Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Iski MP-kuume

Aloittaja JiiÄm, heinäkuu 14, 2007, 17:06

« edellinen - seuraava »

Suiza 1200

Lainaus käyttäjältä: track08 - heinäkuu 18, 2007, 08:14
Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - heinäkuu 17, 2007, 21:48

Tuotakaan ketjurasvaa ei pidä laittaa kerralla liikaa.


Eli paljonko on sopivasti? (Mikä on liikaa / mikä on liian vähän?)

Liika on liikaa ja hyvää ei paljoa tarvitse ;)
Tarkemmin tuohon en osaa vastata.
Kawasaki Z H2 SE -23
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua. Bandit 1216T -99.

JiiÄm

Koeajo sovittu tälle päivää!!! Liike avataan klo 9.00!!

No, väliraha on kuitenkin sitä luokkaa että sillä saa
jo samanlaisen Bandun kun nyt omistaa, joten laitetaan
jäitä hattuun!! ;)

Se ainakin selviää nyt kuinka noin HUONO pyörä (FJR) voi
olla kuitenkin myyntitilastojen kärki paikoilla??? ;D
Suzuki GSX 750F -04
ex Honda TransAlp 650XL -02, ex Suzuki Bandit 1200S -02, ex Yamaha Diversion 600 -93

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: track08 - heinäkuu 18, 2007, 08:26
Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - heinäkuu 18, 2007, 08:21
Lainaus käyttäjältä: track08 - heinäkuu 18, 2007, 08:14
Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - heinäkuu 17, 2007, 21:48

Tuotakaan ketjurasvaa ei pidä laittaa kerralla liikaa.


Eli paljonko on sopivasti? (Mikä on liikaa / mikä on liian vähän?)

Vain kokemus kertoo ;D Noin vaikeisiin teknis-metafyysisiin kyssäreihin ei ole antaa suoraa vastausta - varmaankin aiheesta kiistelty 100 vuotta ja 100 miljoonaa eri mielipidettä.

-hh-

*Mieluummin roiskeita kuin rahinaa* - kuten vanha kansa sanoo...


Mutta onko liiasta rasvauksesta muuta haittaa kuin sotku?

Eipä tule tähän hätään haittoja mieleen. Varsinainen tarkoitushan on pitää O-renkaat kunnossa ja kitka pienenä.

-hh-
1200S -05

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: JiiÄm - heinäkuu 19, 2007, 08:42
Koeajo sovittu tälle päivää!!! Liike avataan klo 9.00!!

No, väliraha on kuitenkin sitä luokkaa että sillä saa
jo samanlaisen Bandun kun nyt omistaa, joten laitetaan
jäitä hattuun!! ;)

Se ainakin selviää nyt kuinka noin HUONO pyörä (FJR) voi
olla kuitenkin myyntitilastojen kärki paikoilla??? ;D

Onnea matkaan. Ja valintaan mukaan ripaus analyyttistä mieltä ja ropaus neutraalia pohdintaa ajoneuvon käyttötarkoituksesta.

-hh-
1200S -05

JiiÄm

No niin ajettu on Jammun FJR. Tässä hiukan esimakua:

Ensiksi pyörä näyttää varsin suurelta. Kun siihen istuu niin se myös on sitä. Ajoasento sopii oikeastaa heti meikäläisen ropalle ja kaikki namiskuukkelit ovat mielestäni  hyvillä paikoilla. Tilaa tuntuu olevan, mutta ei varmaankaan liikaa. Pyörän  liikuttelu paikallaan tuntui varsin tahmealta. No onhan tuo iso tai ainakin pitkä mopeti.

Kone räjähtää ensi yrittämällä käyntiin ja "murahtelee" hillityn  sivistyneesti. Ykkönen napsahtaa varsin hiljaa "silmään",  jotenkin pehmeästi. Taitaa olla Jammussa uudet öljyt sisällä...

Kun pääsen pois liikkeen pihasta ajelen suht hyvä kuntoisia teitä eteenpäin. FJR menee kuin juna. Ei vetele paikkauskohdissa ja ottaa tienpinnan muutokset ilman ylimääräisiä nyökkäyksiä vastaan. Sitä en tietenkään voi sanoa, etteikö näitä paikkauksia yms. saumakohtia Yamaha löytäisi.

Kokeilien jarruja. ABS:t toimivat tod tehokkaasti. jarrut tuntuvat siis enemmän kuin tehokkailta... niin ja paljon puhuttu tunnoskuuskaan ei ole hävinnyt jarruista mihinkään.

Ajosta en voi kuin nauttia. Hiukan jonkinlainen tyhjä vai sanoisko "kuollut" kohta löytyy kaasun keskialueelta, mutta tiedä häntä...

Tein noin puolentoista tunnin lenkin. Penkki tuntui hyvältä, jalkatilaa oli riittämiin, korkea pleksi toimi todella hyvin varsinkin ala-asennossa. Niin ja tutkailen vielä pyörää liikkeen pihalla. Kyykistyn, katselen tai oikeastaan tarkastelen. Ehkäpä sittenkin tutkailen vielä ja kerran vielä... Ei löydy!! Mitä !!! Ei pisaraakaan ketjurasvaa missään!!! Ei niin missään... Niin se kardaanin autuus.. ;D

MINUN MIELESTÄNI Yamaha on hieno pyörä. Tuntuu kulkevan valittelematta ainakin ns.normiteillä. Hiekkatielle en poikennut näiden sateiden vuoksi. En viitsinyt tehdä "ylläriä" myyjälle ja palauttaa hiekkaista pyörää... ;)

Kuume nousee, mutta taitaa "järki" viedä voiton. Noussee välirahat liian suuriksi. Ei siis vielä tänä kesänä. Mutta joskus tulevaisuudessa luulen olevani FJR:n "onnellinen" omistaja...

Suzuki GSX 750F -04
ex Honda TransAlp 650XL -02, ex Suzuki Bandit 1200S -02, ex Yamaha Diversion 600 -93

harmaahukka


Eräs mopoekspertti tuossa eilen julkeni olla eri mieltä kanssani :o Törkeää sinänsä :-[

Kun olin aikaisemmin todennut, että pitkää ja painavaa FJR:ää pitää hieman "kiskoa" kurveihin eikä taitu noin vaan.

No heppu väkersi vastaan ja sanoi, että heidän ajopäivillään joku oli nolostuttanut Blade- ja Rykkös-kuskit radalla paahtamalla selvästi kovempia kierrosaikoja FJR:llä. Ja itsekin sanoi, että helposti taittuu.

No, perin tutulla pyörällä pystyy tietysti löytämään helposti rajat, kun taas koeaejopyörällä jää "tietämys" perstuntumatasolle. Ja makuasioitakin noi. Ja tietysti taito-! Mutta ei se minusta silti mikään mutkapyörä ole *jääräpää*.

-hh-

1200S -05

Burnis

Kyllä se järki tuppaa hukkumaan kun mopokuume iskee
FZS 1000 -03
ex 1200N -00