Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

W..tu mitä porukkaa!!??

Aloittaja Mc Nikke, marraskuu 28, 2009, 20:09

« edellinen - seuraava »

petska

Kerran täältä kalajoen suunnasta lähdimme yhtä moottorikelkkaa katsomaan noin 15v sitten ja perille päästyään odotti sellainen romu et olisi pitänyt maalata kilikalilla välillä et olis kehdannut kotia viedä... ja matkaa oli joku 400km sivuunsa...
Suzuki gsf  1200s vm03...tyttöjen malli (vapari) 1216cc... akran race ränni..RS-36...dyna 2000... Suzuki gsxr 1100
ex suzuki gsf 1200s vm98 mut kuitenkin tallissa, ex suzuki gsx750es vm86 ja tietysti 57vm pappatunturi...

ilkka75

Vähän toisin päin...  myin vanhaa BMW:tä  tais olla jotain 82 mallia(myytiin vuonna 2005), ja vikoja oli: ruostetta, leimaa ei ollut + muuta jota ei konttorin lapussa lukenut. Tuo laite kun oli seissyt jo pari vuotta......  Hintaa laitteella oli joku 300€.  Muutama soittokin tuli, osa jopa tuli katsomaan että onpa huonossa kunnossa. Hirvee kiukuttelu päälle. Vaikka olin puhelimessa jo kertonut että tehtävää on jos meinaa laittaa leimasta läpi.

Tehokkain kaveri oli tullut noin 200km päästä peräkärryn kanssa js saapuessaan paikalle kävi viat läpi (samat jotka jo oli tiedossa), ja totesi ettei tuollaisesta voi mitään maksaa että jos hän veis pois ilmaiseksi, puhumattakaan että maksais mulle jotain. Suuttui heti kun en suostunut, kun oli tullut niin kaukaakin, että pitäis vähän arvostaa. 

Onnex tuli viimein kaveri jota auto kiinnosti ja tiesi mitä siitä voi rakentaa, vara osix tais mennä, kun ei meinannut rekisteröidä sitä.   Tarinan oppi: kun kertoo rehellisesti mitä myy, niin silti epäillään et kusettaa.
1250S -08

Handegunnar

Työkaveri laittoi kerran Keltaiseen Pörssiin ilmoituksen: Annetaan Scoda L120. Kysyntä oli valtava. Hermostui lopulta sen soittomäärän takia ja pisti puhelimen kiinni :D
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Mik@

Samanlaiset kokemukset kuin ilkka75:lla. Pistin aikoinaan kolaroidun kulkuneuvon pörssiin ja ilmoitin että myydään huutokauppatyyliin korkeimman tarjouksen antajalle ja eräpäivä huutokaupan loppumiselle. Kerroin kaikille puhelimessa viat ja oletetut viat sun muut ja pyysin vielä käymään katsomassa ennen tarjouksen antamista ettei tule yllätyksiä vioista jos tosissaan on ostelemassa. Pari erillistä ostajaa oli agressiivisella tyylillä mukana. Käytännössä ilmaiseksi olisi pitänyt antaa. Heti olisivat ottaneet mukaan kulkuneuvon mutta olin ilmoittanut eräpäivän sekä sanoin että teidän tarjouksenne ei ole edes samalla tontilla mitä tosiostajat olivat antaneet. Sadattelua, ja mitä roskaa, hän vie pois, tuossa on rahat kouraan, tuokin tuossa on rikki, ihan rehellistä kiroilua jne. Kauppoja ei todellakaan syntynyt näiden kahden eri ostajan kesken. Tosiostaja sitten eräpäivään mennessä löytyi ja hän sai kulkuneuvon kuntoon, kävi jopa tyytyväisenä näyttämässä korjattua kulkuneuvoa.

harmaahukka

Luulenpa, että näissä tapauksissa mainittu ostajaryhmä saattaa olla ammattilaisia - siksi merkillistä tuo käytös on. Olen itse myöskin törmännyt pariin kertaan ko. porukkaan. Luultavasti kiertävät työkseen yrittämässä, jos hoopo myisi tavaran alle sen arvon ja myyvät sitten itse eteenpäin käypäiseen hintaan. Arvostelu, haukkuminen ja nulliteeraaminen vaan kuuluu kauppapsykologiaan, jolla myyjän yritetään saada tuntemaan itsensä kiskuriksi ja roistoksi, ja ostajat hyväntekijöiksi, jotka ilmaiseksi ruman romun pois rahtaavat. Myös aika, jonka he neuvotteluun käyttävät, viittaa pro-touhuun: mikäli myyjä pysyy topakkana, yleensä häipyvät kolmessa minuutissa, eivätkä koskaan jää kunnolla tutkimaan ja vaikkapa koeajamaan.

-hh-
1200S -05

artzu

Mulla nyt ei mitään ihmeenpiä noista ostoista/myynneistä...

mutta muistu tässä mieleen sellainen juttu jonka kuulin, kun eräs tuttu aikoinaan oli pistänyt vanhan golffin myyntiin 50 markalla johonkin nettiauto tai vastaavaan puljuun.
No sittenhän eräs ostaja tuli pihaan ja tää kaveri lähti aamutakki päällä ja varmaan reinot jalassa sinne autonsa tykö sitä golfia esittelemään.
Puolessavälissä matkaa kääntyi takaisin kun ostaja ehdokas vakli kovasti jo auton lokasuojia ja päivitteli ruosteita kovaan ääneen.
Tää kaveri meni takaisin tupaansa, läsäytti oven lukkoon ja alkoi katsomaan töllöä. ;D Oli kuulemma äijä poistunut vähin äänin paikalta.

Myöhemmin myi ton wolkkarin 200mk:lla jollekin nuorelle kossille. Auto oli leimassa ja muutenkin OK.

Tarinan opetus: Älä moiti jos tarjotaan halvalla.
Suzuki Bandit 1216T ic -00
Suzuki Bandit 1200N -99 (projekti)
Suzuki GSX-R 1100W -95 (emännän)

jyke66

juu..tulee mieleen kun tuossa n.10.v sitten pistin pörssiin appiukon kolari saabin ja ei mennyt kun 2 päivää nin seinäjoelta joku herra halus tulla sitä katsomaan ...kerroin etukäteen ettei ole ajokuntoinen ja saattaa olla runkokin kiero...no hätä totes ukko..otan trailerin mukaan...no ukko tuli kaverin kanssa ja ekaks totes kun auton näki ett eihän tosta saa mitään tehtyä...ihan pas...s ajettu jne jne...ilmaiseks vievät ettei tallin nurkkaa rumenna ja meinasvat ruveta trailerille hiivaamaan ...sanoin sit vaan ettei tuo tuossa leipääpääkään pyydä joten olkoon siinä...prkl minkä metelin nosti ja rupes vaatimaan bensarahaa turhasta matkasta...no onnex oli naapuri käymässä ..hiivattiin ne niska  otteella siihentransitin pask....n ja kehoitettiin häipymään ennen ku lasken koiran ulos...no pois lähtiessä olivat potkineet mun ja naapureiden postilaatikot läjään....onnex oli siihen silmin näkijä joka otti rekkarin ylös ja ukko sai maksaa 6 kpl uusia postilootia tien varteen...että näin kauppamiehet toimii
1200 S -03