Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

ikävää luettavaa

Aloittaja pipeman, huhtikuu 14, 2010, 14:33

« edellinen - seuraava »

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - elokuu 11, 2010, 21:50
Saattaa tulla huomiseen lehteen. Kytäjällä, oikealle kääntyvässä mutkassa, motoristi ajautunut vastaantulijan keulaan. Mutka tosin on ikävä, taittaa alta pois. Jos ei ole ennen mutkaa oikeaa ajolinjaa, ajautuu väkisinkin vastaantulijoiden kaistalle vähänkin kovemmassa vauhdissa. Ja yhtäänhän tuossa ei helpottanut se, että vastaan tuli pakettiauto.

http://www.aamuposti.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Moottoripyorailija-kuoli-Kytajantiella
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

numbie

http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2010/08/motoristi_loukkaantui_kolarissa_jyvaskylassa_1897521.html?origin=rss

Tuttuja seutuja ja yritin katsoa, kumpi on ns. syyllinen kolariin, mutta en noilla tiedoilla löytänyt. Epäilen, että auto on kääntynyt risteyksestä vastaantulevan kaistan yli vasemmalle ja mp on ajanut suoraan. En oikein usko, että mp on ajanut auton alle.
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

doc A

Minä ajoin Brobackantien mopo-onnettumuuden paikan ohi viime lauantaina sattumalta. Mopona oli Suzukin joku customi. Prätkälle ei ollut käynyt mitenkään hirveän näköisesti, iskari vääntyneet ja samoin tanko. Sarvissa oli muovipussi, johon oli kerätty tavarat. Risteys on kyllä jossain määrin paha siinä mielessä että näkyvyys on aika lyhyt pohjoisesta päin, mistä auto on ilmeisesti tullut.
650 SA Abs -08/-09
ex: Pappatunturi noin 1969 käsivaihteinen viri; pappatunturi noin 1976 jalkavaihteinen viri; Tunturi Super Sport noin 1983 viri; Yamaha RD 125

Isorosmo

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - elokuu 12, 2010, 08:12
Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - elokuu 11, 2010, 21:50
Saattaa tulla huomiseen lehteen. Kytäjällä, oikealle kääntyvässä mutkassa, motoristi ajautunut vastaantulijan keulaan. Mutka tosin on ikävä, taittaa alta pois. Jos ei ole ennen mutkaa oikeaa ajolinjaa, ajautuu väkisinkin vastaantulijoiden kaistalle vähänkin kovemmassa vauhdissa. Ja yhtäänhän tuossa ei helpottanut se, että vastaan tuli pakettiauto.

http://www.aamuposti.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Moottoripyorailija-kuoli-Kytajantiella
Kokenut kuski, tutulla tiellä. Tuttu kaveri, kahvilla istuttu muutaman kerran, itse samaan aikaan ambulanssin kanssa kolaripaikalla. Pysäytti, kun sai tietää, kuka oli. Onneksi ei ajellessa tunnistanut pyörää. Viimeksi pysäytti näin, kun kaveri poistui edestä tangentin suuntaan mutkassa. Silloin onneksi selvisi mustelmilla.
1200S -06


lada-v8

Lainaus käyttäjältä: Jusa - syyskuu  7, 2010, 14:59
Oli bandiitti kuskilla onni onnettomuudessa.

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/moottoripy%C3%B6r%C3%A4ilij%C3%A4_pelastautui_heitt%C3%A4ytym%C3%A4ll%C3%A4_6481106.html

Hmm, tilanteesta mitään tietämättä mieleeni tuli, jotta osaisiko/tajuaisiko/ehtisikö itse tehdä kyseisenlaisessa tilanteessa samanlaista "temppua"...
600 S -99

muumu

Tämä kyllä kuullostaa melko urbaanilta mutta kai se on totta kun kerta oikeen lehdessä kerrotaan  :o Aika hyvin pitää olla kuitenki aikaa reakoida jos ensin menee se 1.5s pelkkään hahmottamiseen ja toiminnan aloittamiseen. Pyörän kaatumiseen kuluu aikaa ainakin sekunti ja varmasti kaksikin. Jonka jälkeen pitää sitten ponnahtaa lentoon sopivaan suuntaan. Yhteensä 4-5s menee vähintää operaation suorittamiseen?

Jos arvele että oli 100kmh vauhtia niin 80m etäisyydeltä jos huomas pysähtyneet autot niin olis ehtinyt pysähtyä reaktioaikoineen hyvissä olosuhteissa nappijarrulla. Vaan mistäpä näistä tietää jos vaikka oli öljyä tiellä tai meni rengas vaan lukkoon. Melkonen suoritus kuitenki jos tosiaan pongahti itse pyörän selästä ja vältti osuman sillä.

BAT1200S -01

Siili

Edelleen väitän että nuo ns. hallitut kaadot ovat silkkaa legendaa jolla selitellään sitä että tuli äkkitilanteessa jarrutettua etunen alta. Koska tuollaistahan ei kukaan huippukuski missään olosuhteissa tee ja meissähän ei muita olekkaan kuin huippukuskeja jotka eivät tarvitse harjoittelua. Itse asiassa tuonhan todistaa se että tuollainen hallittu kaato onnistuu kaikilta aina nappiin kertaakaan harjoittelematta....
1250 SA -08
EX 650 SA -07

isokonna

Lainaus käyttäjältä: Siili - syyskuu  8, 2010, 09:44
Edelleen väitän että nuo ns. hallitut kaadot ovat silkkaa legendaa jolla selitellään sitä että tuli äkkitilanteessa jarrutettua etunen alta. Koska tuollaistahan ei kukaan huippukuski missään olosuhteissa tee ja meissähän ei muita olekkaan kuin huippukuskeja jotka eivät tarvitse harjoittelua. Itse asiassa tuonhan todistaa se että tuollainen hallittu kaato onnistuu kaikilta aina nappiin kertaakaan harjoittelematta....
Asia on juuri näin kun Siili sen kertoi.
1200S 2003
ex FJ 1200. ex XJ 900

Peku

No kyllä minäkin epäilen tota että jarrutettu nurin mikä tässä tilanteessa on voinnut ihan oikeesti pelastaa
motoristin hengen,,,itsellä samansuuntainen kokemus motoristi urani alku ajoilta. Silloin pelastui vaan toisen henki
eikä minun mutta nurin itseni jarrutin :-\ Mutta vahingoista viisastuu tai ainakin pitäisi.

Isorosmo

Kaveri kanssa selvisi vakavammalta loukkaantumiselta jarruttamalla etusen alta, pyörä lunariin ja jätkälle mustelmia ja autoilija oli huolissaan vain autostaan  :o

Mutta muistan takavuosilta nähneeni tv:stä opastuksen kuinka perävaunu väistetään hallitulla kaadolla ali ja ajo jatkuu toisella puolella kärryä. Mutta en usko että oikeassa liikenteessä väistö hallitulla kaadolla onnistuu muuten kuin vahingossa. Ihan heti ei Youtubesta köytynyt linkkiä.
1200S -06

anders

Bandit 1250S -09/-10

Hippendale

Kerrankin ei-niin-negatiivista- uutisointia prätkäonnettomuuksista:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011050513661672_uu.shtml

Onko tää threadi hautautunut ja unohtunut, vai eikä onnettomuuksia vaan ole tänäkeväänä sattunut?
No, hyvä niin!  :)
1200N -97
Speed kills, but who wanna live forever       Anatomia

Tsaude

Ja vakuutusyhtiöt ne vaan nostaa joka vuosi vakuutusten hintoja vedoten lisääntyneisiin onnettomuuksiin >:(
Siellä ei "osata" ottaa huomioon että pyörien (=vakuutusten maksajien) määräkin kasvaa. Olis kiva tietää onko onnettomuuksien määrä suhteessa pienentynyt takavuosiin verrattuna.
GSF1200S -05, 67.000km

doc A

Mikään business ei kannata paremmin kuin lailla suojattu - kuten autovakuutukset tai  muuten vaan monopoli. Hinnoilla on vain yksi suunta.
650 SA Abs -08/-09
ex: Pappatunturi noin 1969 käsivaihteinen viri; pappatunturi noin 1976 jalkavaihteinen viri; Tunturi Super Sport noin 1983 viri; Yamaha RD 125