Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: ohjaustankoista asiaa ( taas )  (Luettu 2600 kertaa)

mallorca

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 182
ohjaustankoista asiaa ( taas )
« : Syyskuu 18, 2012, 19:14 »

Tosi kulunut aihe, mutta aina ajankohtainen!  ???  Käväisin kauppiaalla katsastelemassa LSL:n tankoja 1250S:ääni. Nyt on kiinni lsl:n joku järkkyleveä, mallia en tiedä. Jos pitää ajoasennosta joka muistuttaa ison off-road pyörän ajoasentoa niin sitten se olisi hyvä. No positiivista nykyisessä on että saa kädet rentoutettua helposti ja sitä kautta hartiat myös. Tahtoisin silti tilalle jotain räyhäkkäänpää.

Otin pari tankoa pihalle ja sovittelin niitä sitten aikani. Superbike low oli ensin valintani, myyjä kertoi että siinä olisi nostetta 60 mm. Vaikutti siltä että mahtuu kääntymään varmasti ilman kolhuja ja ei yhtä leveä kuin nykyinen eli letkut riittää. Mutta mutta.. Siihenpä pitäisi hankkia uudet kiinnikkeet ja niiden nostovaikutus alkuperäisiin olisi myyjän mukaan 14 mm. Eli pirusti kun matalampaa pitäisi saada  :o

Toinen vaihtoehto mitä mallailin oli "suora" tanko. Ei siis tikkusuora mutta nostoa ei tankossa ole lainkaan, siihenkin silti tulee kiinnikkeiden myötä tuo 14 mm nosto. Flat bar - lienee sen nimi.

Onko kokemuksia tuollaisesta flat bar - tangosta jossa nostoa ei ole ollenkaan? Onko Renthalin kiinnikkeissä nostoa alkuperäisiin nähden?
Kirjattu
Suzuki GSF 1250 S 2007 ( myyty )

jombbo54

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 231
Vs: ohjaustankoista asiaa ( taas )
« Vastaus #1 : Syyskuu 18, 2012, 21:16 »

Itsellä on tuollainen Drag style tanko. Alussa tuntui melkos oudolle, mutta nyt kun on tottunut tuohon jo niin en kyllä pois vaihtaisi.  ;)
En tosin tiedä mitenkä mahtuu tollaiseen S- Malliin.
Kirjattu
-97 1200N (Musta) Yoshimura TRS slipari
(EX)-97 600N

HarriK

  • Vieras
Vs: ohjaustankoista asiaa ( taas )
« Vastaus #2 : Syyskuu 19, 2012, 08:33 »

Alkuperäisen tangon vaihdon, LSL:n Sreet Bar (korkea) tankoon. Tankoa lyhensin n.1,5cm, luonnollisesti kummastakin päästä.
Tuli huomattavasti mukavampi kuin alkuperäinen. Kokeilin tankoa hetken myös täysleveänä, ei meinannut kädet riittää kääntyessä.
Kirjattu

mallorca

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 182
Vs: ohjaustankoista asiaa ( taas )
« Vastaus #3 : Syyskuu 19, 2012, 19:43 »

Sikäli kun osasin katsella niin tuo flatbar olisi sopinut S malliini. Käväisen toisenkin kerran ja jos näyttää hyvältä niin ostan pois. Ne värivaihtoehdot olivat nyt vähän kehnot. Lisäksi ne oli maalattu jollain ihme tavalla ja maalipinta naarmuuntui kun vähän raapaisi johonkin. Ehkä tavallinen maali olis pareet niin pysyiskin hyvänä. Talvella vaihtelen sit tangon+brembon radiaalipääsylkkykahvan ( hyllyssä jo  ;D ), palat ja piparit. Kahvan kanssa samanmerkkiset palat on kans hankittu, mutta tanko ja piparit uupuu.

Se mun leveä tanko ja etujarrukahva mallia kiinanpazzo jää turhakkeeksi hyllylle muun poisotetun tavaran sekaan..
Kirjattu
Suzuki GSF 1250 S 2007 ( myyty )

Weeble

  • Vieras
Vs: ohjaustankoista asiaa ( taas )
« Vastaus #4 : Kesäkuu 17, 2013, 10:33 »

Noniin arvon tietäjät.

Ongelmaksi on muodostunut se, etten ole kuskeista pienin ja jaappanin kavereille suunniteltu tanko ei mun yläkropan leveyteen passaa. Kävin motonetista hakemassa "krossitangon" suureen 13€ hintaan. leveä ku mikä ja sen kautta mukava (oma mielipide, ja olen aina oikeassa). Ongelmana on kuitenkin se, että ranteet alkaa hiljalleen huutaa hoosiannaa muutaman sadan kilometrin jälkeen. onkos kellään tiedossa miten toimisi täysin suora tanko joillain korokkeilla tai onko tietoa mistä saisi about suoran tangon missä keskellä "syvennys" josta tanko kiinnitetään. Leveyttä saisi olla reilut 75cm jotta kädet olisi mukavasti suht suorassa. jos jollain on kiinni suora tanko niin kuvia otan mielellään vastaan.
Kirjattu

Kb2000

  • Tulokas
  • Viestejä: 3
Vs: ohjaustankoista asiaa ( taas )
« Vastaus #5 : Marraskuu 8, 2018, 16:50 »

onkos vakio kapeampi parempi ajaa kun tollainen leveä tanko? Ei jotenkin omaan käteen tuntunut hyvälle kun ostin pyörän missä on leveä tanko. Jotenkin matala asento ja kädet turhankin leveällä. Pitäskö ensin kokeilla risereillä ja rälläköidä siivut veks tankojen päistä?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 9, 2018, 02:06 kirjoittanut Kb2000 »
Kirjattu

tsumia

  • Moderaattori
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1387
Vs: ohjaustankoista asiaa ( taas )
« Vastaus #6 : Marraskuu 9, 2018, 19:54 »

Pitäskö ensin kokeilla risereillä

Voisi olla ihan hyvä

Lainaus käyttäjältä: Kb2000
rälläköidä siivut veks tankojen päistä?

Älä nyt tätä ainakaan ensimmäisenä, vaikka voihan se olla joku älyttömän leveäkin.

Tästä ei selvinnyt mistä mallista kyse, mutta oletan tankojen leveyksien olevan uudemmissa ja vanhemmissa suht samat. Itse ainakin toivoisin vakiotangon (2007) olevan leveämpi, mutta en ole alkanut vaihtamaan. Käytännössä ajelen usein kädet osittain tangonpäätypainoilla, jotta saisi leveämmän asennon.
Kirjattu
1250SA -07

Kb2000

  • Tulokas
  • Viestejä: 3
Vs: ohjaustankoista asiaa ( taas )
« Vastaus #7 : Marraskuu 9, 2018, 21:37 »

Voisi olla ihan hyvä

Älä nyt tätä ainakaan ensimmäisenä, vaikka voihan se olla joku älyttömän leveäkin.

Tästä ei selvinnyt mistä mallista kyse, mutta oletan tankojen leveyksien olevan uudemmissa ja vanhemmissa suht samat. Itse ainakin toivoisin vakiotangon (2007) olevan leveämpi, mutta en ole alkanut vaihtamaan. Käytännössä ajelen usein kädet osittain tangonpäätypainoilla, jotta saisi leveämmän asennon.

olikohan tuo nyt 84 cm leveä. Ja vuosimallihan oli 1998 ja alunperin S mallia. Onko noissa s ja n malleissa saman mittaiset tangot? tämähän on nyttemin nakutettu.
Kirjattu