YLE.FI Moottoripyörien pärinää ei valvota

Aloittaja tonttuj, heinäkuu 13, 2010, 05:40

« edellinen - seuraava »

harmaahukka

Olivatko muuten LP:n väkeä vai oikeita poliiseja? Ihan vaan yleissivistyksen kannalta.

-hh-
1200S -05

-TS-

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - elokuu 30, 2011, 13:06
Olivatko muuten LP:n väkeä vai oikeita poliiseja? Ihan vaan yleissivistyksen kannalta.

-hh-

Sekä että. Enemmistö taisi olla LeikkiPoliisin edustajia, mutta ainakin yksi Uudenmaan poliisipiirin partio oli myös pysäkillä tutkailemassa tapahtumia. MP - poliisien osanotto oli runsas.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Dyny

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - elokuu 30, 2011, 13:06
Olivatko muuten LP:n väkeä vai oikeita poliiseja? Ihan vaan yleissivistyksen kannalta.

-hh-

LP=leikkipoliisit?=)
1200N vm 2000

harmaahukka

Tarkka tieto kun tavallaan voi ohjata sylttytehtaalle. Eli onko liikkeellä joku yksittäinen kenttäjohtaja yksittäisestä piiristä vaiko aiotaanko siirtyä yhä totaalisempaan kontrolliin noin yleisestikin.... Mutta menee jo asian vierestä....

-hh-
1200S -05

troni

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107105

Joka kolmas prätkä meluaa liikaa (01.09.)

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi osallistui Liikkuvan poliisin 26.8.2011 järjestämään liikenteen valvontaan, jossa keskityttiin erityisesti moottoripyörien ja mopojen melujen valvontaan.


Reilusti yli puoleen valvontaiskussa mitatuista moottoripyöristä oli vaihdettu alkuperäistä kovaäänisempi pakoputkisto ja kolmannes ylitti melurajat paikallaan tehtävässä valvontamittauksessa. Useista moottoripyöristä oli myös poistettu katalysaattori, mikä lisää huomattavasti niiden päästöjä.


Linkissä loput artikkelista.
Suzuki GSF 1200 S 2002 Bandit, FJR2014AE

harmaahukka

No saattoipa arvata että vanha kunnon AKE oli hankkeen taustamasiinana. Piti keksiä väkisin jotakin, jolla vastaan haranneet poliitikot saadaan taivuteltua vuosikatsastuksen kannalle. Veikkaan valistuneesti, että kansastusbisneksen lobbarit järkkäilevät vastaavia iskuja ympäri Euroopan. Luultavasti katsastuspakon torjuntavoiton juhla jäikin aika lyhytaikaiseksi riemuksi motoristipiireissä.

-hh-
1200S -05

Ressu

Taidan ihan vit*illessani käydä ottamassa huilun pois :-*

BTmies87

#37
Juu. Itsekkin epäilen että tuota melumittauksen tuloksia tullaan käyttämään seuraavassa katsastuspakko keskustelussa. Epäilen että seuraavalla kerralla menee katsastuspakko vaatimus läpi. Kattoo sitten miten käy, jos tulee pyörän pito ongelmaksi niin minä sitten lopetan kokonaan töissäkäynnit useaksi vuodeksi(ei nimittäin töissäkäynti ole koskaan kiinnostanut, saatikka osana yhteiskuntaa oleminen) ja ryyppään viinaa lähes päivittäin seuraavat vuodet.  >:(

Hombre

Kotka with flavor,,,

tonttuj

Eilen oli melumittauksia pääkaupunkiseudulla muutamissa pisteissä.

-TS-

Se on kevät taas ja aika aktivoitua tälläkin foorumilla.
Esitänpä täällä saman pohdinnan mikä .org!issa esitin:

Mitenkäs sitten menetellään, kun poliisi toteaa että on liikaa ääntä, ja pyörä viedään katsastettavaksi. Siellä ääntä on kuitenkin tarpeeksi vähän ja pyörä saa hyväksynnän, "leiman" ja kilven takaisin.
Tämän jälkeen tulee taas miliisi ja toteaa että ääntä on liikaa -> kilpi pois. Kuinka kauan tällaista looppia voidaan jatkaa ennen kuin asiaan tulee korjaus?

Kuten aiemmin mainitsin, minä sain mukaani vain katsastuslapun jossa luki "hyväksytty" eikä mitään muuta. Näin ollen pyöräni on tieliikennekelpoinen, mutta minkäs teen kun virkavalta tulee ja mittaa heidän mielestään liian isot mökät siitä samaisesta rööristä.
Pitäisikö dB-killerin ruuvi sinetöidä tms vai pitäisikö putkeen suoraan saada katsastuskonttorin meistaus että tämä kelpaa.

Jos tälle kesälle lähtee kilpi siitä huolimatta että mulla on mukana EU-direktiivipaperit, hyväksyntäpaperit putken osalta jne. niin myyn pyöräni pois ja vaihdan avoautoon - johon vaihdan sen verran avarat putket että linnut tippuvat puista kun ajan ohitse.

-TS-
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Ricoliina

Lainaus käyttäjältä: -TS- - huhtikuu 25, 2012, 14:19
Jos tälle kesälle lähtee kilpi siitä huolimatta että mulla on mukana EU-direktiivipaperit, hyväksyntäpaperit putken osalta jne. niin myyn pyöräni pois ja vaihdan avoautoon - johon vaihdan sen verran avarat putket että linnut tippuvat puista kun ajan ohitse.

-TS-

Millaiset noi sun hyväksyntäpaperit on? Siis onko sulla jokin putki jossa ei ole e-hyväksyntää mutta sen sijaan jokin dokumentti, jossa valmistaja antaa putken melurajat, jotka alittaa normin tmv?

Jos viimeinen kommenttisi olis facebookissa, painaisin "tykkään", juuri näin!

GSF 650 SA -08 musta
Elät vain kerran – mutta kerta riittää, jos hoidat homman hyvin. - Joe E. Lewis

mallorca

Lainaus käyttäjältä: -TS- - huhtikuu 25, 2012, 14:19
Se on kevät taas ja aika aktivoitua tälläkin foorumilla.
Esitänpä täällä saman pohdinnan mikä .org!issa esitin:

Mitenkäs sitten menetellään, kun poliisi toteaa että on liikaa ääntä, ja pyörä viedään katsastettavaksi. Siellä ääntä on kuitenkin tarpeeksi vähän ja pyörä saa hyväksynnän, "leiman" ja kilven takaisin.
Tämän jälkeen tulee taas miliisi ja toteaa että ääntä on liikaa -> kilpi pois. Kuinka kauan tällaista looppia voidaan jatkaa ennen kuin asiaan tulee korjaus?

Kuten aiemmin mainitsin, minä sain mukaani vain katsastuslapun jossa luki "hyväksytty" eikä mitään muuta. Näin ollen pyöräni on tieliikennekelpoinen, mutta minkäs teen kun virkavalta tulee ja mittaa heidän mielestään liian isot mökät siitä samaisesta rööristä.
Pitäisikö dB-killerin ruuvi sinetöidä tms vai pitäisikö putkeen suoraan saada katsastuskonttorin meistaus että tämä kelpaa.

Jos tälle kesälle lähtee kilpi siitä huolimatta että mulla on mukana EU-direktiivipaperit, hyväksyntäpaperit putken osalta jne. niin myyn pyöräni pois ja vaihdan avoautoon - johon vaihdan sen verran avarat putket että linnut tippuvat puista kun ajan ohitse.

-TS-

Käsitin että sulla oli killeri veks kun ajoit siihen kuuluisaan sakkorysään?!
Suzuki GSF 1250 S 2007 ( myyty )

-TS-

Lainaus käyttäjältä: mallorca - huhtikuu 25, 2012, 23:54
Käsitin että sulla oli killeri veks kun ajoit siihen kuuluisaan sakkorysään?!

Jep, varaston hyllyllehän se oli jäänyt mutta ei se mielestäni tehnyt pyörästä niin ympäristöhasardia että kilpi piti riisua :)

Mutta nyt puhunkin tästä hetkestä ja tästä kaudesta. 84+6 dB ylittyy kyllä väärällä mittaustavalla helposti vaikka dB-killeri olisikin paikallaan. Mittailin muistaakseni 92 desibeliä killerin kanssa, viime kesän ratsiassa saivat 94 dB-lukemat joka oli siis kyttien mielestä 2 dB liikaa. Killerin kanssa olisin varmaan saanutkin jatkaa matkaa eikä olisi tarvinnut haaskata 58+11+11 euroa tarkastuksiin ja päälle 2,5 tunnin palkkakustannukset työajan menetyksen muodossa. Eli kyllä se kilven haku toista sataa euroa kustansi hyvinkin. Puhumattakaan vitutuksesta joka tuli rankkasateessa ajelusta.

Ricoliina: Mulla on LeoVincen EVO2-oval E-hyväksytty slipari pyörässä, ja mukana kulkevat siis paperit joissa kerrotaan että "tämä putkisto on hyväksytty EU-direktiivin xxxxy-z perusteella ja sen saa asentaa tähän pyörätyyppiin ilman merkintöjä rekisteriotteeseen"
Toki, ensin pitää löytää poliisi joka osaa a) lukea ja b) ymmärtää joko saksaa, espanjaa, ranskaa, englantia tai italiaa c) ei kärsi ikänäöstä koska dokumentin fontti on kokoa 4-5 pt.

Jos pysäytys tulee kohdalle, tallennan koko tapahtuman jotta voidaan yhdessä ruotia Internetissä että oliko tapahtuma asiallinen ja oikeaoppinen.

Plussanahan tulee myös se, että luultavasti virkavalta tarkistaa samalla kaikki muutkin laillisuudet ja laittomuudet pyörästä. Ainakin viime syksynä omasta pyörästä tarkasteltiin läpi kaikki valot ja vilkut sekä niiden hyväksynnät. Pyörästä otettiin myös enemmän valokuvia kuin huippumallista kuvaussessioissa.

-TS-
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Ricoliina

Lainaus käyttäjältä: -TS- - huhtikuu 26, 2012, 10:46

Plussanahan tulee myös se, että luultavasti virkavalta tarkistaa samalla kaikki muutkin laillisuudet ja laittomuudet pyörästä. Ainakin viime syksynä omasta pyörästä tarkasteltiin läpi kaikki valot ja vilkut sekä niiden hyväksynnät. Pyörästä otettiin myös enemmän valokuvia kuin huippumallista kuvaussessioissa.

-TS-

Jep jep et kiva sit jos pysäytys sattuu kohdalle kun on putki mallia ei e-hyväksytty, xenonit ja sillee... Täytyy vaan toivoa hyvää tuuria ja ajella nätisti ettei tulis nopeuden takia pysäytysta niin ei sit joutus noi muutkaan asiat syyniin. Tosin mullahan ei pala kuin parkit ja huomiovalo päivällä, et xenonit sit vaan hämäremmällä kelillä et jos ei koskaan ajais pimeellä niin ei ois valojen suhteen ongelmaa.

-Tää on niin pyllystä et esmes omaa turvallisuutta parantavat xenonit ei oo hyväksyttyjä.

Kajaanissa pitää mittauttaa melutaso omasta putkesta, nykyään on killerikin kiinni vaik ei se kyllä muuta ääntä yhtään et sitä eroa ihmiskorvalla havaitsis.
GSF 650 SA -08 musta
Elät vain kerran – mutta kerta riittää, jos hoidat homman hyvin. - Joe E. Lewis