkonebensaa.  Seurauksena kaikki nelja neulaventtiilien tiivisterengasta olivat osin sulaneet ja kaasarit tulvivat ja kone tukehtui liikaan bensaan, sammui ja toimi asiallisesti vain isoilla kierroksilla, mutta kulutuskin oli 10/100 :(   Nuo hajonneet osat olisivat kustantaneet jotain 76e kpl x 4 mutta onneksi Joutsan mp huollossa löytyi sopivat irtotiivisteet edullisesti.   Mutta kova työ ja turhat ja kalliit bensat haaskiolle.  En asioi enää Nesteellä - Kiitos!   PS. se niitte 2t bensakin on huonoa, kertoo sahakorjaaja.

Bandit 1200S 06
Yamaha XJ 750 (Seca) -81  1200S -06

tonttuj


Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: tonttuj - maaliskuu 14, 2014, 21:19
Miten tuo liittyy aiheeseen?

Pienkonebensan mainostetaan olevan paremmin säilyvää ja siksi sopivaa esim talvisäilytykseen.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

tonttuj

Jotenkin on sellainen tunne että tuota samaa olen jo lukenut ties kuinka monesta eri ketjusta tänään aiemmin.
Täällä mennään ilman lisäaineita, mopoilla on ajettu parin viikon välein läpi talven.

Sahkari

Ilman lisäaineita täälläkin, tankki täyteen syksyllä ja laakista lähti käymään kun otin ajoon pyörän eikä ajossakaan tuntunut mitään ongelmia vanhoilla bensoilla, taitaa olla mutu juttuja nää lisäainejutut 😆
Suzuki GSX1250FA vm.2014
8 Suzuki menossa ja niissä pysytään 😆

kerma

Oon laittanut joka syksy talveksi tankin täyteen ysikasia ja sekaan korkillisen LiquiMolya. Uskonasia tai ei, ihan toi lähti normisti käyntiin ja kävi siististi. Ulkona olleen loskapaskan vuoksi jäi vielä talvitalliin.
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)

Lohjalines

#14
Lainaus käyttäjältä: Roof - lokakuu 10, 2013, 19:09
Eipä taida muutaman kk säilytys ruiskubanditille olla mitään, ite en ole mitään ikinä laittanut ja niin on aina vain startannut heti. Akku probleemi on suurempi murhe, tosin pitäis varmaan joskus kokeilla pistää akku talveksi pakastimeen, kuulemma pitää akun uutena ja kerrasta lähtee tulille.

Eipä ne noissa liikkeissä myytävissäkään vehkeissä mitään lisäaineita käytä ja pahimmassa tapauksessa seisovat piiiiitkään rivissä odottamassa uutta omistajaa.

Ilman lisäaineita kaasari-bandu lähti tulille 6kk:n talvisäilytyksen jälkeen, toki hieman nihkeästi koska kaasarit olivat tyhjentyneet eikä edes tuo PRI-asento täyttänyt kohokammioita. Akku kun on kunnossa niin kyllä ne kammiot siitä aikanaan täyttyy ja kone hörähtää käyntiin.
Akku oli syksyllä ladattu täyteen ja säilytetty viileässä tallissa, kuten pyöräkin. Pakastimessa en rohkenisi akkua säilyttää sillä jos se ei olekaan ihan kunnossa, siis ei ole varautunut täyteen niin se saattaapi jäätyä. Toisekseen lyijy-nesteakkua tulisi 'höyryjen' vuoksi säilyttää hyvin tuuletetussa tilassa..Lyijy-geeliakku ei höyryjä päästele joten sen säilyttäminen on myös huolettomapaa...