Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

öljyn kulutus

Aloittaja lavetti, kesäkuu 28, 2011, 23:21

« edellinen - seuraava »

lavetti

ostin kuukausi sitten -03 ison rosvon, ajettu nyt noin 2000 km oston jälkeen. mittarissa kilometrejä, hiukan yli 36000. huomasin tänään et öljyn pinta oli laskenut puoleen, jo 2000 kilometrin jälkeen. kuluttaako muiden rosvot öljyä vaihto välin aikana.

muumu

Lainaus käyttäjältä: lavetti - kesäkuu 28, 2011, 23:21
ostin kuukausi sitten -03 ison rosvon, ajettu nyt noin 2000 km oston jälkeen. mittarissa kilometrejä, hiukan yli 36000. huomasin tänään et öljyn pinta oli laskenut puoleen, jo 2000 kilometrin jälkeen. kuluttaako muiden rosvot öljyä vaihto välin aikana.

Helposti huijaa tuo mittalasi jos katsoo heti ajon jälkeen tai pyörä kallellaan. Kokeila täyttää ja katso vajuuko vielä. Tarkasta pinnankorkeus samalla tavalla joka kerta ettei tule ylitäyttöä.
BAT1200S -01

lavetti

ei ole katsottu heti ajon jälkeen ja pyörä on keskijalalla.

numbie

2007 ostettu vm. 2004 isorosmo ja ei ole öljyä yleensä syönyt vaihtovälin aikana (6 tkm). Ostaessa mittarissa 24 tkm ja nyt 75 tkm. Viime kesänä Norjassa piti lisätä, muuten on mennyt 6 tkm samoilla öljyillä. Tee kuten veli muumu ehdotti, seuraa ja katso, että tarkistat aina samassa paikassa samoilla oletuksilla (esim. aamulla, että on ehtinyt valua).  ;D ;D

Jos öljyä silti menee, katso onko vuotoja.  :-\
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Mykkman

Mulla on -02 vuoden 53000 ajettu ja kerran oon öljynvaihtojen välillä lisänny öljyä n. pari desiä. Ei ehkä vältämättä tarviis lisätä mut oon tykänny pitää öljypinnan lähempänä ylärajaa ku ala.
1200S -02
LS650 Savage

harmaahukka

Ei ole vielä 46 tkm ajettuun tarvinnut lisäillä. Kannattaa olla niinkin tarkkana pinnan tarkistuksissa, että tsekkaa sen "huolestumistapauksissa" aina samalla parkkiksella ja ottaa vaikka kellolla aikaa valumisesta (esimerkiksi 5 minuuttia taskukelloon herätykseksi).

-hh-
1200S -05

koomatt

-03 ja 47th,kerran meni ylärajalta alarajalle GN4 kokeilulla yhdellä Norjanreisulla (n.2500km)........ilmeisesti liian hyvä öljy bandiittiin  ::).Viimekesän reissu (6200km) eikä tarvinnut lisätä Castrol GPSää,pidän kyllä näitä öljy juttuja mutu hommina mutta tuo ihmetytti kun Norjassa ajeltiin +2 - +10 asteen koleudessa kun taas Euroopassa +20 - +37 helteessä.

Jukkath

kilsoja mittarissa noin 117000 km ja itse niistä ajanut 95000 km enkä ole 6000 km vaihtovälillä kertaakaan lisäillyt. ei ole edes ollut tarvetta.

lavetti

voi olla et se oli vain alku hermoilua. nyt ajettu lisää, eikä öljyä ole kulunut. pyörällä on tän kesän täys takuu, niin yrittää löytää kaikki mahdolliset viat. on kuitenkin mahtava pyörä ajaa, hiukan harmittaa tyhjäkäynnin kierrosten vaihtelu. pyörässä vakioputki, auttaiskohan viritysputken vaihto?

BTmies87

Omalla bandulla ei ole kertaakaan tarvinnut öljyä lisätä. Jotenkin epäilisin että näissä tapauksisa joissa on öljyä syönyt. On tainnut öljy olla vähän turhan laimeaa, 27-30c lämpötilassa alkaa jo 10w40 olla aika laimeaa i/ö bandulle. Tai sitten on ajettu lähes kokoajan rajottimella.

jakari59

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, koska ette ole aikaisemmin vastannut kirjeisiini. ;D !

Kaikki moottorit kuluttaa hieman öljyä, joten huolestumiseen ei ole aihetta, paitsi silloin kun öljyä todellakin joutuu lisäämään paljon.

Esim. n. litra tuhannella tai kahdella.

Jos lisäämisen tarve on vaihtovälillä muutamia desejä ole huoleti.

motomimmi

Desin joutuu lisäämään 6 tonnin vaihtovälillä - mielestäni vielä siedettävällä tasolla
1200S -03-

Dyny

mulle riittää kuhan pysyy 6000km aikana min ja max välissä=)
1200N vm 2000