Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Evo vs Bandit

Aloittaja scooterman58, elokuu 17, 2009, 17:59

« edellinen - seuraava »

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Antsa - elokuu 21, 2009, 18:11
Tässä kyytiä viri Evolle jopa kaks päällä.
http://www.onlyfast.fi/albumi/2paikkainenkiihdytysmoottoripyora/540669#album_selector

Hyvä idea tuo apukuskin tanko!

pitäisiköhän trimmailla omaan samanlainen?
Kotka with flavor,,,

Antsa

Joo siinähän olis apu noille jotka miettii onko taka kahvaa vai sivulla joku rauta mistä kyytiläinen pitää kiinni. Tuossa ratkaisu.

Mahtaa muuten venyy ranteet tossa.
1250 SA ABS-14. EX 1250 SA  ABS-12.   EX 1250 SA  ABS-10,   EX 1200 SA -06

Fibanacci

Siinä yks auto vs. pyörä. Kyllä tuollainen tehokas nelikko lähtee paikaltaan kuin nappi takista...
http://www.youtube.com/watch?v=tLHd9-aTmaQ&feature=related
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

harmaahukka

Lähteeehän se tosi loikalla. Jokainen kymmenistä tuon pätkän kommenteista vaan naureskelee Rykkös-kuskin amattöörimäiselle möhlinnälle lähdössä. Kyllähän kieltämättä näyttää kuin olisi ekaa kertaa ko. mopon selässä.

-hh-
1200S -05

PjA

Samalla mielellä, näytti ettei Yamaha:n kuski osannut ottaa pyörästä ihan kaikkea tai sitten vaan ajeli Sierran vierellä kiusatakseen.

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: harmaahukka - elokuu 23, 2009, 07:21
Lähteeehän se tosi loikalla. Jokainen kymmenistä tuon pätkän kommenteista vaan naureskelee Rykkös-kuskin amattöörimäiselle möhlinnälle lähdössä. Kyllähän kieltämättä näyttää kuin olisi ekaa kertaa ko. mopon selässä.

-hh-

Tuskin se ekaa kertaa pyörällä ajaa kun renkaankin osaa pyöräyttää savuamaan siihen malliin, että ei varmaan ekaa kertaa sitä tehnyt. Varmaan se pyörän sai lähtemään ihan siinä missä suurin osa kuljettajista. Siitä hyvin näkee, että jos ei saa pyörää lähtemään paikaltaan ihan samalla tavalla kuin sporttipyörälehden testikuljettaja niin vaikeuksissa on tuollaisessa kisassa. Erot on loppupeleissä aika pienet vaikka paperilla ero olis joku ikuisuudelta vaikuttava 2s sataseen.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

quumies

#36
Tämä on vähän sama kuin vertaisi crossipyörää ja katupyörää. Tokihan 1200 bandit lähtee paremmin kuin monttupyörä mutta 250 2tahti oli villi ja sylinteri täynnä raivoa. Katupyörällä lähdön pitää onnistua kun taas 4wd lähtee jokatapauksessa. Jos lähtö onnistuu niin mopo vie varmasti 150kmh asti ellei enemmänkin. Kokoajan kun vauhti lisääntyy auto alkaa voittamaan. jos lähtee katsomaan vertailua siltäkantilta että 6k€ pöytään ja saat mopon mikä menee 10.5-11.5 vartilla ja tuohon kymppi lisää niin saat uuden bussin joka taatusti halkaisee kympin. Ja kokoajan puhutaan peleistä jotka on saatu pelkällä rahalla ilman moottoritekniikan tietotaitoa tai pitkää rakentamista puhumattakaan summista joita suhteellisen hauraisiin moottoreihin sijoitetaan. Kokoajan mopo on kuitenkin kelvollinen kiertämään euroopan jota taas viritetty auto harvemmin on. Jos ei välitä lakipykälistä niin kyllä bandukin taatusti evoa vie esim 3-4k€ panostuksella. Leveä racing slicksi, ahdin, ja 15cm lisää swingiä. Eikä vieläkään olla käytetty erityisiä koneenrakennustaitoja. Nopeiden autojen omistajille suorituskyvyn mittapuu tuntuu olevan juuri tuo "pärjäisiköhän tämä prätkälle" kun taas prätkän virittäjä miettii koska oma pyörä pärjäisi bussille (bandit ei kyllä koskaan). Voittaahan auto lopulta... nitro dragsterit taitaa mennä vartin 4.7s tms ja pyörä parhaimmillaan 1.5tms sekuntia hitaammin mutta nyt mentiin jo pitkälti ohi aiheesta ::)


Jos evo vs bandit olisi 5 ottelu ja lajeina 0-100 kmh (herkkä laji), 100-200 kmh, 0-200kmh, varttimaili, huippunopeus. niin vakioveikkausrivini voisi olla

                              bandit                evo
0-100kmh                    1
100-200kmh                                        2
0-200kmh                    1
vartti                          1
huiput                                                2


Kaveri aikanaan viritti bemaria ja homma lähti todella pahasti käsistä. Auto oli lopulta 550-650 hv kiihdytyspeli (riippuen bensasta). Koneen oli rakentanut samainen herra joka voitti kyseisenä vuonna jonkin kiihdytys sm-kullan 2002 bemulla joka piti sisällään hyvin samankaltaisen moottorin poislukien turbo joka oli perua toyotan imsa autosta. Kyseessä siis todella pitkälle viety moottori joka oli katukilvellisessä autossa. Jos oikein muistan niin parhaimmillaan bemu kulki 12.5 vartilla. Ongelma ei tietenkään ollut voima vaan pito johon ainoa lääke olisi ollut jäykkä taka akseli. Tämä olisikin vienyt autosta sitten kilven joten seuraavassa luokassa panostukset olisivat kasvaneet vielä huomattavasti. nelivedosta on varmasti huima etu kiihdytyksessä. Evo vai bandit... riippuu lajista.

tsumia

Noi 0-200 ja varttimaili on toisaalta aika lähelle sama asia, kun vartin loppunopeudet on aika lähellä 200.

Tuosta keväisten vauhtipäivien tulossatoa, joten siitä vaan katsomaan millä autolla on ajettu mikäkin aika
http://www.gti.fi/artikkelit/artikkeli.php?id=481

Aikoja miettiessä on ihan hyvä huomioida se, että tuonne ei päässyt (ainakaan syksyn vauhtipäivillä) kilpureilla ajamaan, vaikka eipä niillä kaikilla varmasti kovin paljoa kadullakaan silti ajeta.

PS. noita aikoja kun katsoo, niin tuntuu siltä, että 550-650 heppaiselle bemulle 12,5 sekunnin aika on hiukan huonohko.
1250SA -07

quumies

#38
Lainaus käyttäjältä: tsumia - elokuu 23, 2009, 18:11
Noi 0-200 ja varttimaili on toisaalta aika lähelle sama asia, kun vartin loppunopeudet on aika lähellä 200.

Tuosta keväisten vauhtipäivien tulossatoa, joten siitä vaan katsomaan millä autolla on ajettu mikäkin aika
http://www.gti.fi/artikkelit/artikkeli.php?id=481

Aikoja miettiessä on ihan hyvä huomioida se, että tuonne ei päässyt (ainakaan syksyn vauhtipäivillä) kilpureilla ajamaan, vaikka eipä niillä kaikilla varmasti kovin paljoa kadullakaan silti ajeta.

PS. noita aikoja kun katsoo, niin tuntuu siltä, että 550-650 heppaiselle bemulle 12,5 sekunnin aika on hiukan huonohko.

Niin ongelma ei tietysti ollut voiman puute vaan sen määrä. Mukavia sivuvaikutuksia muuten tuollaisessa autossa. Turvatankillinen (en tiedä kokoa) riitti juurijajuuri 60km eikä autossa tarvinnut ainakaan +4c lämpötilassa palella vaikkei lämppäriä ollutkaan. Autoa ajettiin käytännössä earit tai peltorit päässä. Harvapa noista vauhtipäivien autoista taitaa ihan paketista vedettynä noita aikoja vetäny.
Esim ferrari 430 näyttäisi menevän speksien mukaan varttimailin 11.6 eli suurinpiirtein banditin tahtiin.

Isorosmo

Lainaus käyttäjältä: tsumia - elokuu 23, 2009, 18:11
http://www.gti.fi/artikkelit/artikkeli.php?id=481

Mielenkiintoinen lista, hiukan tein tilastoa

alle 10s 1/10 mopoille
alle 11s 4/34 mopoille

1200S -06

tsumia

Sitten vielä nuo syksyn tulokset

Moottoripyörät

Autot

Nopeasti katsottuna taisin sitten olla nopein vapaastihengittävällä banditilla ajanut ;) Tosin myöskin ainoa ;D Toista oli vähän ahdisteltu.

Eipä tuosta nyt paljoa täytyisi saada pois, niin nousisi listalla aika hyvin. Jonkun hepan kun jostain saisi... Ehkä se Arrowin kokoputki ja Power Commander voisi saada ajan likemmäs yhtätoista.
1250SA -07

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: tsumia - elokuu 23, 2009, 22:08
Sitten vielä nuo syksyn tulokset

Moottoripyörät

Autot

Nopeasti katsottuna taisin sitten olla nopein vapaastihengittävällä banditilla ajanut ;) Tosin myöskin ainoa ;D Toista oli vähän ahdisteltu.

Eipä tuosta nyt paljoa täytyisi saada pois, niin nousisi listalla aika hyvin. Jonkun hepan kun jostain saisi... Ehkä se Arrowin kokoputki ja Power Commander voisi saada ajan likemmäs yhtätoista.

Melkein yhtä hyvin kuin -91 nissan sunny ;D Ei taida ihan muutama heppa riittää jos pelkästään tehoa nostamalla haluaa yli puol sekkaa pudottaa. Parikymmentä vois jo riittääkin.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - elokuu 24, 2009, 17:40
Ei taida ihan muutama heppa riittää jos pelkästään tehoa nostamalla haluaa yli puol sekkaa pudottaa. Parikymmentä vois jo riittääkin.

Ei sillä sliparin tuomalla max 5 hepalla kyllä vielä aikoja parannella. Eikös noilla kokoputkilla ole pariakymmentä lisäheppaa dynottu, joten kyllä sillä vähän pitäisi saada ajasta pois.
1250SA -07

PjA

#43
Kun katsoo 1250 Bandun aikaa ja loppunopeutta, niin selvästi Bandu on kiihtynyt alussa aika rivakasti. Loppunopeus on lähes 16km/h hitaampi kuin "hitaammin" kiihtyneillä eli matalilla kierroksilla syntyvä vääntö on poikaa!  Firman paikallinen japanilainen kaveri lupasi kysyä suoraan tehtaalta, mikä 1250:ssä ahdistaa - vastausta odotellen.

tsumia

Kannattanee tollaisessa kisailussa käyttää vähän lyhyempää matkaa. Pidemmällä matkalla auto saa kuitenkin kiinni.

Alku tosiaan kiihtyy väännön takia aika ok, mutta sitten se meno hyytyykin. Viimeksikin aina n. puolivälissä suoraa tuli sellainen olo, että tulis nyt se maali jo, kun käytännössä se kiihdytys on siinä kohtaa vaan odottelua, eikä voi enää mitään.

Tossa kun tulkitsee noita aikoja, niin parhaalla vedolla (noista viimeisimmistä)
60 jalkaa 1,966s
330 jalkaa 4,985s
660 jalkaa 7,546s
seuraavalle riville on ilmoitettu nopeus, joten oletan sen tarkoittavan nopeutta nimenomaan 660 jalan kohdalla. Tuo nopeus on 153,98km/h. Vai olisiko tuo sitten 1000 jalan nopeus?
Lopussa aika 11,747s ja nopeus 184,48km/h.

Tuo tukeekin sitä odottelun tunnetta aika hyvin, kun 660 jalan kohdalla, eli just puolivälissä on nopeutta 154 ja 1320 jalan (varttimaili) kohdalla 184. Viimeisellä 200 metrillä tulee nopeutta lisää enää 30km/h! (ei noissa tehokkaammissakaan silti mahdottomasti enempää näytä tulevan) Eihän se enää mihinkään tunnu kiihtyvänkään. Jos on nelonen pesässä, niin kierrokset alkaa olemaan sen verran ylhäällä, että meno tuntuu hyytyvän. Käytännössä tuossa lopussa onkin sitten jo vitonen päällä.
1250SA -07