Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Nurin meni

Aloittaja Hale63, elokuu 30, 2007, 21:19

« edellinen - seuraava »

Hale63

Olin tänään klo 17.20 lähdössä Suvirantaan. Siinä sit pihasta lähdin ja olin kääntymässä 'kotikadulta' oikealle kun havaitsin, että vasemmalta tulee auto kohtuullista kyytiä. Jarrutin suorastaan paljon (lukkojarrutus) ja äkkipyssäys ja eikun jokseenkin sarvien yli katuun ja mopo oikealle kyljelle. Auto väisti yli keskiviivan ja jatkoi tyynesti matkaansa. Sain sentään rekkarin ylös.

Aika pienillä vaurioilla ilmeisesti selvisin: oikean puolen etuvilkku vääntyi ja kate halkesi 10 cm matkalta, pari naarmua oikean puolen poskeen ja pikku skraadu uuteen slipariin.

Illalla myöhemmin näin, kun ko auto palasi kotiinsa ja eikun perään. Rouva sieltä könysi autostaan ja minä siihen kyselemään, jotta olikos tuo se auto ja sinä se kuski, joka ei viitsinyt motoristia väistää muutama tunti takaperin. Muisti kyllä nähneensä motoristin ....

Siinä kun olin tarpeeksi tuonut tuohtuneisuuttani ilmi pyysin asianomaista katsomaan vaurioitunutta pyörääni. Hänkin lopulta ymmärsi tapahtuneen ja alkoi pahoittelu yms. Kerroin, että ei ole muita vaateita kun että pyörä samaan kuntoon kun se oli klo 17.19.

Oli kuulemma arvellut motoristin nähdessään, että tulisin etuajo-oikeutettuna eteen; kerroin että en hemmetti tullut eteen, kun sen verran kovaa mäkeä alas ajoit ja ehken toiseksi olisin jäänyt auton kanssa. Ei kuulemma kovaa ajanut, vaikka yli keskiviivan väisti !

Jollei yhteisymmärrys säily, niin eikun rikosilmoitusta tekemään ja tappelemaan oikeuksistaan. Ans kattoo kuin äijän käypi.

Tarinan opetus: Be careful out there.
Hayabusa 2003
ex Bandit 1200S -99

YKa


Pa**a homma :-[. Toivottavasti autoilija hoitaa vastuunsa ja saat pyörän kuntoon. Sinulle tulee jo ylimääräistä rangaistusta siitä että pyörä on pois ajosta.
Minullakin on kotoa lähtiessä sellainen risteys jossa saa olla varovainen autonkin kanssa eli pyörällä siihen mentäessä on oltava erityisen varuillaan. Monien mielestä etuajo-oikeus on sillä joka ajaa isommalla tiellä. Pari kertaa olen autolle mennessä huomannut, että vasemmalta tuleva tajuaa vasta kun on kohdalla (jos silloinkaan) että olisi pitänyt väistää. Siinä saisi helposti keulan uusiksi. 

Hale63

#2
No ei mua niin helposti lannisteta ja kyllä sillä ajamaan pystyi - menin kuin meninkin sinne Suvirantaan tänään  ;)

Tossa risteyksessä myös sais tosiaan keulan uusiksi ja tänään ois saanu myös Hale63:n uusiksi  :-\
Hayabusa 2003
ex Bandit 1200S -99

Kolmone

Ikävä juttu, Hale63. Koeta pitää puolesi. Oliko muuten tapahtumalla ketään todistajia?

Onneksi pyörä on vain maallista mammonaa, terästä, alumiinia, muovia ja kumia. Uutta osaa saa kaupasta ja pyörä on kohta ennallaan. Toivottavasti korjaamolaskun rahoitus selviää sinun kannalta parhain päin. Tsemppiä!
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

Suiza 1200

Todellakin pa**a juttu, mutta kuski taitaa kuitenkin olla kunnossa?
Olikohan tapahtumalle ketään todistajia?
En alkaisi maalaamaan piruja seinille, mutta olen kuullut ennenkin sen, että seuraavana päivänä vastapuoli kiistää syyllisyytensä täysin.
Hanki vastapuolelta ainakin kirjallinen todistus siitä, että hän varmasti korvaa kaiken siitä kolarista aiheutuneet vahingot sinulle.
Mikäli tämä ei hänelle käy, niin sitten heti poliisin puheille ja homma menee toivottavasti vastapuolen vakuutuksen piikkiin.

Tuliko ajovarusteisiin mitään vaurioita ja osuiko kypärä tiehen?
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

b12

Onneksi ei miehistö vahinkoja. Ne tapahtumapaikalla puhutut asiat tuppaa välillä muuttumaan, kun pääsee kotia ja isäntä puuttuu peliin. Aikoinaan auton takapuskuri uusiksi 700€:lla ja muija väitti ettei siihen tainnut mitään tulla >:(
ja tunnin istuivat vak yhtiön konttorissa ja miettivät josko kiistäisi koko jutun...kele.

Suiza 1200

Tuo juttu ei ainakaan parane poliisin silmissä, kun autoilia vielä pakeni paikalta.
Autoilijan on ollut kuitenkin aivan pakko nähdä tuo juttu, koska on vielä väistänyt keskiviivan yli.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Hale63

Heti kun kadusta pääsin ylös niin pällistelin hulluna ympärille, jotta oliko siminnäkijöitä - ei tietty ristinsielua just sillon missään  :'(

Ei minkäänlaisia henkilövahinkoja eikä varustevaurioita pieniä hankautumia lukuunottamatta.

Joo pitää ottaa rouva autoilijaan huomenna yhteyttä ja saada kirjallinen Suiza 1200:n kuvailema suostumus.

Hassu yksityiskohta on se, että myönsi väistäneensä keskiviivan yli, mutta ei kuulemma huomannut mun kaatumista, eikä taustapeiliin katsellut - jos olisin paha ihminen, niin sanoisin rumasti vastakkaisen sukupuolen yksittäisestä edustajasta.
Hayabusa 2003
ex Bandit 1200S -99

Bandihta

Aina kannattaa soittaa poliisit paikalle, vaikka olisit ns. häviävä osapuoli. Kokemus opettaa.
GSX-R 750 K1

harmaahukka


Osanotto. Noita sattuu - ja tulee sattumaan. Vaikka kuinka ajaisi siten, että mielessä koko ajan hokisi mantrana: "olen näkymätön-olen näkymätön..."

-hh-
1200S -05

Hale63

Soitin kyllä heti tapahtuman jälkeen 112:een ja asia kirjattiin ylös, auton rekkari kirjattiin muistiin ja kuulivat tapahtumasta selostukseni. Eivät tulleet paikalle mua katsomaan  ;) kun fyysistä loukkaantumista ei tapahtunut. Poliisi neuvoi menemään aamulla tekemään asiasta rikosilmoituksen.
Hayabusa 2003
ex Bandit 1200S -99

-JTH-

Pääasia että kuski on kunnossa.
Noi on aina vaikeita paikkoja kun ei tapahtumalla ole silminnäkiöitä, pidä vaan puolesi ja poliisille varmaankin kannattaa tehdä ilmoitus.

edit. jahas olitkin kirjoitellut tuossa samalla kun yritin vastailla. Ei muuta kuin huomenna poliisin juttusille.
EI pyörää <- Suzuki hayabusa -06 <- Cagiva navigator -05 <- Suzuki gsf1200s -03 <- Suzuki VX800, <- kawasaki ltd450
Vain motoristi tietää, miksi koira laittaa päänsä ulos auton ikkunasta

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: Hale63 - elokuu 30, 2007, 22:35
Soitin kyllä heti tapahtuman jälkeen 112:een ja asia kirjattiin ylös, auton rekkari kirjattiin muistiin ja kuulivat tapahtumasta selostukseni. Eivät tulleet paikalle mua katsomaan  ;) kun fyysistä loukkaantumista ei tapahtunut. Poliisi neuvoi menemään aamulla tekemään asiasta rikosilmoituksen.

Tuo on jo todella hyvä juttu, että tapahtuma on kirjattu oikeaan paikkaan ylös.
Olisi varmasti hyvä tehdä se ilmoitus poliisille, jos niitä rahoja ei ala siltä autokuskilta tulla, niin sitten vaadit hänelle ainakin sakot.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Bandihta

Onneksi tosiaan oot ite kunnossa, pahemminkin olisi voinut käydä. Toivotaan et saat asiat järjestymään, nuo kolariasioiden selvittämiset ovat kurjia ja ressaavia.
GSX-R 750 K1

track08

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - elokuu 30, 2007, 22:34

Osanotto. Noita sattuu - ja tulee sattumaan. Vaikka kuinka ajaisi siten, että mielessä koko ajan hokisi mantrana: "olen näkymätön-olen näkymätön..."

-hh-

Yhdessä autokolarissa istuneena ensimmäinen ajatus sen jälkeen kun raadot saatiin tien sivuun oli että mikäs sen poliisin numero olikaan. Sen verran monet kauhutarinat olen tuosta korvaamisesta kuullut, että näin toimin ja hyvä niin. Poliisit olivat ystävällisiä ja korvaus meni juuri niinkuin pitikin. Jaksamisia vaan asian selvittämiseksi..
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)