TS: kysymys jos passaa vaikka käpy paloikin. Yrittivätkö jepet jollain tavalla varmistella sen E-merkintäsi aitoutta vai tyytyivätkö näkemäänsä?? Itsellä on sikäli sama tilanne että 100 db taitaa mennä rikki kun yhtään kierrokset nousee.. Se vähän lohduttaa että siellä pk-seudulla tuo valvonta ei mitään uutta ole, siitähän on kuultu juttuja siitä lähtien kun e-merkintäpakko tuli viralliseksi ja torelliseksi. Itse kun ajelen ja vaikutan maakunnissa niin tuo ei ole niin päivän polttava murhe. 
Eivät yrittäneet sen kummemmin varmistella E-merkinnän aitoutta.
Kuvasivat kyllä tyyppikilven ja pakoputken moneltakin eri kantilta, mielestäni taisivat pyörästä ottaa pari yleiskuvaakin.
Mullahan on pyörässä myös tummennetut vilkut (E-hyväksytyt tietenkin) sekä tummennettu LED-takavalo (myöskin E-hyväksytty) jotka myös kiinnostivat TraFin miehiä ja poliiseja todella paljon. Harmi vaan heille kun kaikissa linsseissä on E11 ja E13-hyväksyntämerkinnät niin eivät päässeet nurpattamaan.
Poliisi siis otti tosiaan kilven pois vain ja ainoastaan sen vuoksi, kun melumittaus ylitti tyyppikilvessä olevan lukeman liian paljon (84 db vs mitattu 94-96 dB @ 3700-3800 RPM). Mainittakoon että 92 dB:llä olisin saanut pitää kilven pyörässä, näin herra Vanhempi Konstaapeli Liikkuvasta Poliisista sanoi.
edit; Valvontailmoituskaavakkeessa sanotaan että "laitettava dB-killeri kiinni" eli ei pidä edes meteliä sen kummemmin mitata. Pitänee kaivaa konttorille mennessä varmuuden vuoksi se EU-direktiivilappu mukaan mikä putken mukana tuli. Siinä pitäisi olla sen verran tiukka lappunen että katsurilla ei ole siihen mitään sanomista. EU:ssa ollaan, ja EU:n säädökset pätevät myös suomessa.
Sinänsä harmittaa kun en kaivanut samantien puhelinta taskusta ja videoinut koko juttua, koska etenkin TraFin miesten ja poliisin välinen keskustelu olisi pitänyt saada talteen. TraFin miehet nimittäin valittelivat useampaan kertaan melumittauksen vaikeutta kovan taustamelun vuoksi, joka sekin oli melkein kokoajan yli 80 dB.
Jos tosielämää ajatellaan, niin tuo prätkä jää normiajossa reilusti autoja/rekkoja hiljaisemmaksi koska noita mittauskierroksia ja siitä kovempia tulee käytettyä silloin kun kiihdyttää vauhdin sallittuun, sekä silloin kun ajaa moottoritiellä.
edit: lisäyksiä.