Olen uusi jäsen Bandit-foorumilla. Itse asiassa en omista Suzuki Banditia vaan GSX1250FA:n, mutta kuten täälläkin on jo todettu, niin samasta pyörästähän siinä periaatteessa kyse on. Edellinen pyöräni oli 600-kuutioinen Yamaha FZ6. Olen tosi tyytyväinen GSX1250FA:han. Ainoastaan istuimen askeettisuus on pikku miinus, mutta sitäkin saa varmaan kustomoitua pyllylleen sopivaksi. Tässä seuraavassa vertaan GSX1250FA:ta edelliseen pyörääni FZ6:een:
Mielestäni GSX1250 on helppo ajaa. Se ei nyi vaihteita vaihtaessa kuten Yamaha FZ6, vaan vaihteet vaihtuvat pehmeämmin. Jostain luin että on Yamahalle tyypillistä, että vaihteet vaihtuvat kuin vasaralla pamautettaisiin. GSX1250 myös kiihdyttää vähemmän nykäisevästi, mutta kuitenkin nähdäkseni kiihtyy yhtä nopeasti. Vaikutelma johtunee siitä, että FZ6 on kierroskone ja heittää heti todella kovat kierrokset peliin, kun taas GSX1250 on viritetty todella matalille kierroksille. Huippuvääntö tulee jo 3700 kierroksessa, kun FZ6:n huippu oli muistaakseni jossain 12000rpm:ssä. Juuri tuo "alaviritteisyys" tekee GSX1250:en ajamisesta niin suuren nautinnon. Kampe lienee kaikkein alaviritteisimpiä pyöriä sarjassaan - vain customeista löytyy vielä alaviritteisemmät. Ihmettelen kyllä miksi, sillä alaviritteisyys on aivan ihanaa. Sekä FZ6 että GSX1250 ovat helppoja ajaa mutkissa - ne menee kuin itsestään. Kummatkin ovat melko lyhyitä pyöriä, joten kääntyvät mallikkaasti ja käsiteltävyys on huippuluokkaa. GSX1250 on täyskatettu, joten se sopii paremmin pitkien matkojen ajamiseen. Visiiri on GSX:ssä kuitenkin sen verran pieni, että se ei täysin suojaa kuljettajaa. Tarjolla onkin lisävarusteena ostettava visiirin jatke. Oma mielipiteeni on, että visiiri on sellaisenaan juuri sopiva, sillä haluan että ajaminen jollain lailla tuntuu kropassa. Jalkoja ja munia kate suojaa todella hyvin. Lisävarusteena ostin Touratechin kahvansuojaimet, jotta kevään ja syksyn kylmä viima eivät palelluttaisi näppejä, joita GSX1250:n kate ei suojaa. Ne eivät ole vielä tulleet.