Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

vakuutukset

Aloittaja Hombre, elokuu 29, 2007, 22:20

« edellinen - seuraava »

Patse

Meikäläisen Pohjolan hinnat:
liikenne 20% bonuksilla 543,13 ja täyskasko 60% bonuksilla 404,80 eli 947,93 yhteensä
Viimme keväänä kyselin hinnat muutamalta yhtiöltä ja If tosiaan sika kallis eli muistaakseni jotain 1200-1300e
ja halvin tais olla Turva mutta päädyin silloin tuohon Pohjolaan jostain syystä.

meisseli

kävin vähän kyselemässä hintoja ja lähivakuutuksella oli halvin osakasko+liikenne 664,54
if 665,14
pohjola nettilaskurilla 727,79 (keskittäjä alen. 676,84)
fennia 826,66
turva 763.66
nykynen tapiola 781,55
melkeipä samat ehdot oli vakuutuksissa..
on muuten sisar firmoja tuo turva ja tapiola!
sano virkailija et ei kilpaile keskenään vapaaehtosissa vakuutuksissa..
silti hintaeroa parikymppiä..
kyllä on pärstä hommaa tuo vakuuttaminen!!
1216T -97
ex honda cb 1300 -08
ex z750 -09
ex 1200N -05

reka

,,,,,havaitsin myös,että vakuuttaminen on "villiä hommaa"! Joillakin yhtiöillä vaikuttaa vakuuttajan ikäkin maksuihin! Se on sanomattakin selvää,että pitää keskittää.Eli "kaikki"mahdolliset vakuutukset samaan yhtiöön!!!  Törmäsin veli meisselin kertomaan, Tapiola ja Turva samaa konsernia. Halutessan Tapiolasta vakuutukset Turvaan,pitää siirtää ne hetkeksi kilpailevaan yhtiöön. Sen jälkeen tekevät tarjouksen! Pyysin, että tehkää nyt ,tekivät kynällä ruutupaperille!  Kävelin Lähivaakuutukseen siellä ovat.  Mitä opin tästä,kannattaa seurata/kilpailluttaa vakuutuksia. Ps. Olivat Tapiolassa,vuosia,kaikki vakuutukset!!!! ???

Jukkath

Mä en ole koskaan saanut keskittämällä kaikkia vakuutuksia samaan yhtiöön, niin halvinta hintaa.
Aina ollut kahdessa - kolmessa yhtiössä tapaus kohtaisesti jaettuna.

reka

Lainaus käyttäjältä: Jukkath - helmikuu 18, 2009, 20:55
Mä en ole koskaan saanut keskittämällä kaikkia vakuutuksia samaan yhtiöön, niin halvinta hintaa.
Aina ollut kahdessa - kolmessa yhtiössä tapaus kohtaisesti jaettuna.

En halua kiistellä,mutta minulle ainakin tälläkertaa kävi näin!  Olen "ikäni"ollut myyntihommissa,niitä pirun vakuutushenkilöitä pitää vähän "käsitellä"! Sain kaikista (Huom) vakuutuksista edullisemmat hinnat. Ne soitteli jonnekin ,en tiedä minne. Pyysivät tulemaan huomenna iltapäivällä. Silloin hinnat selvillä? ;D         

Matson

Lainaus käyttäjältä: reka - helmikuu 18, 2009, 21:07
Olen "ikäni"ollut myyntihommissa,niitä pirun vakuutushenkilöitä pitää vähän "käsitellä"!

Kerro ihmeessä lisää.. Pitäisi varmaan itsekin käydä juttelemassa asiasta, mutta strategioita on useampia erilaisia ja en oikein tiedä, mikä toimisi ja mikä ei. Eli jos on jippoja mielessä, niin kuulisin mielelläni vähän tarkemmin noista "käsittelytavoista". :)

reka

Lainaus käyttäjältä: Matson - helmikuu 18, 2009, 21:47
Lainaus käyttäjältä: reka - helmikuu 18, 2009, 21:07
Olen "ikäni"ollut myyntihommissa,niitä pirun vakuutushenkilöitä pitää vähän "käsitellä"!

Kerro ihmeessä lisää.. Pitäisi varmaan itsekin käydä juttelemassa asiasta, mutta strategioita on useampia erilaisia ja en oikein tiedä, mikä toimisi ja mikä ei. Eli jos on jippoja mielessä, niin kuulisin mielelläni vähän tarkemmin noista "käsittelytavoista". :)
Ensiksi,en tarkoita fyysisiä tapoja, tosin mieli tekisi! Viime keväänä määrätynlainen aktiivisuus/agressiivisuus/asiantuntevuus auttoi hintaneuvotteluissa! Myös kannatti rahallisesti! Vak.yhtiöillä näyttää olevan "hintahaarukkaa"ns.vapaaehtoisissa vakuutuksissa? Minulla oli mm.salkullinen eri yhtiöiden tarjouksia mukana neuvotteluissa. En tosin niitä heille näyttänyt,vaan kerroin,että vielä pitäisi "vähän pudottaa"!  Asenne hattu kourassa,anteeksi,että olen olemassa pitää jättää pois. Tarjouskierros pitää tehdä silloin tällöin, ainakin olla kuulolla. Tässäpä muutamia tapoja. Ps.Oli hauskaakin, kävin näyttämässä mopoa erään yhtiön pihalla, tulivat ulos katsomaan/tarkastamaan!  Vielä lisään,että minulla on autossa täydet bonukset! Sillä "saa" täyskaskon mopoon täysillä bonuksilla! Jatketaan,,,,,,,

reka

Lainaus käyttäjältä: Jermu - helmikuu 19, 2009, 08:07
Siirrettiin just vakuutukset Fenniasta Tapiolaan (pyörät, autot, koti- ja henkilövakuutukset, firman vakuutukset on vielä työn alla), hintaero lähes 1200 € Tapiolan hyväksi  :o
Kävin myös Fenniassa,tunnustivat melkein heti, etteivät valitettavasti pärjää! Eräs Fennian entinenkin työntekijä kertoi juuri,että siirtää pois vakuutukset ko.yhtiöstä!   Eli vielä, kilpailluttaminen "kannattaa"!  Vaatii vähän viitseliäissyyttä ja asiaan paneutumista! Täsmennän,että liikennevakuutuksissa ei ollut kuin muutaman kympin ero. Vapaaehtoisissa SATASIA!!! (Vuoden jaksolla). >:( Jokainen eurokin niille liikaa. Vakuutus on silloin hyvä, jos vahinko sattuu. Tuttuni "veti" FJR:n metsään ei vahinkovakuutusta,tuli maksamaan muutama tuhat € ! Arvata voi mitä sanoi jälkeenpäin,,,,,,,,,

Teme78

Mulla liikenne 595,46 (25%) Isokasko 446,16 (70%) :'(
Vakuutukset Pohjolassa.Asuinpaikka Helsinki.
Pitäis vissiin vähän kysellä
1200S -05/06

geeäsäf

vaikka on keskittämisale lähivakuutuksessa niin turva tarjosi heti 70€ halvemmalla liikenne+kasko ilman mtn keskittämisiä. jos keskitän kaikki turvaan tippuu mopon vakuutukset vielä 30€. Eli keskitettynä turvaan mopon liikenne+kasko 699€. Pitänee harkita  :)

reka

Lainaus käyttäjältä: Teme78 - helmikuu 19, 2009, 17:19
Mulla liikenne 595,46 (25%) Isokasko 446,16 (70%) :'(
Vakuutukset Pohjolassa.Asuinpaikka Helsinki.
Pitäis vissiin vähän kysellä

,,,,,voi olla, että kohta pitää minunkin. Isokasko 305€ (70%),omav.150€. Jos ottaa isomalla omav.300€ putoaa maksu vielä hiukan! Melkoista SHOW:ta tämä "vakuuttaminen"?    Ps. Nämä maksut siis vuodessa. Vakuutus on ns.seisonta-ajaton.  Asuinpaikka Hyvinkää.

meisseli

no niin.. nordea vei voiton tällä kertaa!
liikenne ja pikkukasko 606e yht. ja pennit eiku centit päälle!!
1216T -97
ex honda cb 1300 -08
ex z750 -09
ex 1200N -05

ekro

Se näissä vakuutusasioissa on asian vaikeampi puoli, että kun lähtee kilpailuttamaan vakuutusta eri yhtiöiden välillä, puhutaanko aina samasta tuotteesta tarjouksia verrattaessa, siis kuinka on muotoiltu se pienellä oleva teksti siellä vakuutuskirjan alaosassa ja mitä korvataan vahingon sattuessa. Vertaus > kun ostat litran samanmerkkistä ja -tyyppistä moottoriöljyä. voit verrata hintaa suoraan toisiinsa, mutta sama ei päde vakuutuksien välillä, yhtiöillä korvauskäytännöissä eroja ja jos, -luulisin-, oikein "verisesti" tinkaat vakuutushintaa voi käydä niin, että korvaustasokin tippuu vastaavasti, mielestäni tuo on näiden vakuutusvertailujen vaikeus, tietää viimmekädessä se mitä sain euroillani ostettua. Pitää olla aikamoinen asiantuntija ja akropaatti että niistä selvän saapi, no onneksi meillä Suomessa lainsäätäjä jollain tavoin luultavasti tätäkin sektoria valvoo..

harmaahukka

Tapiolassa liikenne 385,03 (bonus 40) ja täyskasko 282,02 (70), yhteensä 667,05.

Täytyy muistaa myös se, että finanssitavaratalojen kanssa on aina neuvoteltava talouden kokonaispaketista, mukaan lukien niinkin mystiset jutut kuin bensa- ja ruokabonusten, kyseisen talouden muiden vakuutusten, mahdollisten rahastosäästöjen, tai jopa kesämökkivelan vaikutukset toimijan kaikkiin finanssikuluihin ja täten mopon vakuutuksiinkin.

Vain tietyissä taloustyypeissä tulevat pelkät moottoripyörän vakuutusmaksut määräävään rooliin yhtiöitä kilpailutettaessa. Yleensä näin on velattomissa ja varattomissa poikamies/vanhapiikatalouksissa.

-hh-

PS. Kasko lähtenee säästösyistä meikäläisen Bandusta tulevan ajokauden jälkeen. Alkaa olla mopon hinta jo sen verran alhainen.
1200S -05

Burnis

Laskeskelin ajankuluksi noilla nettilaskureilla eri vakuutusyhtiöiden hintoja ja tälläiseen tulokseen pääsin.

Tapiola ja Turva 553€ , 30% bonuksilla (auto 70%)
Pohjola 414,51€ , 30% bonuksilla (auto 70%)
Nordea 428,02 , 30% bonuksilla (auto 70%)

Lähivakuutukselta ja Iffiltä ei saa näköjään netissä laskettua.

Pohjola vei voiton vielä tällä hetkellä, saa nähdä vastaavatko If ja Lähivakuutus emaileihin, viime keväänä eivät jaksaneet vastata.
FZS 1000 -03
ex 1200N -00