Bandit 1250 - ajoasentoa pitkälle (tanko, penkki, j-tapit)

Aloittaja Pärnäkivi, elokuu 7, 2007, 21:46

« edellinen - seuraava »

morris66

Lainaus käyttäjältä: morris66 - elokuu  9, 2007, 15:16
ruuvailin tota ko.koppaa eilen ihan mielenkiinnosta 1250:sta auki.... joo, ruuvit on sairaan tiukalla ja ylimmässä kuusiokoloruuvissa napsahti avain poikki siten että avaimen pää jäi sinne koloon (ko.ruuvi on tietysti vielä syvimmässä kolossa siinä kopassa). onko kellään hyviä ehdotuksia miten avaimen pään saa kuusiokolon montusta irti?Eilen yrittelin terävällä piikillä sitä kaivella ja poratakin mutta ei se hievahtanutkaan ja jätin homman sikseen koska eihän se ajoa haittaa. Tuli tossa mieleen että pitäiskö panna toi muovikoppa säleiksi jotta pääsis paremmin siihen ruuviin käsiksi, täytynee kuitenkin kysy kopan hinta ensin. Mistä tota koppaa kannattais lähtee kyseleen? onko kellään muuten tiedossa mihin toi ylimmäinen ruuvi kiinnittyy, ettei tulisi tehtyä enemmän tuhoa irroitus yritysten yhteydessä.

Saakutti kun olisin lukenut tän jutun ensin, niin olisin jättänyt koko homman tekemättä!

Ongelma ratkaistu! kävin Kaskelan Racing tiimillä laitattamassa uuden Z6:n taakse ja sanoin kaverille siellä että viittikkö vähän vilkaista kun tuli sählättyä toi avaimenpää ruuvin sisälle. Ammattimiehellä oli heti eri ratkaisu mielessä; naputteli lyömäpuikolla ruuvin auki eikä yrittänyt onkia katkennutta avaimen päätä kolosta, homma kesti noin 2 minuuttia! Järjen käyttö on todellakin sallittua!

1stara

Lainaus käyttäjältä: ippo - elokuu  8, 2007, 21:33
Saisikos tosta pelkääjän satulan korotuksesta kuvan? Lähinnä ne palat ja tarkempi paikka.

Ohessa kuva paloista sekä asennettuna että viimeisteltynä.
1250SA -07

ippo

Lainaus käyttäjältä: 1stara - elokuu 10, 2007, 18:00
Lainaus käyttäjältä: ippo - elokuu  8, 2007, 21:33
Saisikos tosta pelkääjän satulan korotuksesta kuvan? Lähinnä ne palat ja tarkempi paikka.

Ohessa kuva paloista sekä asennettuna että viimeisteltynä.

Siistiä jälkeä.Juuri tuo rako satulan alla noston jälkeen häiritsi minua.

Leuku

Tere!  Uusi Bandiittikuski tässä. ´07 1250 SA, noin 3500 ja viikon Viron reissu takana.  Kausi vaan katkesi toistaiseksi kaasuranteen murtumaan.  Mutta...
Ajoasentoon haen hieman vinkkejä.  Pienemmässä Banditissa stongaa voi säätää, isommassa ei.  Maahantuoja hieman varotellen suhtautui tarvikeosilla säätöön, viitaten mm. jousituksen ulosjoustoon. 20-25 mm tankoa ylemmäs riittäisi korjaamaan lyhytkätisen ajoasentoa, kun istuin on kuulemma tehtaan jäliltä alimmassa asennossa. Tuleeko ongelmia letkujen kanssa? Oisko kellään kokemusta/näkemystä asiaan?
Pyörä on luonnikas ja juohea.  Syyskuussa satulaan...

oyayab

tein pieniä muutoksia pyörään ja jouduin avaamaan ne tähtiruuvit jotka on siellä kotelon sisällä ja
pikkasen piukalla,sai pelätä et jos se muljahtaa ja vie kannan niin sitten sitä ollaan pulassa.
no aukes juuri ja juuri. . vinkkinä muille, vaihdoin tilalle perinteiset 6koloruuvit.paljon turvallisempaa jatkossa.

oyayab

korjaus edelliseen. taitaa ne alkuperäisetkin olla 6kulmaiset mutta matalat.tilalle normisyvät niin ei ole
ongelmia aukaisussa.

numbie

mulla on vanhempi 1200 S (vm. -04) ja siinä on ohjaustankoa levennetty 20 mm kummaltakin puolelta. leppoisa on ajella.  8)

itse olen ajatellut tehdä penkin korotuksen verhoilemalla ja tekemällä penkistä geelipenkin. mutta viime viikolla meni kotilosta kone rikki, niin taitaa jäädä nuo virittelyt ensi vuoteen.  :-\ :-\
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Bandihta

Lainaus käyttäjältä: numbie - elokuu 27, 2007, 22:57
mulla on vanhempi 1200 S (vm. -04) ja siinä on ohjaustankoa levennetty 20 mm kummaltakin puolelta. leppoisa on ajella.  8)

itse olen ajatellut tehdä penkin korotuksen verhoilemalla ja tekemällä penkistä geelipenkin. mutta viime viikolla meni kotilosta kone rikki, niin taitaa jäädä nuo virittelyt ensi vuoteen.  :-\ :-\

Otan osaa, tuo jos mikä ottaa pannuun. Itselleni kävi lähes samoin, kun autostani meni kannentiiviste ja kansi kieroksi. Kyllä korpesi rahan meno, joka on suoraan pois prätkäilystä.

Mulla on penkissä geelitäyte ja näin pätkänä sen korottava vaikutus vähän haittaa. Toisille sekin korotus taas voisi olla vain plussaa. Laskusuunnassa oleva kehonpaino myöskään ei auta, koska jousitus painuu vähemmän ja näin pyörä on aina vain korkeampi. Pitääkö tässä lopettaa laihdutus?  :o Olen kuullut sanonnan "Paino on voimaa". Olisiko sitten ylipaino ylivoimaa?  ;D
GSX-R 750 K1