Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Vanhat prätkäkuvat

Aloittaja Hekku, marraskuu 3, 2009, 19:25

« edellinen - seuraava »

Hekku

Katsotaan löytyykö nykyisiltä foorumin jäseniltä vanhoja valokuvia moottoripyöräilynsä alkuajoilta. Itse löysin pari vanhaa kuvaa ja otin niistä kuvat digikameralla ja tältä näyttävät.




Kuvassa allekirjoittanut on lähdössä Kuorevedeltä Ilmavoimien koelentueen varuskunnasta lomalle pääsiäisenä 1974 ja näyttää olevan noin metriset nietokset ympärillä. Silti ilman mitään nastarenkaita ajelin lomille Helsinkiin.




Tässä samaisella pyörällä Kawasaki 250 kävin eurooppaa kiertelemässä kesällä 1973 ja kuva Ranskan rivieralta Cannesista.

GT

Ja oikein integraalikypärä.  Bronson-pipo päässähän sitä vedeltiin :)

reka

#2
Lainaus käyttäjältä: Hekku - marraskuu  3, 2009, 19:25
Katsotaan löytyykö nykyisiltä foorumin jäseniltä vanhoja valokuvia moottoripyöräilynsä alkuajoilta. Itse löysin pari vanhaa kuvaa ja otin niistä kuvat digikameralla ja tältä näyttävät.




Kuvassa allekirjoittanut on lähdössä Kuorevedeltä Ilmavoimien koelentueen varuskunnasta lomalle pääsiäisenä 1974 ja näyttää olevan noin metriset nietokset ympärillä. Silti ilman mitään nastarenkaita ajelin lomille Helsinkiin.




Tässä samaisella pyörällä Kawasaki 250 kävin eurooppaa kiertelemässä kesällä 1973 ja kuva Ranskan rivieralta Cannesista.

Upeita kuvia NUORUUDESTA!Hyvä,hyvä!Minulla oli Kawasaki 350,vm 1972. Olin niin saakelin köyhä,että en ymmärtänyt otattaa edes kuvia!  Jawasta pitäisi olla kuvia.  En ole löytänyt!   Tottakai ilman kypärää!  KEULITAAN!  Tai pikemminkin ajetaan takapyörällä!

Juha v

Minun kuvani ei sisällä mahtavaa fiilistä kuten Hekun kuvissa.
Tuolta voi kurkata ex-kalustoa http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2avcc+juha-entisia-menopeleja.html
GSX1250FA 2012

reka

#4
Lainaus käyttäjältä: Juha v - marraskuu  3, 2009, 20:25
Minun kuvani ei sisällä mahtavaa fiilistä kuten Hekun kuvissa.
Tuolta voi kurkata ex-kalustoa http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2avcc+juha-entisia-menopeleja.html
Kurkkasin,ihan "kivoja"mopoja sinullakin ollut!   Yritän etsiä vanhoja kuvia.
Minulla pitäisi olla kuvia Jawa "Siksistä"?  Niin ja vuodelta 1966! Oli toinen moottoripyörä!

Hekku

Lainaus käyttäjältä: BanditMies - marraskuu  3, 2009, 20:03
Ja oikein integraalikypärä.  Bronson-pipo päässähän sitä vedeltiin :)

En ole ihan varma mutta muistaakseni kypäräpakko tuli ehkä v. 1972 ja sitä ennen kyllä bronson pipo oli ehdottomasti pään suojana. Niin minullakin.

reka

Lainaus käyttäjältä: Hekku - marraskuu  3, 2009, 20:50
Lainaus käyttäjältä: BanditMies - marraskuu  3, 2009, 20:03
Ja oikein integraalikypärä.  Bronson-pipo päässähän sitä vedeltiin :)

En ole ihan varma mutta muistaakseni kypäräpakko tuli ehkä v. 1972 ja sitä ennen kyllä bronson pipo oli ehdottomasti pään suojana. Niin minullakin.
Hei,hei käytin kypärää "vapaehtoisesti"ennen Pakkoa!  Kilpailuissa oli pakko käyttää ennen "asetuksia"!

GT

Lainaus käyttäjältä: Hekku - marraskuu  3, 2009, 20:50
Lainaus käyttäjältä: BanditMies - marraskuu  3, 2009, 20:03
Ja oikein integraalikypärä.  Bronson-pipo päässähän sitä vedeltiin :)

En ole ihan varma mutta muistaakseni kypäräpakko tuli ehkä v. 1972 ja sitä ennen kyllä bronson pipo oli ehdottomasti pään suojana. Niin minullakin.
Kypäräpakko tuli voimaan vasta 1.6.1977.

Hekku

#8


Kylläpä aika rientää, olisin kyllä muistanut kypäräpakon alkaneen aikaisemmin. No näköjään käytin integraalia jo ennen kuin oli pakko. Sitä paitsi siihen aikaan ei ollut mitään kattonopeutta vaan sai ajaa niin kovaa kuin pyörästä lähti.

reka

#9
Lainaus käyttäjältä: Hekku - marraskuu  3, 2009, 21:24


Kylläpä aika rientää, olisin kyllä muistanut kypäräpakon alkaneen aikaisemmin. No näköjään käytin integraalia jo ennen kuin oli pakko. Sitä paitsi siihen aikaan ei ollut mitään kattonopeutta vaan sai ajaa niin kovaa kuin pyörästä lähti.
Se on totta Veli Hekku!  Mm ajoin laillisesti Lahti-Riihimäki tiellä mittarinopeutta "karvan"yli 200km/h.  Ns Hankotiellä autojen kanssa "kilpaa"vauhdit 150-180km/h. Ohituksissa auto/autot jäivät! ???

Mauri

ka vain Hekku ollu Hallissa 10 vuotta mua ennen, millasii ne kakstaso koneet oli?  ;D

reka

#11
Lainaus käyttäjältä: Mauri - marraskuu  3, 2009, 21:46
ka vain Hekku ollu Hallissa 10 vuotta mua ennen, millasii ne kakstaso koneet oli?  ;D
Veli Hekku on KUNNIOITETTAVA foorumilainen!    Moni pissasi pöksyihin,kun Heikki ajoi moottoripyörällä! ;)
Ps.Varsinkin Kauhavan lentokentällä! ;D(Juhannusjuhlissa).

Hekku

#12
Lainaus käyttäjältä: Mauri - marraskuu  3, 2009, 21:46
ka vain Hekku ollu Hallissa 10 vuotta mua ennen, millasii ne kakstaso koneet oli?  ;D

Oli siellä hallissa joku vanha ilmavoimien käytössä olllut Stieglitz kaksitasokone, mutta muuten konekanta oli Migejä ja Drakeneita, Fouga Magistereita ja Saab Safireita.  Että näillä mentiin siihen aikaan.
Ja olin muuten ainoa varuskunnassa jolla oli prätkä ja niinpä jouduin esim. juhannuksena 1974 toimimaan moottoripyöräsotapoliisina  Kauhavalla  1974 ja sain vapaasti ajella kauhavan lentokentällä sen minkä pyörästä irtosi kun vahdin nuorison menoa juhannusjuhlilla. Sitten joskus aamuyöstä silmät ristissä pääsi juhannusvapaalle ja ajelemaan lomalle Hesaan.

herkko

Vuonna 76 Tuli Hallivartiossa kierrettyä. Silloin oli Ilmavoimien TK jo siirtynyt sinne.
cbf 1000-07
ex1200S -02