Miten estät MP:n varkauden?

Aloittaja PjA, elokuu 19, 2010, 18:04

« edellinen - seuraava »

PjA

Sattui silmääni tuollainen luvaton käyttööotto ja tuli mieleeni miten muut lukitsevat pyörän vai riittääkö, että on avaimet pois virtalukosta. Itse laitan odoissa paikoissa (yön yli säilytyksessä) etupään jarrulevyihin siihen tarkoitetun lukon. Estää ainakin tilapäisen "lainaamisen".

Edit: Ainakin joissain varkausvakuutusehdoissa sanotaan "Ajoneuvot, joissa ei ole erillistä ohjauslukkoa,katsotaan lukituksi vain jos se on lukittu erillisellä lukolla." eli jos pelkkä virta-avain pois ilman ohjaustankolukitusta niin tulee vääntöä vakuutusyhtiön kanssa.

iku

Ottamatta vakuutusyhtiöiden käytäntöön kantaa, totean vain ettei ohjaustangon lukitukseen kannata paljoa luottaa :-)

Siinä lähtee tsekin pojalta pyörä aika helpon näköisesti:
"Dude stealing my motorcycle PART 1"
http://www.youtube.com/watch?v=bMVtKYBt5Q0

Lisäksi "kevyemmissä" ajoneuvoissa kuten mopoissa ne on vielä heppoisempia, joillakin halpamerkeillä jopa uutena lukon haittaosat niin huonosti toteutettuja että lukitusta ei käytännössä ole tai se on rikki.

kake

Ei noita mitenkään estellä. Vakuutus on pyörässä ja hälytin löytyy. Kaapista löytyy myös arsenaalia törkeään väkivaltaan, mutta en minä öitäni pyörää kyttäile. Oma asunto on sitten toinen asia. Sinne jos joku tulee, niin ei se itse kävele ulos, tuomiosta riippumatta. Perhe ja läheiset ovat sen arvoisia.

BTmies87

100% pyörän varkauden estämistä tuskin on mahdollista toteuttaa ainakaan ilman että varas loukkaantuu tai kuolee. Kotona bandu on aina lukitussa tallissa. Bandussa on edelleen hälytin ja asennan hälyttimen kaikkiin pyöriin joita tulen joskus omistamaan. Lukituksena on ohjauslukon lisäksi u-lukko ja vaijerilukko aina kun bandu on muualla kuin tallissa. Eli ohjauslukon lisäksi molemmat vanteet ovat lukittuna.

Jotkut ovat kyllä ihmetelleet että miksi noin monta lukkoa mutta antaa ihmetellä.

Ville

Ohjauslukko ja vakuutukset riittää mulle.

poku

Takapyörässä Abussin ketju ja lukko. Se riittää.  ;D
650GT-07

Punainen

Tankolukko ja peukalon paksuinen vaijerilukko eturenkaassa. Hälyt asennan heti kun ehdin, tärkeä juttu sekin on. Tosin parkkialue on niin hyvin valaistu, että pitää pokkaa olla jos bandun joku siitä vie, mutta tuntuu niitä pyöriä häviävän aina välillä.

Tietysti jos liiketunnistimella olevan kameran suuntais vielä sinne... ;)

hyvä viestiketju, muuten!

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: Punainen - elokuu 20, 2010, 12:23
Tietysti jos liiketunnistimella olevan kameran suuntais vielä sinne... ;)
Joo, sitten ois kiva katella tallenteesta jos pyörä häviää :P
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Mauri

Mopo ovella ja koirat sisällä, tosin ne tuskin korvaansa lotkauttais.
Mutta jos on tarkkailtu ennakkoon missä mopo on, niin ehkä hieman jarruttaa staffi ulkomuodollaan.
Tietty jos itse herää ja saa vielä koiratkin hereille tulee varkaalle kiire.

tarzani

Itsellä on Xenan hälyttävä jarrulevylukko. Ihan kätevä kapine vaikka pari kertaa on yksikseen huutanut.

Unlit

Viime kesä meni pelkällä tankolukolla, mutta täksi kesäksi hommasin hälyttävän jarrulevylykon. Yleensä pyörä viihtyy samassa ruudussa Harrikan ja Ducatin kanssa, et luulisin niiden lähtevän ennen mun halpaa pikkubandua :)

Dyny

Joo,aika häijyjä noo varkaat ovat ku itel mopo aikaan vietiin ihan ikkunan edestä mopo ja se oli viel sillain ovelasti nojas ikkunan tuuletus säleiköön ja etujarru kahva oli säleikön ritilän välissä ja etupyöräs oli kunnon ketjulukko abloy mut silti lähti hiljasin äänin pois.(kerrostalos asun ja pohjakerroksessa)


Nyt tarvii keksii paremmat estot rosmon kotona pysymiseen,ajatellut ostaa siihen hälyyttävän laikka lukon,ainakin hälyttää heti jos joku koittaa edes siirtää.
1200N vm 2000

Pannari

Kotimaassa matkatessa hälyttävä jarrulevylukko ja pidemmillä reissuilla kunnon vaijerilukko lisänä.
nyt 1250SA -09
650S -05

JJ

Edessä hälyttävä levylukko, takana ilman hälyä.
Ja "ratti lukossa" toki :)