Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

vakuutukset

Aloittaja Hombre, elokuu 29, 2007, 22:20

« edellinen - seuraava »

Hippendale

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - huhtikuu  3, 2009, 10:24
Jakaantuu maksu tasaisesti koko vuodelle IFissäkin JOS pyörä on vakutuuksessa vakuutuskauden alkaessa. Eli syyskuusta eteenpäin laskut on kaikki saman suuruisia. En sitten ymmärrä miksei jokaisen vakuutuskausi voi alkaa silloin kun vakuutuksen ottaa, varmaan joku hallinnollinen/tietojärjestelmiin liittyvä asia. Mietin sitä, että entäs jos vakuutuksen lopettaa juuri halpojen kuukausien jälkeen niin saako sitten palautusta. Varmaankin mutta tarvitaan todennäköisesti vähintään kauppatieteen maisteri, että osaa laskea mitä se palautuksen pitäisi olla.

Olen näköjään ymmärtänyt If:n hinnoittelun hieman väärin...vakuutukset ovatkin olleet siellä vasta pari kuukautta! Mutta Pohjolassa meni tuon painotuksen mukaan maksut...
1200N -97
Speed kills, but who wanna live forever       Anatomia

Hale63

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - huhtikuu  3, 2009, 10:24
Jakaantuu maksu tasaisesti koko vuodelle IFissäkin JOS pyörä on vakutuuksessa vakuutuskauden alkaessa. Eli syyskuusta eteenpäin laskut on kaikki saman suuruisia. En sitten ymmärrä miksei jokaisen vakuutuskausi voi alkaa silloin kun vakuutuksen ottaa, varmaan joku hallinnollinen/tietojärjestelmiin liittyvä asia. Mietin sitä, että entäs jos vakuutuksen lopettaa juuri halpojen kuukausien jälkeen niin saako sitten palautusta. Varmaankin mutta tarvitaan todennäköisesti vähintään kauppatieteen maisteri, että osaa laskea mitä se palautuksen pitäisi olla.

Sitten Ifillä on näköjään ainakin kahta eri käytäntöä, koska juuri äsken suoritetun tiedustelun perusteella Ifin mp-vakuutuksen maksut painottuvat ajokauteen  :-X
Hayabusa 2003
ex Bandit 1200S -99

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Hale63 - huhtikuu  3, 2009, 11:04
Ifin mp-vakuutuksen maksut painottuvat ajokauteen

Noin mä sen olen kanssa ymmärtänyt, mitä nyt olen kaverilta ympärivuotisesta kuullut.

Ja Turvassa painottuu myös ajokauteen. Talven ajalta vakuutukset oli jotain euroja/kymppejä ja kesällä sitten isompia. Huhti ja lokakuukin näyttää olevan keskenään eri hintaisia, kun katsoo seisonta-ajan hyvityksiä. Ja Turvassa siis saa ympärivuotisessa vakuutuksessa motskarin seisontaan ajokauden aikana (huhti-loka). Talvella seisotus ei ole mahdollinen. Ifillähän ei taida olla mahdollisuutta laittaa ympärivuotisessa vakuutuksessa pyörää seisontaan milloinkaan.
1250SA -07

KAKE-71

Siirsin vakuutukset juuri IF:iin ja tasalaskutuksella tulee, vaikka maksukausi painottuu kesälle, eli jos laitat vakuutukseen keväällä ja myytkin pyörän syksyllä ja vakuutuksen olet laittanut 4 osaan niin joudut maksamaan sitten niin sanotusti lisää.
SUZUKI HAYABUSA -09
EX.SUZUKI HAYABUSA -06
EX. SUZUKI SV 1000 -03
EX. SUZUKI BANDIT 1200s  -99

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: Hale63 - huhtikuu  3, 2009, 11:04
Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - huhtikuu  3, 2009, 10:24
Jakaantuu maksu tasaisesti koko vuodelle IFissäkin JOS pyörä on vakutuuksessa vakuutuskauden alkaessa. Eli syyskuusta eteenpäin laskut on kaikki saman suuruisia. En sitten ymmärrä miksei jokaisen vakuutuskausi voi alkaa silloin kun vakuutuksen ottaa, varmaan joku hallinnollinen/tietojärjestelmiin liittyvä asia. Mietin sitä, että entäs jos vakuutuksen lopettaa juuri halpojen kuukausien jälkeen niin saako sitten palautusta. Varmaankin mutta tarvitaan todennäköisesti vähintään kauppatieteen maisteri, että osaa laskea mitä se palautuksen pitäisi olla.

Sitten Ifillä on näköjään ainakin kahta eri käytäntöä, koska juuri äsken suoritetun tiedustelun perusteella Ifin mp-vakuutuksen maksut painottuvat ajokauteen  :-X

Joo kyllä ne painottuukin mutta jos pyörä on koko heidän määrittelemän vakuutuskauden vakuutuksessa niin maksut jaetaan tasan jokaisen erän välillä. Näin asia mulle selitettiin ilman mahdollisuutta ymmärtää asiaa väärin. Kysyin nimenomaan, että onko laskut sitten syyskuun jälkeen saman kokoisia niin sanottiin, että on. Eli 1.10. eteenpäin tulevat laskut pitäisi olla saman kokoisia. Kokonaissummaahan kertyy eri % määrä eri kuukaisina. Eli ymmärtääkseni jos vakuutuksen aloittaa (kuten minä) tai lopettaa jossain kesken vakuutuskauden niin joutuu joko maksamaan tai saa palautuksia riippuen siitä milloin vakuutuksen lopettaa.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Tscc

Nyt kun olen keskittänyt kaikki pankkiasiat Op:n ja vakuutukset Pohjolaan,niin ympärivuotisessa laskua tuli maksettavaksi ajalle 20.4-19.10-09 129,27e.Siis liikennevak+osakasko mutta velka-orjuutta tuo edellyttää,että saa niitä Op-bonuksia.Itselle tulee ylivoimaisesti halvimmaksi olla naimisissa noitten firmojen kans.
1200N -99
ex Z750-81  GPZ750-85  XJ900-88  FZ750-91  GSF1200-98  VTR1000-97

herkko

Ihmeittein aika ei ole vielä ohi! IFI on laskenut liikennevakuutuksen hintaa. Viime vuonna maksu oli 210€
Nyt tulleen laskun mukaan maksu on 184€ vuosi ;D
Bonus on ollut sama 70 jo pitkään
Maksu jakaantuu tasaisesti ympäri vuoden näköjään
cbf 1000-07
ex1200S -02

Pulpito

184/0,3=613,3  eli nolla bonuksilla liikennemaksu 613€.
Pohjolan laskuri anto mulle nolla bonuksella 540€.
540*0,3=162€.  70%:n miehillä ei niin suurta väliä yhtiöistä kuin nolla miehillä.

PjA

Itse otin isoon rosmoon uuden vakuutuksen Pohjantähdesta. Seisonta-ajaton pyörän liikennevakuutus vuodeksi luokkaa 449 € (20% bonusta) ja kasko 150 euron omavastuulla noin 240 €/vuosi (70% bonusta) eli 689€/vuosi. Samalla kun tuli kysyttyä tarjouksia mm. Pohjolasta niin veneen vakuutus laski 180€/vuosi  :D


jyke66

no näin ajokauden alkaessa tuli lähivakuutuksesta kirje ett' nostavat moottopyörien vakuutusmaksuja keskimäärin 8,5%...siis normaalien tieliikenne pyörien....enduro ja crossipyörien vakuutusmaksut nousee vissiin 8,5%-20% ...että silleen...täytynee taas aloittaa kierros alusta vapun jälkeen...prkl joka vuotinen riesa....
1200 S -03

tsumia

Lainaus käyttäjältä: jyke66 - huhtikuu 23, 2009, 14:11
no näin ajokauden alkaessa tuli lähivakuutuksesta kirje ett' nostavat moottopyörien vakuutusmaksuja keskimäärin 8,5%...

Suunnilleen samaa luokkaa nousee myös Turvassa. En muista saaneeni tästä vielä kotiin mitään paperia, mutta kerhon kokouksessa Turvan edustaja kertoi, että hintoja nostetaan. Syynä tietenkin onnettomuuksien suuret määrät. Varmaan muut vakuutusyhtiöt nostavat myös, joten kannattaa kysyä tarjoukset uusilla mahdollisesti nousevilla hinnoilla.
1250SA -07

danzinger

Tällä hetkellä Tapiolassa liikennevakuutus 20% bonareilla ja keskittämisellä noin 590 eur/vuosi.
Pitää tehdä tarjouskierros lähiaikoina.

Krisu

Lähivakuutus 739€ ympärivuotinen, 20 pinnaa liikenne ja 70 pinnaa kasko.
Onko normihintainen?

harmaahukka

40 + 70 =665 € Tapiola

1200S -05

Kuusse

60 + 60 %
liikennevakuutus 268 täyskasko 462 € Tapiola