Yhdessä autokolarissa istuneena ensimmäinen ajatus sen jälkeen kun raadot saatiin tien sivuun oli että mikäs sen poliisin numero olikaan. Sen verran monet kauhutarinat olen tuosta korvaamisesta kuullut, että näin toimin ja hyvä niin. Poliisit olivat ystävällisiä ja korvaus meni juuri niinkuin pitikin. Jaksamisia vaan asian selvittämiseksi..
Vaikka tämäkin vastaus lipsahtaa tuonne autoilun puolelle, niin en malta olla kommentoimatta tuota poliisin kutsumista paikalle. Opin aikoinaan Helsingissä (niin tai Espoossa big difference

) asuessa kun ajelin työsuhdeautolla että aina kannattaa soittaa poliisi paikalle, niin ei tule jälkipuheita.
No pari vuotta sitten täällä Lappeessa olin autolla pysähtynyt liikennevaloihin. Katselin taustapeilistä kun takaa tuleva auto lähestyi mielestäni turhan lujaa. Niinhän siinä kävi että noin parin autonmitan päässä kuljettaja huomasi että minä seisoin punaisissa valoissa eikä tietenkään ehtinyt jarruttaa juuri ollenkaan. Itsekkään en voinut ajaa eteenpäin kun risteävällä tiellä oli liikennettä. Kun sitten mällin jälkeen noustiin autoista, niin totesin että vastapuoli puhui suomea Itä-Suomalaisella intonaatiolla ja oli hieman "poissaolevan" tuntuinen tosin ilmeisesti kolarin aiheuttaman "shokin" takia.
Kun vanhasta muistista ja varmuuden vuoksi soitin poliisit paikalle, niin konstan ensimmäinen kommentti oli "miksi ihmeessä soitit meidät paikalle näin selvässä tapauksessa" ja toinen oli "Ja sitten pitkä puhallus...

" Ei aina tiedä mikä on oikea tapa toimia. Niin promillet oli nollassa kummallakin osapuolella.
Edit: typoja korjailin