Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

100hv rajoitus?

Aloittaja tsumia, maaliskuu 12, 2010, 11:31

« edellinen - seuraava »

Torsti

Merkityksetön seikka.

Suiza 1200

Ei tossa ehdotuksessa ole mitään järkeä.
Kawasaki Z H2 SE -23
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua. Bandit 1216T -99.

PjA

Ehdotus kuvastaa paljolti poliittiselta ajatukselta ja näkisin, että jossain vaiheessa MP:hen tulee samanlainen päästöihin perustuva vuosimaksu kuin autoissakin on. 100hv:n raja ei onnettomuuksia paljon vähennä, mutta keskustelua se herättää.

Micoteus


quumies

Siitä tosiasiasta ei taida päästä mihinkään että enemmän pyöriä kun on alla niin sitä turvallisempi kulkuneuvo on. Eli kielletään samantien mokomat itsetuhoiset laitteet. Tosiasia on ettei prätkä koskaan ole niin turvallinen kuin auto. Kuitenkin vaikkei oma mopo katsastusta läpäisisikään niin voisin sitä jossain määrin kannattaakin. Epä/vajaakuntoinen moottoripyörä on erittäin vaarallinen. Parikin tuttavaa ajellut niin karmeilla rakkineilla joissa ainakin jousitus ja renkaat ovat olleet todella vaarallisessa tilassa. Juu kyllä jouset joustaa ja renkaissa ollut pinta samalla tasolla vuodesta -90. Me jotka aktiivisesti harrastamme asiaa jaksamme lueskella netissä foorumeja ja panostaa pyöräämme rahaa ja aikaa, mutta suuri ehkä jopa suurin osa moottoripyöräilijöistä haluavat vain ajaa pari tonnia kesässä. Kyseisen kaltaiselle motoristille 4k€ sijoitus yli kymmenen vuotta vanhaan pyörään ei kuulosta pahalta mutta kun joku sanoo että nuo renkaat pitäisi vaihtaa ja etupäässä ei ole enää varmasti öljyä tms tms tms, niin usein mietitään..... no mä nyt vaan vähän ajelen, ja vaan vähän kovaa ja eihän se nosta tehoakaan yhtään. Tästä saadaan paha yhtälö, vähän ajoa + heikenneet ominaisuudet + tehoa melkein kuin uutena = vaarallista.


Onhan totta että nykyään kovimmissa peleissä alkaa olla naurettavan paljon tehoa joka tuskin koskaan sitä turvallisuutta parantaa. Miksei kuitenkaan puhuta siitä että nykyään monesti onnettomuuteen joutuu keski-ikäinen motoristi 300kg customilla. Isoa painavaa pyörää on taatusti vaikeampi käsitellä äkkinäisessä tilanteessa kuin supersporttia. Jättimäinen 1800cc kustomi ei todellakaan ole aloittelijan pyörä. Jos tehoa rajoitetaan niin mielestäni yhtä tärkeää olisi rajoittaa painoa.

JuhaT

Aika poliittinen veto, samaan aikaan teiden kunto ja kunnossapito vaan heikkenee. Monet tiet ovat pinnaltaan vaarallisessa kunnossa riippumatta ajoneuvon pyörien määrästä. Ei uusita kestopintaa vaan laitetaan kivituhkaa reikiin!
Nyt kun tienpinta sulaa niin paljastuu että puoli kaistaa on aurausvallin alla, siinä sitä ihmetellään keskiviivan paikkaa. Rahaa kunnossapitoon pitäisi saada mut, sitten avataan keskustelu mopojen tehoista, saadaan huomio kiinnitettyä joutavaan asiaan.
Aina on kyse siitä miten kovaa ajetaan eikä siitä miten kovaa  peli kulkee.
Kawasaki GTR. ex Suzuki GSF 1250SA 2007
Vantaa

Pulpito

Täysin totta ,että juuri jätti customit ovat pahimpia ajettavia.Eka ylläri tulee kun kääntää pihasta kadulle kävely vauhdissa.