Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Sakko mielipiteestä?

Aloittaja bandit1157, marraskuu 12, 2009, 11:17

« edellinen - seuraava »

bandit1157

Poliisi pysäytti minut tänään lievästä ylinopeudesta.Ensin konsta kysyi "onko sulla ajokortti ja rekisteriote mukana"
Vastasin,että on.Hetken siinä istuttuani konsta kysyi,että mitä jäit miettimään.Mä sanoin,etten mitään ihmeelistä.
Sitten se sai sanottua,että näyttäisitkö niitä papereita ja katsottuaan ne kysyi,"että oliko sulla kiire jonnekin?"
Vastasin,että ei ollut,johon konsta sanoi,että muuten vaan ajat aina ylinopeutta?
No,sitten se sanoi,että aja ens kerralla hiljempaa.Vastasin,"joo"
Olin jo lähdössä,kun se vielä kysyi,"onko hyvä keli?" johon sanoin"eipä se tästä voi paljon parantua"
Siitä se tulistui ja meinas,että "pitääkö sulle rikesakko kirjoittaa?"

Mitä kyselee kelistä,jos ei kerran halua tietää mun mielipidettä.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

harmaahukka

Noi on pahoja tilanteita, jos ei ole muutamaa todistajaa (mieluiten vielä juristia) paikalla. Itse kerran tein niin, etten pukahtanut sanaakaan sakkoja raapustaessa. Siitäkin meinasi yksinäinen siviilillä liikkunut LP:n konsta polttaa täysin hihansa. No, sakkoja tulikin sitten jotakin tuhansia markkoja.

-hh-
1200S -05

arv1

Kyllähän sitä huulenheittoon yleensä pruukataan vastata huulenheitolla mutta kuten HH tuossa antoi ymmärtää, se on täysin korkeamman käsissä jatkuuko sama linja sitten läpi keskustelun kun virkavallan kanssa asioidaan.
Omalla kohdalla ei pahaa sanaa ole sanottavana poliisin toiminnasta. Puolentoista vuotta sitten ajoin työautolla isoon ratsiaan letkan viimeisenä. Odotellessa konstaapelia saapuvaksi kohdalleni, laitoin tupakin huuleen ja kaivelin kansiollisen paperia valmiiksi. Itseäni nuorempi naispolliisi sieltä sitten tuli kertomaan tulevista toimenpiteistä, aloittaen "miks helevetissä teillä kaikilla on aina rööki huulessa kun teidät pysäytetään" ja nauroi päälle. Jotain pikkunäppärää siihen tuli heitettyä takaisin ja tunnelma säilyi kepeänä edelleen. Toisin kuin sillä joka levikkeellä oli jo kun siihen pysähdyttiin. Siihen se jäi edelleen kun me muut jatkoimme matkaa.

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - marraskuu 12, 2009, 11:26
Noi on pahoja tilanteita, jos ei ole muutamaa todistajaa (mieluiten vielä juristia) paikalla. Itse kerran tein niin, etten pukahtanut sanaakaan sakkoja raapustaessa. Siitäkin meinasi yksinäinen siviilillä liikkunut LP:n konsta polttaa täysin hihansa. No, sakkoja tulikin sitten jotakin tuhansia markkoja.

-hh-

Jos on rikoksesta epäiltynä niin taitaa olla niin, että silloin on velvollisuus vastata poliisin esittämiin kysymyksiin. Jos ei tykkää vastata niin syyllistynee esim. niskoitteluun kun haittaa poliisin virkatehtävän suorittamista. Ei kai noista tilanteista ikinä moraalisena voittajana poistu vaikka miten olis pikkunokkela. On ne poliisit jokaisen vitsin ja sutkauksen jo aiemmin kuulleet eli ei niillä heidän mielenrauhaa paljon järkytetä.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Siili

Kannattaa muistaa se vanha totuus että jos kaikki poliisit laitetaan yhteen nippuun ja sitten sitä nippua ruvetaan hämmentämään niin vaikka sitä kuinka sekoittaa niin aina on 3 V-mäisintä päällimmäisenä.
1250 SA -08
EX 650 SA -07

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: Siili - marraskuu 13, 2009, 07:48
Kannattaa muistaa se vanha totuus että jos kaikki poliisit laitetaan yhteen nippuun ja sitten sitä nippua ruvetaan hämmentämään niin vaikka sitä kuinka sekoittaa niin aina on 3 V-mäisintä päällimmäisenä.
Hehe, tuo oli aika hyvä  ;D Kaveripiiriin kuuluu useampi mainitun ammattikunnan edustaja joista ketään en pidä ihmisenä sen v-mäisempänä kuin muitakaan. Ehkä päinvastoin ovat keskivertoa rennompaa porukkaa, ainakin siviiilissä. Virkatehtävissä kun riittävästi kuuntelee valopäiden nokkeluuksia niin se saattaa kyllä ajan myötä vaikuttaa asenteisiin...
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

bandit1157

Mua vaan alkoi sapettaa,kun se puhui mulle tien pinnan kitkasta,kuin mä olisin ekaa päivää tien päällä.
Sen verra istun vuosittain autossa(+150000km),että siinä on ollu pakko oppia tuntemaan kaikki kelit.

Tie oli aivan kuiva.Vähäistä pakkaslumen pölinää oli reunoilla.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - marraskuu 12, 2009, 14:51

Jos on rikoksesta epäiltynä niin taitaa olla niin, että silloin on velvollisuus vastata poliisin esittämiin kysymyksiin. Jos ei tykkää vastata niin syyllistynee esim. niskoitteluun kun haittaa poliisin virkatehtävän suorittamista. Ei kai noista tilanteista ikinä moraalisena voittajana poistu vaikka miten olis pikkunokkela. On ne poliisit jokaisen vitsin ja sutkauksen jo aiemmin kuulleet eli ei niillä heidän mielenrauhaa paljon järkytetä.

Huh. Luojan kiitos niin syvällä poliisivaltiossa emme vielä ole. Epäillyllä on täysi oikeus olla vastaamatta millään tavoin kuulustelussa, pelkästään pyytää avustaja paikalle.

Vain todistajan, ei syytetyn, pitää vastata kysymyksiin, silloinkin virkamiehen on perusteltava kysymyksensä.

Moraalisena voittajana poistuu, jos tietää, ettei tehnyt mitään moraalisesti väärin eikä alistunut pakkovallan alle.

-hh-

1200S -05

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - marraskuu 13, 2009, 11:40
Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - marraskuu 12, 2009, 14:51

Jos on rikoksesta epäiltynä niin taitaa olla niin, että silloin on velvollisuus vastata poliisin esittämiin kysymyksiin. Jos ei tykkää vastata niin syyllistynee esim. niskoitteluun kun haittaa poliisin virkatehtävän suorittamista. Ei kai noista tilanteista ikinä moraalisena voittajana poistu vaikka miten olis pikkunokkela. On ne poliisit jokaisen vitsin ja sutkauksen jo aiemmin kuulleet eli ei niillä heidän mielenrauhaa paljon järkytetä.

Huh. Luojan kiitos niin syvällä poliisivaltiossa emme vielä ole. Epäillyllä on täysi oikeus olla vastaamatta millään tavoin kuulustelussa, pelkästään pyytää avustaja paikalle.

Vain todistajan, ei syytetyn, pitää vastata kysymyksiin, silloinkin virkamiehen on perusteltava kysymyksensä.

Moraalisena voittajana poistuu, jos tietää, ettei tehnyt mitään moraalisesti väärin eikä alistunut pakkovallan alle.

-hh-



Joo, olet oikeassa. Vastaamisvelvollisuus on tosiaan vain todistajalla ja taitaa olla myös asianomistajalla. Mutta jos olet rikoksesta epäiltynä täysin tuppisuuna eikä tästä johtuen selviä kenen kanssa poliisi on tekemisissä niin heillähän on oikeus ottaa kiinni 24 tunnin ajaksi henkilöllisyyden selvittämistä varten. No, se ei liittynyt tähän mutta pienenä sivuhuomautuksena niille kenen mielestä tuppisuuna olo on hyvä idea.

Minä en kyllä keksi millaisessa tilanteessa ylinopeutta ajanut ei olisi tehnyt mitään moraalisesti väärää.. Tai no, jos tarkkoja ollaan niin jokaisen henkilökohtainen moraali riippuu siitä omasta ajatusmaailmasta. Eli moraalisesti ei voi olla vastuussa asioista mitä henkilö ei ymmärrä vääriksi. Eli näinollen tilanteesta henkilö voi poistua moraalisen voittajana vaikka olisi haitannut poliisin suorittaman virkatehtävän hoitamista jos omasta mielestä siihen on täysi oikeus eikä siinä tee mitään väärää. Näin se homma etenee :)
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

PjA

Kuulostaa jo vähän siltä, että jos huumorintajut ei täsmää voipi sakot rapsahtaa. Tulee mieleen Esa Saarisen opetus, että jos Nainen laittaa uutta pukua peilin edessä päällensä ja kysyy, että onko ok? -  niin siihen ei miehen pidä vastata mitään.

numbie

Eipä minulla ole poliisista kuin positiivisia kokemuksia. Pari kertaa olen huomautuksen saanut ylinopeudesta, mutta selvisin huomautuksella, kun tie oli suora ja liikennettä olemattomasti. Pari kertaa sakotkin on tullut, toisella kertaa oli kyllä ihan sakkorysäpaikka: kesken alamäen vaihtuu nopeusrajoitus 80 km/h -> 60 km/h. (Jäppilässä Tihusniemessä, huomautus Savon maantiedettä tunteville). Ajokkina oli käsin hippikukkia täyteen maalattu Lada 2107 ja eipä sillä yli tuota 83 km/h (mitattu nopeus) edes uskaltanut ajaa.  8) 8)

Työtään ne tekee ja muutamat nokkelat "kaikki ulosmenot suljettu" puhallusratsiat la- tai su-aamuna Jyväskylässä olen kokenut. Tuollaisessa ratsiassa saattaa muutaman pahimman rattijuopon saada oikeasti kiinnikin. Huumorintajusta ei voi sakottaa, mutta jos ei yhteispeli natsaa, niin voipi mennä sakon puolelle. Sakottaakaan tosin ei voi ilman syytä, joten jos olen ylinopeutta ajanut tai muuten liikennesääntöjä rikkonut, niin turha napista, jos sakot tulee. Ei ole peilin vika, jos naama on vino  ;)
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

reka

#11
Joo,on ne minua kerran uhkailleet "sopimattomasta"vastauksesta heidän kysymyksiinsä! ??? "Mitä te sanoitte",kysyivät?Tilanne: Pysäytys ylinopeudesta,kotilolla tietenkin.  Vielä,kysyi onko minulla llikuntavamma,kun en tule heidän autoon?   Sanoin pahasti,en nyt kerro,myös kieltäydyin menemästä POLIISIAUTOON.  Korkeimman oikeuden päätös!  Siis EI tarvitse mennä runk,,poliisien autoon.  Se on IHMISARVOA alentavaa!
Jos esitän OMAN mielipiteen poliisiasiasta,(sukulainen poliisi,eläkkeellä ollut pari vuotta)se poistetaan foorumilta välittömästi! ;)

Hombre

#12
Kannattaa aina muistaa, ettei vittuilulla ole lakisääteisiä rajoja, joten väärinkäsitysten mahdollisuus on aina olemassa.
Kotka with flavor,,,

bandit1157

Lainaus käyttäjältä: numbie - marraskuu 13, 2009, 14:05
Eipä minulla ole poliisista kuin positiivisia kokemuksia. Pari kertaa olen huomautuksen saanut ylinopeudesta, mutta selvisin huomautuksella, kun tie oli suora ja liikennettä olemattomasti. Pari kertaa sakotkin on tullut, toisella kertaa oli kyllä ihan sakkorysäpaikka: kesken alamäen vaihtuu nopeusrajoitus 80 km/h -> 60 km/h. (Jäppilässä Tihusniemessä, huomautus Savon maantiedettä tunteville). Ajokkina oli käsin hippikukkia täyteen maalattu Lada 2107 ja eipä sillä yli tuota 83 km/h (mitattu nopeus) edes uskaltanut ajaa.  8) 8)

Työtään ne tekee ja muutamat nokkelat "kaikki ulosmenot suljettu" puhallusratsiat la- tai su-aamuna Jyväskylässä olen kokenut. Tuollaisessa ratsiassa saattaa muutaman pahimman rattijuopon saada oikeasti kiinnikin. Huumorintajusta ei voi sakottaa, mutta jos ei yhteispeli natsaa, niin voipi mennä sakon puolelle. Sakottaakaan tosin ei voi ilman syytä, joten jos olen ylinopeutta ajanut tai muuten liikennesääntöjä rikkonut, niin turha napista, jos sakot tulee. Ei ole peilin vika, jos naama on vino  ;)
Mutta,minähän olin jo rangaistuksen saanut(suullinen varoitus) Ei tunnu kovin jämerältä touhulta,jos päätöstä muutetaan mielipiteen takia.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: bandit1157 - marraskuu 14, 2009, 15:37
Lainaus käyttäjältä: numbie - marraskuu 13, 2009, 14:05
Eipä minulla ole poliisista kuin positiivisia kokemuksia. Pari kertaa olen huomautuksen saanut ylinopeudesta, mutta selvisin huomautuksella, kun tie oli suora ja liikennettä olemattomasti. Pari kertaa sakotkin on tullut, toisella kertaa oli kyllä ihan sakkorysäpaikka: kesken alamäen vaihtuu nopeusrajoitus 80 km/h -> 60 km/h. (Jäppilässä Tihusniemessä, huomautus Savon maantiedettä tunteville). Ajokkina oli käsin hippikukkia täyteen maalattu Lada 2107 ja eipä sillä yli tuota 83 km/h (mitattu nopeus) edes uskaltanut ajaa.  8) 8)

Työtään ne tekee ja muutamat nokkelat "kaikki ulosmenot suljettu" puhallusratsiat la- tai su-aamuna Jyväskylässä olen kokenut. Tuollaisessa ratsiassa saattaa muutaman pahimman rattijuopon saada oikeasti kiinnikin. Huumorintajusta ei voi sakottaa, mutta jos ei yhteispeli natsaa, niin voipi mennä sakon puolelle. Sakottaakaan tosin ei voi ilman syytä, joten jos olen ylinopeutta ajanut tai muuten liikennesääntöjä rikkonut, niin turha napista, jos sakot tulee. Ei ole peilin vika, jos naama on vino  ;)
Mutta,minähän olin jo rangaistuksen saanut(suullinen varoitus) Ei tunnu kovin jämerältä touhulta,jos päätöstä muutetaan mielipiteen takia.
Juu, lain mukana yhdestä teosta vain yksi rangaistus ja nuhtelu on yksi rangaistusvaihtoehto. Yksi tuttu poliisi joskus sanoi, että jos poliisit alkavat kovasti torumaan sakkoa kirjoittaessa voisi kysyä, että kumman rangaistuksen aiot antaa, nuhtelun vai rangaistusmääräyksen koska molempia ei lain mukaan voi antaa. En tosin kehota ketään tätä kokeilemaan ;D
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)