Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Lapsi kyydissä  (Luettu 7212 kertaa)

-JTH-

• Jr. Member
  • **
  • ...jokohan mulla on suurin vaihde päällä?
Lapsi kyydissä
« : Heinäkuu 2, 2009, 07:46 »

Terve.
On tässä alkanut pyörimään mielessä tuon tyttären (7v.) kyytiin ottaminen.
Jonkin verran olen jo asiasta keskustellut tytön kanssa, mutta eipä tuo ole vielä suostunut taakse tulemaan, edes korttelia ympäri.

Onko teillä kokemuksia lapsesta kyydissä? Minkälaisia asioita kannatta huomioida?

Meillä alkaa kesäloma elokuun alussa ja siihen mennessä olisi tarkoitus saada tytär ympäripuhuttua takapenkille.

Ajatuksissa ollut väkertää pienet kyynärnojat takalaukun telineisiin, jalat ylettävät jalkatapeille jotenkuten, mutta olisi tukevampaa istua.

Mistä olette hommaneet lapselle ajovarusteita?
Ainakin tukevampi kypärä, ajopuku, kengät ja hanskat on ostoslistalla.
Kirjattu
EI pyörää <- Suzuki hayabusa -06 <- Cagiva navigator -05 <- Suzuki gsf1200s -03 <- Suzuki VX800, <- kawasaki ltd450
Vain motoristi tietää, miksi koira laittaa päänsä ulos auton ikkunasta

s@mi69

• Jr. Member
  • **
Vs: Lapsi kyydissä
« Vastaus #1 : Heinäkuu 2, 2009, 08:31 »

Meidän lapset 4,6,10 ja12 ovat kaikki olleet kyydissä. Kolmen vanhimman pisin reissu
Imatra-Puumala-Imatra, eikä mitään ongelmaa ollut. käytän aina takalaukkua kun
joku lapsista on kyydissä, sillä suurin riski putoamiselle on taaksepäin.
Tämä 6v on tyttö ja hänen kansaan joutuu olemaan tarkkana sillä on sen verran rämäpäinen
jotta yrittää kokeilla kakki maholliset temput mitä päähän välähtää.
Pienin on ollut omalla kadulla päästä päähän systeemillä.
Jotkut ovat laittaneet lapsensa vyöllä itsensä kanssa samaan pakettiin, että jos
sattuu nukahtamaan  ajon aikana ja ettei horjahda sivulle mutta sekin riippuu ajomatkoista.
Rauhalliset kiihdytykset ja jarrutukset ja paljon mutkia, niin reissut menee hyvin ;D ;D
Kirjattu
1200 S -05

numbie

• Vakiokalustoa
  • Sr. Member
« Vastaus #2 : Heinäkuu 2, 2009, 10:54 »

Juu, mäkin olen kummipoikaa (nyt 10,5 v) pari kertaa kesässä ajolla käyttänyt, ekan kerran taisi olla 6-vuotiaana kyydissä. Suositus taitaa olla, että sellainen 12-vuotias hallitsee kehonsa jo niin, että voi huolettomammin kyydittää. Ajovarusteita en ole hankkinut, ehkä pienempi kypärä olisi syytä hankkia. Ajelut olleet sellaisia 5-15 km ja sitten Hesburgeriin hampurilaisille.
Kirjattu
Bandit 1200 S vm. -04 2007-2012,  2013-2018 Suzuki RF 900 R -96, Kawasaki ZZR 1200 -04 2018 -2020 BMW K1200S -05 2020 ->

Mauri

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 2, 2009, 11:41 »

Toi mun 3v Arttu ollu edessä ihan niin että jalat mun polvien välissä, lenkit tollu tosin max 10km.
Toi nukahtaminen kaikkein pahin kun tulee ihan veltoksi. Moposkootterilla käynny niin kerran.
Kirjattu

Hombre

• Vakiokalustoa
  • Hero member
  • Liittymisnumero 254, vuonna 2007
« Vastaus #4 : Heinäkuu 2, 2009, 15:29 »

AGV kypärä

MP asun ajopuku (On muuten hyvä kun sisältää turvavyön)

Hanx kengät ja hanskat

Ja tietysti Bilteman selkä panssari,

Tyttö istunut takana jo kolmatta vuotta(nyt 10v). Pyörään olen laittanut taka- ja sivulaukut paikalleen antamaan nojailu tukea.
Kirjattu
Kotka with flavor,,,

KAKE-71

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #5 : Heinäkuu 2, 2009, 19:47 »

Tarkotus olis tänäkesänä istuttaa nuorempi tyttö (6v) pyöränperälle ja tehä jonkinlainen kierros, skootterilla oon muutamankerran kiertäny korttelia tytönkans ja siitä kyydistä ainakin tykkäs, että saa nähdä minkä tuomion bandiitti sitten saa ;D.
Kirjattu
SUZUKI HAYABUSA -09
EX.SUZUKI HAYABUSA -06
EX. SUZUKI SV 1000 -03
EX. SUZUKI BANDIT 1200s  -99

-JTH-

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #6 : Heinäkuu 3, 2009, 07:08 »

Eipä tyttö suostunut kyytiin tulemaan, vaikka aika muikea ilme oli kun takapenkillä istui pyörän ollessa keskiseisontatuella.
Hirmuinen rähinä alkoi heti kun starttasin mopon, jotta tottuisi ääneen.

"Kauhee pörinä, mä en varmana tuu kyytiin!" Oli välitön kommentti.

Noh, käännytystyö jatkuu viikonloppuna, Hesburgerin keikka voisi olla hyvä houkutin  ;)
Kirjattu
EI pyörää <- Suzuki hayabusa -06 <- Cagiva navigator -05 <- Suzuki gsf1200s -03 <- Suzuki VX800, <- kawasaki ltd450

Hombre

• Vakiokalustoa
  • Hero member
« Vastaus #7 : Heinäkuu 3, 2009, 09:11 »

Lasten kasvatuksen kultaiset säännöt:

1. Lahjonta
2. Kiristys
3. Huijaaminen

Toimii  8)
Kirjattu
Kotka with flavor,,,

-JTH-

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #8 : Heinäkuu 3, 2009, 09:20 »

Lasten kasvatuksen kultaiset säännöt:

1. Lahjonta
2. Kiristys
3. Huijaaminen

Toimii  8)
1. Lahjonta - toimii kyllä, mutta panokset meinaa välillä kasvaa turhan suuriksi.
2. Kiristys - Ei ehkä tässä tilanteessa, mutta tuttu keino toki.
3. Huijaaminen - Monesti onnistunut, tosin oppi mennyt perille ja usein tulee itse huijatuksi.

Vielä lisäisin
4. "sun kaveriskin teki niin" - tuo lause on ollut viimeaikoina aika toimiva, tosin se kattaa nuo kolme edellistä.
Kirjattu

Mauri

• Vieras
« Vastaus #9 : Heinäkuu 3, 2009, 09:41 »

Mulla ollu kyllä ihan hyvä tuuri kun toi poika ihan innoissaan on tullut pyörän päälle ja kyytiin.
Selkeesti perinny mun vauhtipää geenit, itse aikanaan sellaista 10cm parvekkeen kaidetta menin naapuriin kylään,
eihän siinä mitään, mutta kun asuttiin 8:ssa kerroksessa. Tätä jatkui siihen asti kunnes muistaakseni mutsi asian
huomasi, korvilleen sain ja piti vielä luvata etten enää sitä kautta mene naapuriin.
Kirjattu

-JTH-

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #10 : Heinäkuu 7, 2009, 07:03 »

Ei, ei sitten millään suostu tulemaan kyytiin.
Noh, elokuusssa alkaa kesäloma, joten aikaa vielä tehdä käännytystyötä.

Olisi se mukavaa päästä lomalla ajelemaan, mutta ei tuon ikäistä uskalla jättää kotiin yksin ajelun ajaksi.
Kirjattu

Sveni

• Newbie
  • *
  • Ride, eat, sleep, repeat.
« Vastaus #11 : Heinäkuu 7, 2009, 18:47 »

Kaikki (19v poika, 14v tyttö, 10v tyttö ja 8v poika) ovat olleet kyydissä. Pisimmät lenkit (n. 100km) olen heittänyt kahden vanhimman kanssa, nuorempien kanssa kilometrimäärät ovat olleet noin puolet siitä. Takaboksia olen lasten kanssa pitänyt aina paikallaan, sivulaukkuja vaihtelevasti - otteen saa laukuista tai sitten laukkuraudoista.

Mitään ongelmia ei ole ollut yhdenkään lapsen kanssa. Takana istuminen on oikeastaan tämän kesän juttu, joten hommassa on varmaan vielä uutuuden viehätystä. Kolmen nuorimmaisen kohdalla joutuu vetämään pitkää tikkua siitä kuka pääsee kyytiin, kaikilla hirveä hinku mukaan jos vaan vihjaankin lähteväni mopoilemaan. Pitänee kehittää vuorosysteemi ennenkuin tulee tappelu siitä kuka on ollut eniten kyydissä...

Kaksi vanhinta lasta lainaa emännän pukua sekä kypärää, koska kaikki ovat (hieman yllättäen) melko samankokoisia. Kahdelle nuorimmaiselle on hommattu puku, hanskat sekä kypärä jota he käytävät, sillä ovat samankokoisia kahden vuoden ikäerosta huolimatta. Kuten ylempänä jo sanottiin, niin kengät ovat pienoinen ongelma: kenkinä on käytetty talvibootseja tai sitten ihan kumisaappaita.

Kirjattu
1250SA -08

poku

• Sr. Member
« Vastaus #12 : Heinäkuu 8, 2009, 02:12 »

Kakarat kulki aikoinaan sivuvaunussa ja soolopyörällä ajaessa istuen mun edessä. Olin asentanut tapit siten että muksut yletti käsillä stongaan ja ja reilusti jalat tapeille. Lakihan ei määrää missä se muksu on ja etupuolella sitä tulee hyvin seurattuun. Vasta jossain 11v jälkeen pääsivät mun taakse. Ja ne pisimmät matkat? Kyllä se oli aina koko kesäloma.  8)
Kirjattu
650GT-07

-JTH-

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #13 : Heinäkuu 13, 2009, 07:08 »

Perjantaina sain sitten houkuteltua tytön kyytiin, tosin lahomalla.
Ensin ajettiin kortteli ympäri ja sitten toinen, kolmas ja neljäs kerta. Lahjonnan olin suorittanut lupaamalla vapaasti valittavan jäätelöannoksen.
No, jätskille tietysti piti päästä prätkällä.

Lauantaina käytiin siten hakemassa uusi kypärä, takki ja housut. Paremmat kengät pitää vielä jostain etsiä.
Yhteensä viikonloppuna ajeltiin reilut 100km pikkuteitä ja harjoiteltiin jarruttamista yms. tilanteita.

Nyt pitää kuulemma hakea jo hoidostakin joku päivä.

Eli homma meni putkeen, ja vaimokin on tyytyväinen kun saa välillä "omaa aikaa".

Onkohan seuraava topicci minkä aloitan "millä tekosyyllä yksin ajamaan?"  ;D
No joo, luulenpa että tuo innostus vähän hiipuu ajanmittaan.
Kirjattu

Hombre

• Vakiokalustoa
  • Hero member
« Vastaus #14 : Heinäkuu 13, 2009, 17:08 »

Paremmat kengät pitää vielä jostain etsiä.

Käy vilkaisemassa Henolan ABC:n yhteydessä oleva Hanx tehtaan myymälä,
Kirjattu
Kotka with flavor,,,