Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Kotilokuskit vauhdissa

Aloittaja Sveni, lokakuu 3, 2011, 22:01

« edellinen - seuraava »

Sveni

Parisen viikkoa sitten olin risteyksessä ja kolmion takaa tulevana odottelin risteävää liikennettä. Käännyin oikealle pakettiauton ja henkilöauton perään. Letkassa ajeltiin pientä mutkatietä, etummaisena ajava pakettiauto meni selkeää alinopeutta, olisikohan sillä ollut mummon perintöposliiniasitiasto kyydissä... Suoran pätkä aukeni ja ajattelin ohittaa nuo kaksi autoa, mutta ennen kuin ennätin sanoa kissaakaan niin edelläni oleva henkilöauto polkaisi kaasun pohjaan ja pisti vilkun päälle ohittaen pakettiauton - ohitin itsekin pakettiauton. Henkilöauto jatkoi kiihdyttämistä ja kaasutteli menemään reipasta vauhtia. Kotilokuski paahtoi menemään 60- ja 80-alueilla parhaimmillaan 120km/h mutkissa. Suorilla pätkillä tämä valopää hidasti vauhtinsa nopeusrajoitusten mukaiseksi - ilmeisesti hän halusi minun ohittavan, mutta en suonut sitä iloa. Tätä jatkui noin viidentoista kilometrin verran, ajelin itse kotilon perässä turvallisen välimatkan päässä. Tämän jälkeen kotilo jämähti toisen hitaan pakettiauton perään, kuittasin molempien autojen ohitse suoralla, joka oli henkilöautolle liian lyhyt ohittamiseen. Kotilokuski jäi jurnuttamaan pakettiauton perään ja minä poistuin maisemista.

Ajelin viime viikonloppuna maaseudulla pientä mutkatietä sellaista mukavaa mutkatienopeutta. Tavoitin nopeusrajoitusten mukaan ajaneen kotilon ja heti kun kuski äkkäsi minut taustapeileistään niin tämä iski tallan pohjaan. Niin tämä wanna-be-juha-kankkunen kaahasi menemään 60- ja 80-rajoitusalueilla 120-140km/h. Seurasin tätä kahjoa turvallisen välimatkan päästä noin kymmenen kilometrin verran ennen kuin käännyin toiselle tienpätkälle.

Tämän jälkimmäisen tapauksen jälkeen mietin, että olisiko parempi antaa noiden pikkusieluisten kotilokuskien kaahata menemään ja jättäytyä yleisen liikenneturvallisuuden nimissä suosiolla kauemmaksi? Luulkoot sitten että heidän autonsa on nopeampi kuin moottoripyörä. Tosiasiahan on se, että normi-kotilolla ei moottoripyörää karisteta kannoilta. Perässä ajaminen ei ole vaikeaa, mutta ajatus joutua kuolonkolarin silminnäkijäksi aitiopaikalta ei kauheasti innosta. Voisihan noiden ohikin päräyttää ja näyttää mistä pesee, mutta en usko noiden kuskien ottavan jatkossa(kaan) vinkistä vaarin.

Ovatko muut törmänneet samanlaisiin kotilokuskeihin?


1250SA -08

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: Sveni - lokakuu  3, 2011, 22:01
olisiko parempi antaa noiden pikkusieluisten kotilokuskien kaahata menemään ja jättäytyä yleisen liikenneturvallisuuden nimissä suosiolla kauemmaksi?

Olisi.

Jos provosoidut heidän ajamisestaan olet aivan yhtä pikkusieluinen kuin hekin :-X
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Jukkath


Olen kyllä samaa mieltä Veli Handegunnarin kanssa.

Muutama saman tyylinen tapaus sattunut, jossa kotilokuski vetää tallan pohjaan, kun pyörä näkyy taustapeilissä. Sitä ennen se oli ajanut huomattavaa alinopeutta.

Dyny

Meitä on moneen junaa ja kaikki ei pääse edes junaan=)
1200N vm 2000

numbie

Lainaus käyttäjältä: Jukkath - lokakuu  4, 2011, 15:45
Olen kyllä samaa mieltä Veli Handegunnarin kanssa.

Muutama saman tyylinen tapaus sattunut, jossa kotilokuski vetää tallan pohjaan, kun pyörä näkyy taustapeilissä. Sitä ennen se oli ajanut huomattavaa alinopeutta.

Minä olen moottoripyörällä ajaessa eniten nauttinut siitä, että saa ajaa omaa vauhtia. Joskus se voi olla enemmän kuin edellä ajavien vauhti. Eipä kyllä kannata provosoitua ja eikä turhaa provosoida. Huomaavaisuus kunniaan, jos joku haluaa ajaa lujempaa, niin ajakoon. Pieni kilvoittelu mutkaisilla teillä on joskus kivaa, mutta järki päässä.  ;D
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Sveni

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - lokakuu  4, 2011, 12:48
Olisi.

Jos provosoidut heidän ajamisestaan olet aivan yhtä pikkusieluinen kuin hekin :-X


Tuli tosiaan parin viikon sisällä kaksi samanlaista tapausta vastaan ja kohta kymmenvuotisen ajouran aikana en ole aiemmin tällaista nähnyt(!), niin rupesi ihmetyttämään että kuinka yleistä moinen mahtaa olla. Typeräähän noiden seuraaminen oli, mutta kun en ole aiemmin tällaisiin törmännyt niin en jaksanut uskoa että kuskit kovin pitkään paahtaisivat menemään - miten väärässä sitä voikaan olla :( Jatkossa saavat kaahata minkä haluavat, nyt tiedän että tuollaisiakin kuskeja on... Itselle ei tulisi pieneen mieleenkään autoa ajaessa haastaa moottoripyörää - jos mopo haluaa mennä ohi, niin menköön.



1250SA -08

kukka

Olin kaverini kannssa iltalenkillä kun risteyksestä eteen tuli joku pikku seatti pullollaan "juniorikansalaisia", alkoivat pelleillä edessä valillä hidastellen ja välillä kiihdytellen, kun en moisesta hetkahtanut alko takapenkillä lippalakit pyörimään ja apukuski oikeain työnsi pään ulos ikkunasta, että etkö tule... Annoin poikasten möhliä enkä provosoitunut, mielessä kävi että ois kiva jos vaikka kypärään sais ison teksitin, että "äiti tässä ajelee, olkaa kunnolla!" Että tämmösoä kuskeja....
1250SA -08
600S -00