Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

vakuutukset

Aloittaja Hombre, elokuu 29, 2007, 22:20

« edellinen - seuraava »

Peku

Ifin tarjous oli halvin,,,summia en nyt muista mut tuli vaihdettua autotkin Ifiin.
Epäili ifin täti et esim. pohjola haalinut niin paljon vakuutuksia että on korvaus summat noussu ja siinä sivussa pitää nyt nostaa vakuutusmaksuja.
Koska pari vuotta sitten tilanne oli päin vastainen eli pohjola oli halvempi.

Mauri

Nordea ja nyt pyörä lunastukseen 8000€ - 150€ omavastuu, pitäisi vaan viikonlopun aikana kerätä nippuun paperit ja avaimet ja huoltokirja jne sitten ei muuta kuin ison bandun metsästys, haulikko, luodikko ja muutkin pienaseet sallittuja. so bandu max 8500€ hakuseen

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Mauri - elokuu 21, 2009, 15:01
Nordea ja nyt pyörä lunastukseen 8000€ - 150€ omavastuu, pitäisi vaan viikonlopun aikana kerätä nippuun paperit ja avaimet ja huoltokirja jne sitten ei muuta kuin ison bandun metsästys, haulikko, luodikko ja muutkin pienaseet sallittuja. so bandu max 8500€ hakuseen

Näyttäisi olevan heti foorumillakin myynnissä http://www.suzukibandit.org/index.php?topic=2761.0

Menee vähän yli 8500, mutta laukut myymällä pääsee varmaan aika liki...
1250SA -07

Cramer

Ei liiku ei, omani kun ostin heinäkuun lopuilla niin oli todellakin ostajan markkinat. Hinta tuli suhkot helposti alas ja ne jotka eivät silloin suostuneet hinnasta yhtään keskustelemaan ovat myös nettimotossa tiputtaneet hintojaan reippaasti.

Miki

Kilpailutin kaikki vakuutukseni nyt syksyn aikana. Ifillä edullisn tarjous... 250€ halvempi kuin tällä hetkellä Pohjolassa oleva. Pelkkä suskin vakuutus putosi aika lailla satasella ( Liikenne ja täyskasko ) ja auton vakuutus 50€. Koti ja tapaturmavakuutukset aika liki samoissa mutta korvausmäärät huomattavasti isommat. Myös lasten harrastuksen kautta tulee säästöä, kun if korvaa myös lasten vapaa-aikatapaturmavakuutuksesta esin futispelien tapaturmat... Pohjola on vaatinut vakuutuksellisen lisenssin. Näitä kannattaa kilpailuttaa aika ajoin... jokunen vuosi sit Pohjolalla ylivoimaisesti edullisin mopovakuutus, nyt ifillä. Mopovakuutus ympärivuotinen.
650S-07

Black Bandit

Tiijä sitten, että onko kallista, mutta 747 euroa yhteensä liikenne + kasko. Ympärivuotinen, bonuksilla 25 / 70 Lähivakuutuksessa. Pyöränä Iso Bandu

tsumia

Näköjään liikennevakuutuksen perusmaksu noussut viime vuodesta 85,02 euroa ja kaskon 156,48 euroa. Mulla vakuutuskausi lähtee 1.8. liikkeelle, joten uusi vakuutuskirja tuli nyt sitten laskun mukana. Tuo liikennevakuutuksen nousu syö samalla bonusten nousun :(
1250SA -07

Jukkath

Lainaus käyttäjältä: tsumia - lokakuu  5, 2009, 20:09
Näköjään liikennevakuutuksen perusmaksu noussut viime vuodesta 85,02 euroa ja kaskon 156,48 euroa. Mulla vakuutuskausi lähtee 1.8. liikkeelle, joten uusi vakuutuskirja tuli nyt sitten laskun mukana. Tuo liikennevakuutuksen nousu syö samalla bonusten nousun :(
Tuolla tavalla vakuutusten hinnat on aina nousseet uuden kauden aluksi. Siksi täytyy joka vuosi kilpailuttaa uudelleen. Noin mä teen joka vuosi.

Pulpito

Lainaus käyttäjältä: tsumia - lokakuu 14, 2009, 16:40
Ei ole harmittanut päivääkään, että laitoin viime kuun lopussa jo talviteloille ja säästin tän kuun vakuutusmaksun laittamalla seisontaan kuukaudeksi. Puntarissa oli vaihtoehdot vähän kilometrejä kylmässä ja mahdollisesti pimeässä kalliilla kustannuksella per kilometri tai ensi kesänä samalla rahalla satoja kilometrejä lämpimässä ja päivänvalossa.
Kuinka paljon sulle nyt kertyy liikennevakuutusmaksua ja millä boonusprosentilla?
Mulla on nimittäin sellainen käsitys,että nykyisin seisonnalla ei juuri säästöä synny.

reka

Lainaus käyttäjältä: Pulpito - lokakuu 14, 2009, 19:26
Lainaus käyttäjältä: tsumia - lokakuu 14, 2009, 16:40
Ei ole harmittanut päivääkään, että laitoin viime kuun lopussa jo talviteloille ja säästin tän kuun vakuutusmaksun laittamalla seisontaan kuukaudeksi. Puntarissa oli vaihtoehdot vähän kilometrejä kylmässä ja mahdollisesti pimeässä kalliilla kustannuksella per kilometri tai ensi kesänä samalla rahalla satoja kilometrejä lämpimässä ja päivänvalossa.
Kuinka paljon sulle nyt kertyy liikennevakuutusmaksua ja millä boonusprosentilla?
Mulla on nimittäin sellainen käsitys,että nykyisin seisonnalla ei juuri säästöä synny.
Selvitin v.2008 riippuu vak. yhtiöstä!   Toisissa ei ,toisissa kyllä!   On muuten aikamoinen VIIDAKKO.
                       Siispä vakuutuksen ottajan pitää olla,viitteliäs,aktiivinen,hintatietoinen,ja vähän röyhkeä!
                       Vak.yhtiöt pitävät omat juttunsa näpissään/puolensa!

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Pulpito - lokakuu 14, 2009, 19:26
Kuinka paljon sulle nyt kertyy liikennevakuutusmaksua ja millä boonusprosentilla?
Mulla on nimittäin sellainen käsitys,että nykyisin seisonnalla ei juuri säästöä synny.

Näyttäisi olevan liikennevakuutuksen perusvuosimaksu 932,60 euroa. 40% bonus. Kaskon perusvuosimaksu 1142,35 euroa. 70% bonus.

Seisonnassa 2 kuukautta ajokaudesta, eli huhtikuu ja lokakuu. Tällöin liikennevakuutuksen perusmaksu, jossa huomioitu seisonta-aika 714,54 eur ja kaskon perusmaksu, jossa huomioitu seisonta-aika 863,37 eur. Tuo tarkoittaa mun nähdäkseni sitä, että ilman bonusalennuksia liikennevakuutuksesta tulee säästöä 218,06 euroa ja kaskosta 278,98 euroa. Jos otetaan bonukset huomioon, niin liikennevakuutuksesta näyttäisi tulevan n. 127 euroa, kaskosta mun laskujen mukaan n. 64 euroa. Jos saan säästettyä n. 200 euroa seisottamalla pyörää pari kuukautta pimeään ja kylmään aikaan, niin kyllä se mun mielestä on ihan ok säästö. Michelin-ukkona ei ole mun mielestä niin kiva ajaa ja samalla väistellä kaikkia lehtiä yms. Mielipideasia toki.

Riippuu vakuutusyhtiöstä. Kaikilla ei tuossa ympärivuotisessa saa seisontaan ollenkaan, Turvalla saa ajokauden ajaksi (1.4. - 30.10.) kuukauden pätkissä kerrallaan, talvella aina ajossa. Käytännössä joku muu vakuutusyhtiö voisi olla halvempi ilman seisonta-aikaa, mutta tuo seisotus on toistaiseksi keikauttanut vaa'an Turvan suuntaan.
1250SA -07

GT

Lainaus käyttäjältä: tsumia - lokakuu 14, 2009, 21:18
Lainaus käyttäjältä: Pulpito - lokakuu 14, 2009, 19:26
Kuinka paljon sulle nyt kertyy liikennevakuutusmaksua ja millä boonusprosentilla?
Mulla on nimittäin sellainen käsitys,että nykyisin seisonnalla ei juuri säästöä synny.

Näyttäisi olevan liikennevakuutuksen perusvuosimaksu 932,60 euroa. 40% bonus. Kaskon perusvuosimaksu 1142,35 euroa. 70% bonus.

Seisonnassa 2 kuukautta ajokaudesta, eli huhtikuu ja lokakuu. Tällöin liikennevakuutuksen perusmaksu, jossa huomioitu seisonta-aika 714,54 eur ja kaskon perusmaksu, jossa huomioitu seisonta-aika 863,37 eur. Tuo tarkoittaa mun nähdäkseni sitä, että ilman bonusalennuksia liikennevakuutuksesta tulee säästöä 218,06 euroa ja kaskosta 278,98 euroa. Jos otetaan bonukset huomioon, niin liikennevakuutuksesta näyttäisi tulevan n. 127 euroa, kaskosta mun laskujen mukaan n. 64 euroa. Jos saan säästettyä n. 200 euroa seisottamalla pyörää pari kuukautta pimeään ja kylmään aikaan, niin kyllä se mun mielestä on ihan ok säästö. Michelin-ukkona ei ole mun mielestä niin kiva ajaa ja samalla väistellä kaikkia lehtiä yms. Mielipideasia toki.

Riippuu vakuutusyhtiöstä. Kaikilla ei tuossa ympärivuotisessa saa seisontaan ollenkaan, Turvalla saa ajokauden ajaksi (1.4. - 30.10.) kuukauden pätkissä kerrallaan, talvella aina ajossa. Käytännössä joku muu vakuutusyhtiö voisi olla halvempi ilman seisonta-aikaa, mutta tuo seisotus on toistaiseksi keikauttanut vaa'an Turvan suuntaan.
Noilla sun bonuksilla tuon mun pyörän koko vuoden voimassa oleva Pohjolan vakuutus maksaisi 652 euroa.
Siis liikennevakuutus ja isokasko 150 euron omavastulla.  Kyllä ne aika samoihin vetää.

Sale

Nordeasta kesällä otetun uuden ympärivuotisen vakuutuksen vuosimaksut ja saadut lähtöbonarit:

Liikenne (20%)     689,39€
Laajakasko (70%) 387,69€

yht. 1077,08

"huomioitu" avainasiakkuus & keskittämissopimuksen alennus.

Viestiketjun perusteella tuntuu muualla olevan kovasti halvempaa !!! ???
1250SA -09

tsumia

#163
Lainaus käyttäjältä: BanditMies - lokakuu 15, 2009, 22:40
Noilla sun bonuksilla tuon mun pyörän koko vuoden voimassa oleva Pohjolan vakuutus maksaisi 652 euroa.
Siis liikennevakuutus ja isokasko 150 euron omavastulla.  Kyllä ne aika samoihin vetää.

Ja mulla Pohjolan laskuri näyttää 852,53 euroa. Keskittämisasiakkaalle olisi 764,98 euroa, mutta en ala pelkästään keskittämisen ilosta keskittämään taikka pelkän mp-vakuutuksen takia.

Jos muuttaisin kirjat naapuripitäjään vanhempien luo, saisin eri kotikunnan ja hinta tipahtaisi 698,35 euroon ja keskittämisasiakkaan hinta 621,60 euroon. Siis 154,18 euroa tulee extraa siitä, että olen kirjoilla "väärällä" paikkakunnalla. Ajothan mulla tapahtuisi joka tapauksessa samoilla teillä riippumatta kummalla paikkakunnalla olen kirjoilla.

Edit: ja Turvassa hinta n. 617 euroa, kun otetaan seisonnat huomioon. Elikkä mun kohdalla reippaasti halvempi kuin Pohjola. Myös ilman seisonta-aikaa. Muut vakuutukset on tosiaan muualla syystä, että keskitys ei olisi laskenut hintaa ja hajauttamalla kahteen paikkaan tuli kokonaisuus halvemmaksi.
1250SA -07

lukewader

Ilman bonuksia yms. keskittämistä IF yhtiöltä koko vuosi vakuutuus 436 € eli saa ajaa aina ...ja kyseessä on Iso rosmo.ja semmonen meininki tuntuu olevan et tää koko vuosi vakuutus tulee halvemmaksi ,kuin se vanha missä piti ilmoitella seisokeista....