Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Uusi Bandit kuski ?

Aloittaja jukma, tammikuu 18, 2012, 20:20

« edellinen - seuraava »

kerma

Niin, täytyy vielä tosiaan tarkentaa, että mulla ei ole koskaan ollut ketään kyydissä.
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)

Bandit227

Kyllä minulle 193cm 98kg 47v on vallan mainio laite tämä pikku Bandit olen vallan huvittunut että joillekin tuo vääntö teho on niin tärkeä. Pääasia tässä popoilussa on nauttia matkan teosta ajelee sitten vaikka millä kuutio määrällä tahansa  ;)

t.Bandit227
GSF650/SA 05

jombbo54

Makuasia taitaa tosissaan olla, mut itse ostin tuon pikkuisen ensiksi ja tehoon turtui kyllä parissa päivässä jo.
Itsekkin ajattelin ensiksi, että parempi aloitella pienemmällä pyörällä harrastus. Tämän jos olisin jo silloin tiennyt,
niin olisin suoraan ostanut isomman. Ei sillä kyllähän tuolla pikkuisellakin pärjäsi hyvin, mutta jotain siitä ainakin itselle jäi uupumaan. Parashan olis kun kävisit koeajamassa molempia ja tuumisit sitten lisää. ;)
Molemmilla (isommalla ja pienemmällä) pyörillä olen emäntää kyydittänyt ja kyllä se tuolla pienelläkin onnistui.
Isommalla tietysti tuo vääntö auttoi vähän. Runko tuntui jämäkemmältä kanssa isommassa, en tosin tiedä onko uudemmissa versioissa eroa rungoissa. Näissä vanhemmissa on ainakin yksi poikkituki enemmän.
Ja niinkuin edellisetkin maininneet niin 600 vaatii vähän aktiivisemman ajotavan.
Jotenkin itsestä tuntui tuo isompi enemmän herrasmiesmäisemmältä kun ei tarvitse kierrättää niin paljon konetta, että sais sieltä sitä tehoa irti.
Hyviä pyöriä varmasti molemmat, kumman sitten päätätkään valita. :)

Ja itsellä kokoa: 189cm 70kg ja 24v
-97 1200N (Musta) Yoshimura TRS slipari
(EX)-97 600N

Hunni84

Pohdiskeltuani omia pyörän käyttötarpeitani ja mahdollisia ajotapojani, niin olen näiden teidän keskustelujen perusteella tullut siihen tulokseen, että kyllä se 600cc on aivan passeli mulle.

Kumminkin pyörällä ajan pääsääntöisesti itsekseni. Jos 2-3 kertaa kesässä käy emännän kanssa kauempana, niin eiköhän sitä kumminkin ylämäet ylös pääse työntämättä.  ;D
Vakuutuksetkin vissiin on halvemmat, kun on kuutioita vähemmän. Tosin tämä tieto vain arvailua.

Ja ajotavasta sen verran, että kai se on se perus rauhallinen ajo niinkun autollakin, vaikka sekin liikahtaa tarpeen vaatiessa. Ne kaahausajat on ollutta ja mennyttä. Vanhuus, ja erityisesti vanhemmuus, on kai kasvattanut hiukan (toivottavasti).

Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja neuvoista. Tällä viikolla käydään ostamassa taskuvaras.
Suzuki Bandit 600S -97

pxu

Kyllä kai sitä sen ostaa mikä tuntuu hyvältä, ja niin pitääkin! Onnea uusille Bandit-kuskeille!

Minä olen myös 170cm ja jalat yltää just. (enkä tiedä miksi ikä piti mainita mutta ollen huomattavasti - jopa vuoden - nuorempi kuin aiemmat tämän ketjun saman pituiset. Ei ole toiveita että koivet pitenisi enää.  :P )
Itse asiassa se parikymmentä kiloa lisäpainoa isossa bandussa verrattuna pieneen kyllä ehkä tuntuu parkkeerausmanöövereissä, vaikka mitat ovatkin päällisin puolin samat?

Koskaan en ole tuntenut tällä pienellä banditilla jääneeni isojenkaan pyörien jalkoihin, eikä ole tuntunut tarvetta vaihtaa isompaan. Tosin kuten kerma mainitsi -  minullakaan ei ole ollut, eikä tule olemaan ketään kyydissä. Vaihteita olen kyllä jaksanut vaihtaa, vaikka varmaan se aina puhuttu vääntö on hieno juttu.

Tuo vakuutusmaksuasia on kyllä hyvä pointti sekin.
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

tsumia

Lainaus käyttäjältä: pxu - huhtikuu  9, 2012, 14:00
Itse asiassa se parikymmentä kiloa lisäpainoa isossa bandussa verrattuna pieneen kyllä ehkä tuntuu parkkeerausmanöövereissä, vaikka mitat ovatkin päällisin puolin samat?

Näissä uusissa vesimalleissa painoero on suzukifinlandin mukaan 4 kiloa. Vanhemmissa parin vuosimallin otannalla suzukicyclesin mukaan painoero samaa luokkaa.
1250SA -07

Handegunnar

Mitäpä tuota jahkailee kumpi. Kun käy ajamassa molemmilla on paljon helpompi päättää, kuin teoreettisella pohdiskelulla  :-X
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Roof

Jos vain pääset molempia ajamaan, niin hyvä. Meillä on emännällä 600 cbf honda ja kyllä se ero on huomattava  (merkin lisäksi ;D) varsinkin kun vaihtaa "lennosta" toiseen. Se paljon puhuttu vääntö on kyllä mielestäni juuri se, mikä tekee ajamisesta huomattavasti leppoisampaa, 600:ssa joutuu vaihteita tosiaan vaihtamaan tiuhaan vrt iso bandu, mutta kyllä sillä 600 ehtii ja pääsee ja varsinkaan jos ei meinaa kyyditellä ketään, niin hyvin toimii.

Bandit 1250S  -09

pxu

Lainaus käyttäjältä: tsumia - huhtikuu  9, 2012, 14:20
Näissä uusissa vesimalleissa painoero on suzukifinlandin mukaan 4 kiloa. Vanhemmissa parin vuosimallin otannalla suzukicyclesin mukaan painoero samaa luokkaa.

Tosiaan! Muistelin tietoja silloin kun pyörän ostin, ja Bikez.com ainakin kirjaa 204/229 kuivapainot silloisiin SA-malleihin.  Tuo nykyinen 250/254 on sitten litkut sisällä. Aina kuvittelin että isommat tehot vaatii vaffemmat rungot tms. Mut olisivatko tehokkaita ja tekevät vaan identtistä kaikkiin nyttemmin ja sillä niin pieni ero.

Vielä tuosta 600CBF:stä on pakko kuitata Roofille että kyllä se on aika lussu 650 bandittiinkin verrattuna.. Koitettu on.  ;D
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

kerma

Vielä yhden korren kannan kekoon: Vakuutusmaksuthan näytti sen taannoisen vertailutaulukon mukaan olevan suht'samoja, kun teho-/painosuhde on se merkitsevä, ei mosan koko.
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)

doc A

Voiskohan näihin vääntöasioihin esittää toista näkökulmaa. Vääntö tekee pyörästä vähän tylsän, yhdellä vaihteella körötellään. Pykältäminen lisää ajoon fiilistä ja kun vääntö ei tule alhaalta, on kivaa nauttia pitkästä vedosta. No, mielipide tämäkin muiden joukkoon. Kusiaiseen parannusehdotuksena pyörä, jossa lisää tehoa ilman että menee kyykyksi, vääntöä ei lisää mutta tehoa kylläkin, ja väännön huippu keskikierrosalueen yläpuolella jossain 8500-9000 välillä. Olis tarjolla makeita kiihdytyksiä.
650 SA Abs -08/-09
ex: Pappatunturi noin 1969 käsivaihteinen viri; pappatunturi noin 1976 jalkavaihteinen viri; Tunturi Super Sport noin 1983 viri; Yamaha RD 125

Kolmone

Vääntö- ja iskutilavuusasiat ovat makuasioita. Tältä foorumilta löytyy paljon porukkaa, jotka ovat siirtyneet kuussatasesta isompiin, mutta myöskin paljon kuussatasissa pidättäytyviä. Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä ajokokemusten ja koeajojen perusteella.

Itse vaihdoin aikoinaan yhden kauden jälkeen 600:sta 1200:een juuri väännön takia, joista jälkimmäisellä jaksoin ajella n. 6,5 ajokautta. Edelleenkin tykkäsin käyttää myös kierroksia 1200:lla ajaessa ihan fiiliksen vuoksi (1200:n tykkää kierroksista hieman enemmän 1250:een maamoottoriin verrattuna). Joka tapauksessa pidin 1200:n moottorista eniten juuri ajon vaivattomuuden (väännön) suhteen.

Sittemmin hankin ketterämmän pyörän lähinnä rata-ajelun (lue köröttelyn) vuoksi. Aluksi hankintalistalla oli 750:n, mutta tonninen vei voiton arkiajon vaivattomuuden suhteen. Ylipäätään isoissa rivinelosissa on hienointa, että niillä voi käyttää kierroksia, jolloin mennään eikä meinata. Toisaalta ohitukset ym. käytännön suorituskykyä vaativat tilanteet hoituvat helposti alaväännöllä.
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

Jaksaajaksaa

Tää on vähän tottumis kysymys. Ite alotin 600 Diversionilla 17 vuoden tauon jälkeen. Vuoden jälken vaihdoin isoon Bandiittiin ja oli ongelmia oppia ajamaan alhaisilla kierroksilla, kun vauhtia tulee niin p...sti kun nostaa kierroksia. XJ:llä pystyi kierrättämään eikä vauhti noussut liikaa. Eikä XJ:llä viitsi ajaa 100-120 tiellä kovin kauaa. Se on niin puuduttavaa kun rekkojen ilmavirta heiluttaa ja saa vääntää hampaat irvessä. 1200 on just passeli joka paikkaan, mutkiin, matkaan, radalle...
Mutta ei kaduta yhtään, että ajoin vuoden 600 pyörällä (ja vielä Yamaha XJ:llä). Se oli ihan kelpo peli, mutta kun se meni kaupaksi niin vaihdoin 1200 Bandiittiin, enkä enää takasin vaihtaisi!
1200S GSF, 2004

Jaksaajaksaa

Lainaus käyttäjältä: pxu - huhtikuu  9, 2012, 22:32
Tosiaan! Muistelin tietoja silloin kun pyörän ostin, ja Bikez.com ainakin kirjaa 204/229 kuivapainot silloisiin SA-malleihin.  Tuo nykyinen 250/254 on sitten litkut sisällä. Aina kuvittelin että isommat tehot vaatii vaffemmat rungot tms. Mut olisivatko tehokkaita ja tekevät vaan identtistä kaikkiin nyttemmin ja sillä niin pieni ero.

Vielä tuosta 600CBF:stä on pakko kuitata Roofille että kyllä se on aika lussu 650 bandittiinkin verrattuna.. Koitettu on.  ;D
Ja 1000 CBF on mopo 1200 Bandittiin verrattuna, ja CBF:n ajoasento on liian pystyssä.
1200S GSF, 2004

Dyny

Tää kans tykästynyt 1200:sen väännöstä kun lähtee ohittaan niin eipä tarvi pienemmälle lykkiä vaihdetta ku vaan vääntää kahvasta niin mukavasti ohittaa letkan=)Tää on just sopiva vanhemmalle ja rauhallisemmalle kuskille.
Just kaverit kuittali että ota tonninen kyykkypyörä joten tuhahdin jos haluun polvet sijoiltaan niin ennemmin menen lattialle kyykkyyn=))
1200N vm 2000