Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

ajokieltoa turvavyöttä ajosta

Aloittaja takaratas, elokuu 29, 2010, 22:06

« edellinen - seuraava »

Jusa

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - elokuu 30, 2010, 20:26
Jotkut voi ajaa kyllä kolarin hiljaisempaa vauhtia kuin 200. Väittäisin jopa, että valtaosa autoista ei kulje 200.



Tuo 200 oli nyt hatusta vedetty, mutta tarkoitin, että turvavyö ei estä kaahaamista jne. Ennemmin puuttuisivat nuorten kouhuuttamiseen kaupungiila ja kylillä missä liikkuu muitakin jne. kun siihen, että turvavyöstä ajokieltoa.

harmaahukka

Itse en käytä turvavyötä, mutta minulla ei ole luonnollisesti mitään sitä vastaan että muut käyttävät. Pitää myydä (lahjoittaa) kottero pois jos tuollainen laki tulee.

-hh-
1200S -05

poku

Eiköhän tuo rinnasteta sitten taas kypärään. Tänä kesänä stadissa annettiin rikesakot kypärän hihnan kinnittämättä jättämisestä.  ;D
650GT-07

bandu 12

  Joskus sain rikesakon, kun ei ollut vyö kiinni. Pitivät puheen vyön tarpeellisuudesta juuri taajamanopeuksissa. Suuremmissa
nopeuksissa hyöty jää vähäisemmäksi, mutta saattaa silti pelastaa tapauksesta riippuen. Itse olen tuosta lähtien käyttänyt vyötä.
Ajokieltoa pidän silti kohtuuttoman kovana rangaistuksena.

numbie

Vyö menee kiinni aina autossa, myös taksin takapenkillä (siellähän sitä pitääkin matkustaa, jos taksilla menee  ;) ;)). Jotenkin tuntuu, että ammutaan haulikolla kärpäsiä tms. Vanha kunnon 80-lätkä takaisin, niin tietää missä korollassa (tai vanhassa bemarissa) on tuore kuski ratissa. En tiedä miten nuoret saisi käyttämään turvavöitä. Pitäiskö ehkä kysyä nuorilta itseltään?  ??? ???
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Hombre

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - syyskuu  1, 2010, 10:50
Itse en käytä turvavyötä, mutta minulla ei ole luonnollisesti mitään sitä vastaan että muut käyttävät. Pitää myydä (lahjoittaa) kottero pois jos tuollainen laki tulee.

-hh-

Pitää muistaa aina, ettei onnettomuuden vaikutukset ole aina pelkästään siinä oman pikku masun ympärillä.

Minun mielestäni, jos ei ole vyötä ollut kiinni niin miksi pitäisi hoitaa kuntoon/maksaa kyvyttömyys eläkkeitä etc.

Turvavyö/kypärä vähentää kiistatta onnettomuuden seurauksia/loukkaantumis astetta.

Eli kypärä päässä ja vyö kiinni, niin ei maksateta omaa hölmöyttä muilla.
Kotka with flavor,,,

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: poku - syyskuu  2, 2010, 20:12
Eiköhän tuo rinnasteta sitten taas kypärään. Tänä kesänä stadissa annettiin rikesakot kypärän hihnan kinnittämättä jättämisestä.  ;D

Ei helvetissä!? Onko totta vai urbaanilegendaa?

-hh-
1200S -05

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: Hombre - syyskuu  3, 2010, 09:51
Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - syyskuu  1, 2010, 10:50
Itse en käytä turvavyötä, mutta minulla ei ole luonnollisesti mitään sitä vastaan että muut käyttävät. Pitää myydä (lahjoittaa) kottero pois jos tuollainen laki tulee.

-hh-

Pitää muistaa aina, ettei onnettomuuden vaikutukset ole aina pelkästään siinä oman pikku masun ympärillä.

Minun mielestäni, jos ei ole vyötä ollut kiinni niin miksi pitäisi hoitaa kuntoon/maksaa kyvyttömyys eläkkeitä etc.

Turvavyö/kypärä vähentää kiistatta onnettomuuden seurauksia/loukkaantumis astetta.

Eli kypärä päässä ja vyö kiinni, niin ei maksateta omaa hölmöyttä muilla.

Periaatekysymys. Mutta ei toki ole syytä muilla maksattaa, kuten ei sydän- ja verisuonitautien hoitojakaan (jotka ovat pääosin itse aiheutettuja).

Ihan hyvin voisi turvayöttömyyden tai kypärättömyyden kompensoida korotetulla hoitomaksulla tai bonarien singahtamisella vakuutuslaskuissa.

-hh-
1200S -05

Isorosmo

Mutkainen juttu, mutta noinhan tuo nykyään menee, vai oisko se ehdotus et riittävä määrä mitä tahansa sakkoja aiheuttaa kortin menetyksen. Turvavyötä kannattaa käyttää, kun se pienentää turvatyynyn aiheuttamia vammoja. Mutta kypärän hihna on hiukan eri juttu, tänä vuonna yksi rallikuski kuoli koska hihna oli auki. Eka täräys heitti kypärän päästä ja toinen murskas kallon. Ja sama se on mopolla, kun kypärä lähtee päästä niin henki on löyhässä. Ja vaikka henki säilyisikin, niin on kivaa kun puolet naamasta on asfaltissa.

Mutta kaikki on suhteellista, oon ollu ainakin neljässä kolarissa autolla ja kertaakaan ei ole ollut turhavyö kiinni ja hengissä ollaan. Ehkä joitain muita huomattavia seurauksia tuolla on ollut. Mutta nykyään on turvatyyny, joka paiskaa toiseen suuntaan suuremmalla voimalla kuin liike muuten aiheuttaa. Turvatyynyt aiheuttaa enemmän vammoja kuin ilman, joten kaikilta vyö kiinni. Mutta kun on vyö kiinni niin turvatyyny jo lisää suojaa.

Polkupyörällä on tullu kaaduttua ilman kypärää ja noissakin on säilynyt ilman aivotärähdystä, joten sekin on hiukan liioittelua. Mutta mopolla ajaessa on aina kypärä päässä ja hihna kiinni, vaikka sekin voisi turhalta tuntua. Nopeus on suurempi ja iskut kovempia, jolloin ei enää niska jaksa päätä kannatella. Lisäksi liikettä on enemmän, niin rauhautuu paljon pitemmälle. Ja ihottuma pahenee.
1200S -06

takaratas

#24
Nyt sitä sitten saa, ajokieltoa siis. Turvavyön käyttämäti pitäminen on nyt sit siinä kategoriassa jossa 3. lappu vuoden sisään vie kortin kuivumaan. Siis vaikka pari ylinopeusrikettä ja kolmas tästä niin avot! ... edit. Eiku joo se onkin edelleen vaan ehdotus. Vielä.