Kuinka paljon sulle nyt kertyy liikennevakuutusmaksua ja millä boonusprosentilla?
Mulla on nimittäin sellainen käsitys,että nykyisin seisonnalla ei juuri säästöä synny.
Näyttäisi olevan liikennevakuutuksen perusvuosimaksu 932,60 euroa. 40% bonus. Kaskon perusvuosimaksu 1142,35 euroa. 70% bonus.
Seisonnassa 2 kuukautta ajokaudesta, eli huhtikuu ja lokakuu. Tällöin liikennevakuutuksen perusmaksu, jossa huomioitu seisonta-aika 714,54 eur ja kaskon perusmaksu, jossa huomioitu seisonta-aika 863,37 eur. Tuo tarkoittaa mun nähdäkseni sitä, että ilman bonusalennuksia liikennevakuutuksesta tulee säästöä 218,06 euroa ja kaskosta 278,98 euroa. Jos otetaan bonukset huomioon, niin liikennevakuutuksesta näyttäisi tulevan n. 127 euroa, kaskosta mun laskujen mukaan n. 64 euroa. Jos saan säästettyä n. 200 euroa seisottamalla pyörää pari kuukautta pimeään ja kylmään aikaan, niin kyllä se mun mielestä on ihan ok säästö. Michelin-ukkona ei ole mun mielestä niin kiva ajaa ja samalla väistellä kaikkia lehtiä yms. Mielipideasia toki.
Riippuu vakuutusyhtiöstä. Kaikilla ei tuossa ympärivuotisessa saa seisontaan ollenkaan, Turvalla saa ajokauden ajaksi (1.4. - 30.10.) kuukauden pätkissä kerrallaan, talvella aina ajossa. Käytännössä joku muu vakuutusyhtiö voisi olla halvempi ilman seisonta-aikaa, mutta tuo seisotus on toistaiseksi keikauttanut vaa'an Turvan suuntaan.