Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: ikävää luettavaa  (Luettu 45200 kertaa)

Jusa

  • Vieras
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #30 : Heinäkuu 24, 2010, 11:49 »

Minen muuten sikäli tiedä puuskatuulista kun en ollut pärrällä liikkeellä, olin just helsingistä tulossa rahdinkuljettimella.
Tuuli reagoi, mutta eri tavalla reagoi raskaaseen kalustoon kun pyörään.
En kokenut, että olis ollut hyvin voimakkaita puuskia koska olisin tuntenut ne, mutta hyvinkin voisi olla mahdollista, että moinen on sattunut ja sillä seurauksella menny toiselle kaistalle.

OT: Pja missä asustelet, kun kerran heinävedelle oot eksynyt?
Kirjattu

Isorosmo

  • Vakiokalustoa
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 567
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #31 : Heinäkuu 25, 2010, 02:51 »

Kyllä tuo tuuli heittelee välillä, selkärangasta tulee nykyään korjaus. Kerran talvella sattui kun kotilolla olin liikenteessä, niin motatilla edellä ajanut yhdistelmä lähes vaihtoi kaistaa puuskassa. Ja perässä itse kotilolla vasemmalla kaistalla meinasi piennar loppua kesken samassa kohdassa. Jos oltais oltu rekan kanssa rinnakkain, olisi kolissut. Kyllä ne sopivat puuskat yllättää kokeneenkin kuljettajan, varsinkin kun ajaa suojasta juuri alkaneeseen puskaan, sellainen oli tuo tilanne. Ja harvoin repii henkiläautoa pahasti nuo puuskat, mutta niitäkin sattuu.
Kirjattu
1200S -06

tonttuj

  • Vieras
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #32 : Heinäkuu 25, 2010, 11:40 »

Kyllä tuo tuuli heittelee välillä, selkärangasta tulee nykyään korjaus. Kerran talvella sattui kun kotilolla olin liikenteessä, niin motatilla edellä ajanut yhdistelmä lähes vaihtoi kaistaa puuskassa. Ja perässä itse kotilolla vasemmalla kaistalla meinasi piennar loppua kesken samassa kohdassa. Jos oltais oltu rekan kanssa rinnakkain, olisi kolissut. Kyllä ne sopivat puuskat yllättää kokeneenkin kuljettajan, varsinkin kun ajaa suojasta juuri alkaneeseen puskaan, sellainen oli tuo tilanne.

Pari vuotta sitten helmi-maaliskuussa kolmiakselinen bussi lähti edestäni vajaan neljänkympin vauhdista aivan yllättäen karmean myrskypuuskan mukaan sivuttain, sinne meni kenolleen ojaan poka päällä. Eli kyllä se nappaa jäisellä tienpohjalla joskus mukaansa.
Kirjattu

track08

  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1420
  • GSX 1250 FA '12
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #33 : Heinäkuu 26, 2010, 08:13 »

Vielä vähän off-topicin puolelle:

Lisäisin vielä että pahin puuskakeli on sellainen, kun puuskat tulevat välillä toiselta ja välillä taas toiselta puolelta. Siinä on vähän nihkeä ennakoida ajolinjaa, kun puuska saattaakin tulla taas toiselta puolen. Kaistan verran saattaa kovassa tuulessa linja heitellä, vaikka ehtisikin ajolinjaa korjaamaan.
Kirjattu
GSX1250FA '12/('16-> Citigo
GSX1250FA '10 ('14-'16)
GSF650S '05 ('07-'11)

Jusa

  • Vieras
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #34 : Heinäkuu 26, 2010, 15:38 »

Kyllä tuo tuuli heittelee välillä, selkärangasta tulee nykyään korjaus. Kerran talvella sattui kun kotilolla olin liikenteessä, niin motatilla edellä ajanut yhdistelmä lähes vaihtoi kaistaa puuskassa. Ja perässä itse kotilolla vasemmalla kaistalla meinasi piennar loppua kesken samassa kohdassa. Jos oltais oltu rekan kanssa rinnakkain, olisi kolissut. Kyllä ne sopivat puuskat yllättää kokeneenkin kuljettajan, varsinkin kun ajaa suojasta juuri alkaneeseen puskaan, sellainen oli tuo tilanne.

Pari vuotta sitten helmi-maaliskuussa kolmiakselinen bussi lähti edestäni vajaan neljänkympin vauhdista aivan yllättäen karmean myrskypuuskan mukaan sivuttain, sinne meni kenolleen ojaan poka päällä. Eli kyllä se nappaa jäisellä tienpohjalla joskus mukaansa.

OT: Kyllä ottaa raskaaseen kalustoon, on sitä pinta-alaa mihin ottaa, varsinkin rahtivehkeissä. Tyhjässä puuautossa esim. ei niin pääse tuuli viemään. ;D
Se vaan eri tavalla ottaa kun mopediin.

Kyllä on joskus tuntunut, että "nyt muuten lähtee..." vaan ei ole lähtenyt. Netissä on video kun Tanskan isolla sillalla yks puolikas kipsahtaa aika kevyen oloisesti kyljellee melkein kävely vauhdista "pienessä" tuulessa.

Se, että vaikka tietääkin ajavansa puuskatuulessa, niin se pyörteilee niin paljon, että on mahdoton kokoaikaa osata ennakoida ohjausliikkeillä tuulen suuntaa ja voimakkuutta vastaan.
(puhuin rahtivehkeestä)
Kirjattu

numbie

  • Vakiokalustoa
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 964
Kirjattu
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 2018 ->

walde

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 205
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #36 : Elokuu 10, 2010, 08:26 »

Tämmönen taas...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080912162466_uu.shtml

Vastaavanlaisessa tilanteessa työkaverin poika otti osumaa viime kesänä. Oli luita poikki enemmän kuin riittävästi ja sitten kaikki muut vielä päälle.
Kirjattu
Yamaha FJR 1300A -14
ex GSF 600S Bandit -03

Siili

  • Vakiokalustoa
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 456
  • En minä sitä tehnyt ja sitäpaitsi se oli vahinko..
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #37 : Elokuu 10, 2010, 10:21 »

Tämmönen taas...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080912162466_uu.shtml

Jossa siis autoilija kääntyi pyörän eteen laiminlyöden riittävän muun liikenteen seuraamisen ja väistämisvelvollisuutensa, konkreettinen vaaran aiheuttaminen, vahingon tuottaminen ja ruumiinvamman tuottaminen. Ei aihetta yli 5 päiväsakkoon. Toista on jos ko. motoristi olisi ajanut tyhjällä maaseututiellä 31 km/h ylinopeutta, abstraktin vaaran aiheuttaminen, 40 päiväsakkoa ja kortti pois 4 kk. Oikeus on voittanut taas...
Kirjattu
1250 SA -08
EX 650 SA -07

numbie

  • Vakiokalustoa
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 964
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #38 : Elokuu 10, 2010, 10:53 »

Tämmönen taas...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080912162466_uu.shtml

Jossa siis autoilija kääntyi pyörän eteen laiminlyöden riittävän muun liikenteen seuraamisen ja väistämisvelvollisuutensa, konkreettinen vaaran aiheuttaminen, vahingon tuottaminen ja ruumiinvamman tuottaminen. Ei aihetta yli 5 päiväsakkoon. Toista on jos ko. motoristi olisi ajanut tyhjällä maaseututiellä 31 km/h ylinopeutta, abstraktin vaaran aiheuttaminen, 40 päiväsakkoa ja kortti pois 4 kk. Oikeus on voittanut taas...

Itse tuosta jutusta ei käy ilmi, miten lähellä moottoripyörä on tullut tuolta auton takaa. Toki väliä on pitänyt olla, koska muuten ei olisi kylkeen ehtinyt ajaa. Kyllä minä yritän tuollaisessa tilanteessa katsoa, että autoilija on huomannut, että sieltä on moottoripyörä tulossa. Joskus näkee aika kauhistuneita ilmeitäkin...  :o Moottoripyörällä ajaessa on sellainen ongelma liikenteessä, että vaikka on oikeassa, niin silti sattuu.  :-\

Tuosta ylinopeudesta sen verran, että 31 km/h ylinopeutta on jo sellainen, ettei vahingossa mene sille alueelle. Minusta on turha rutista sakoista, jos itse kääntää kahvaa siten, että mennään ylinopeutta. Tuo kortti pois kuulostaa kohtuuttomalta, mikäli tapahtuu tyhjällä tiellä. Poliisillakaan tuossa tuskin on hirveästi enää omaa harkintaa, vaan tuolle on olemassa ns. rangaistussuositus.

Näin Ponutaipaleessa kuskin, joka oli ajanut 7 vuotta Hayabusalla ilman sakkoja (ja vuodesta 1995 (?) moottoripyörällä muutenkin). Ja oli käyttänyt muitakin vaihteita kuin 1 ja 2.  ;D ;D

Kirjattu
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 2018 ->

Siili

  • Vakiokalustoa
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 456
  • En minä sitä tehnyt ja sitäpaitsi se oli vahinko..
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #39 : Elokuu 10, 2010, 18:20 »

Tuosta ylinopeudesta sen verran, että 31 km/h ylinopeutta on jo sellainen, ettei vahingossa mene sille alueelle. Minusta on turha rutista sakoista, jos itse kääntää kahvaa siten, että mennään ylinopeutta. Tuo kortti pois kuulostaa kohtuuttomalta, mikäli tapahtuu tyhjällä tiellä. Poliisillakaan tuossa tuskin on hirveästi enää omaa harkintaa, vaan tuolle on olemassa ns. rangaistussuositus.

Poika pelasi ja poika hävisi, se on reilu peli eikä siitä sen enempää. Kritisoinkin lähinnä sitä että liikenteessä nuo rangaistukset eivät ole missään mielessä yhteismitallisia jos abstraktista vaaran aiheuttamisesta saa kovemman rangaistuksen kuin konkreettisen vaaran ja vahingon aiheuttamisesta.
Kirjattu
1250 SA -08
EX 650 SA -07

PjA

  • Vieras
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #40 : Elokuu 11, 2010, 04:34 »

Ei tuo ylinopeus niinkään hirvitä vaan 1.5 promillessa ajaminen  :-X
Kirjattu

Jusa

  • Vieras
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #41 : Elokuu 11, 2010, 10:00 »

Huh...aika riskiä lähtee känässä pyörällä ajamaan, vielä lisäksi kovaa ja karkuun...
Kirjattu

Isorosmo

  • Vakiokalustoa
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 567
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #42 : Elokuu 11, 2010, 21:50 »

Saattaa tulla huomiseen lehteen. Kytäjällä, oikealle kääntyvässä mutkassa, motoristi ajautunut vastaantulijan keulaan. Mutka tosin on ikävä, taittaa alta pois. Jos ei ole ennen mutkaa oikeaa ajolinjaa, ajautuu väkisinkin vastaantulijoiden kaistalle vähänkin kovemmassa vauhdissa. Ja yhtäänhän tuossa ei helpottanut se, että vastaan tuli pakettiauto.
Kirjattu
1200S -06

reka

  • Vieras
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #43 : Elokuu 11, 2010, 21:50 »

Tänä iltana jälleen Kytäjällä rysähtänyt!    Ohi ajaneen motoristin mukaan Harrikasta näkyi auton alta leveä takarengas ja vähän peräpäätä.
Pahalta näytti tilanne. Autokin ojassa.  Ilmeisesti motoristi ajautunut vastaantulleen auton keulaan? :'(
Viimeisen tiedon mukaan motoristi kuollut.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2010, 22:12 kirjoittanut Reka »
Kirjattu

kerma

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 265
Vs: ikävää luettavaa
« Vastaus #44 : Elokuu 12, 2010, 00:07 »

Ajoin siitä myös ohi seitsemän jälkeen, valkoinen peitto tienpientareella pakettiauton renkaan vieressä kertoi karua kieltä.
Ajellaan varovasti, jookos.
Kirjattu
GSX 1250 FA (-11)
GS 500 (-02), GSF 650 SA (-10)