Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

"3 km ylinopeus on pian liikaa"

Aloittaja Jukkath, toukokuu 5, 2009, 14:07

« edellinen - seuraava »

reka

Vielä lisäilen,menee kohta "itse asian"viereen. Liittyy kuitenkin nopeusasiaan. Eli pois Suomesta. Suomalaiset poliisit voisivat mennä Ulkomaille katsomaan,miten liikenne pelaa! Moni meistä on käynyt. Kateudella muistan viimekertaisiakin reissuja.(Vuokrannut monesti auton,AINA väh. moottoripyörän).  Liikenne pelaa! Ajoneuvomäärät "valtavia"Suomeen verrattuna. Mm ajanut mp:llä,poliisi jonossa mukana 50km/h rajoitus,letka kulki mittarinop.70-75km/h. Homma pelaa,toimii! :D

Isorosmo

Ylinopeutta kyllä valvotaan, kun se on helppoa, mutta ylinopeus sinällään ei aiheuta onnettomuuksia.  Kun onnettumuus sattuu, niin kyseessä on aina liian suuri tilannenopeus. Nopeusrajoitukset eivät tätä poista, onnettomuuksia sattuu myös alinopeutta ajettaessa. Liikennesäännöt on yhteisiä "pelisääntöjä" joilla saadaan liikenne sujuvaksi.
1200S -06

-TS-

Lainaus käyttäjältä: reka - toukokuu  6, 2009, 12:25
Vielä lisäilen,menee kohta "itse asian"viereen. Liittyy kuitenkin nopeusasiaan. Eli pois Suomesta. Suomalaiset poliisit voisivat mennä Ulkomaille katsomaan,miten liikenne pelaa! Moni meistä on käynyt. Kateudella muistan viimekertaisiakin reissuja.(Vuokrannut monesti auton,AINA väh. moottoripyörän).  Liikenne pelaa! Ajoneuvomäärät "valtavia"Suomeen verrattuna. Mm ajanut mp:llä,poliisi jonossa mukana 50km/h rajoitus,letka kulki mittarinop.70-75km/h. Homma pelaa,toimii! :D

Näinpä, näinpä. Olin ekaa kertaa ulkomailla autoillessani ihmeissään että miten sujuvaa liikenne oli esimerkiksi Münchenissa ja Frankfurtissa. Molemmat ovat aika isoja pitäjiä. Toki Frankfurtin tuloväylillä oli aamulla 50 - 70 km 'stau' mutta niitä autoja oli oikeasti ihan helkkaristi liikenteessä.
Sitten sitä tulee takas pk-seudulle ja ihmettelee että mikä siinä on niin vaikeaa...

Jostain syystä olen vielä hengissä vaikka tuli suoritettua pitkät pätkät suurnopeussiirtymää (voiko alle kahdensadan nopeuksia suurnopeuksiksi sanoa?) autobahneilla. Vai onko se luonnonlaki voimassa vain Suomessa, että hetkellinenkin nopeusrajoituksen ylitys aiheuttaa välittömän kuoleman tai ainakin suurensuuren hengenvaaran?
(Niin joo, enhän minä ajanut ylinopeutta.. :) )

Moni väittää että kovalla nopeudella ajaessa muut tielläliikkujat jäävät huomaamatta. Myös saksassa oikealla kaistalla moni autoilija "vain" noin 130-140 km/h, ja näin syntyvistä verraten suurista nopeuseroista huolimatta en huomannut vaivaa autojen havainnoinnissa. Kieltämättä oli pikkusen hankala liittyä vasemman kaistan liikennevirtaan 1,6 Focuksella kun lähtönopeus oli 110.

No, vähän lipesi aiheesta, pahoittelen.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

Scrode

Melko hauska juttu sinänsä, että käsi- ja autotutkien virhemarginaali on isompi, kuin tuo 3km/h esim. 60km/h alueella...  ;D

Vanhoilla stalkkereilla se on vielä suurempi.  :P

Isorosmo

Vielä ei ollu 3 km liikaa, kun ekan kerran tälle kesää osu poliisit ja minä samalle polulle. Hiuka oli liikaa kun johdattiin, muttei liikaa
1200S -06

tsumia

Kolme kertaa tuli toissapäivänä poliisit vastaan pieneen matkan sisällä. Nopeutta GPS:n mukaan 80 alueella 84-85 joka kerta, mutta ei ollut vielä liikaa :D Tänään sama juttu, että poliisit vastaan ja GPS näytti 84 vai olikohan peräti enemmän.
1250SA -07

Mauri

sen jälkeen kun 3km on liikaa loppuu mun ajot nopiaan

geeäsäf

http://www.youtube.com/watch?v=JAnbVvu9O10   

siinä on mun mielipiteeni.. ja toki on totta että itse en osaa mutta samaa mieltä olen kuin tuossa tuubirainassa  ...  ;D ;D

track08

Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - syyskuu  5, 2009, 18:32
Vielä ei ollu 3 km liikaa, kun ekan kerran tälle kesää osu poliisit ja minä samalle polulle. Hiuka oli liikaa kun johdattiin, muttei liikaa

Eikös se tule voimaan vasta 1.10. tuo uusi esitys nopeuksien valvonnasta..?
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

harmaahukka

Saapi nähdä nyt... Onhan tuossa jo kuultu viime aikoina jo hieman järjellisempiäkin kommentteja:

http://www.yle.fi/alueet/kymenlaakso/2009/08/poliisi_ei_jatkossakaan_puutu_joka_ylinopeuteen_954537.html

-hh-
1200S -05

Isorosmo

Sattuipa hesarin juttu silmään. Hauskaa on että motoristeja pidetään välinpitämättöminä, ylinopeutta ajavina kuskeina. Mut tuosta jutusta kyl näkee et autoilijatkin ajaa paljon ylinopeutta. Ylinopeudesta pysätetyistä kuskeista oli 8% motoristeja
1200S -06

Ukkonen

No jonniin verran heittää tasalukemista.
Kun lasketaan vain henkilö- ja pakettiautot sekä moottoripyörät, henkilöautoja on 83,63%, pakuja 9,9% ja moottoripyöriä 6,47%
Jos lisätään myös linja-, kuorma- ja erikoisautot, niin lukemat ovat seuraavat:
HA: 80,34
PA: 9,51
MP: 6,22
KA: 3,19
LA: 0,37
EA: 0,38
Eli pikkuisen hanakammin mp:llä ylinopeutta ajetaan, kun 8,15% on moottoripyörien osuus pysäytetyistä.
Eri asia sitten se, kuinka paljon kamppeista on liikenteessä, ja paljonko niillä ajetaan. Nuo lukemat ovat rekisterissä olevia ajoneuvoja,
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ajoneuvokanta/Ajoneuvokanta+2009/Ajoneuvokanta+2009.htm



Old Suzuki never dies, it just looks that way.
1200s -96

tsumia

Se lukema tikkarissa ei oikeasti kerro sitä turvallista nopeutta. Jaa miksikö näin väitän? Olen nyt tässä seurannut VT-8:lta Ahlaisiin lähtevän tien nopeusrajoituksia. Tuntuu siltä, että joka toinen päivä siinä on 60 taulu ja joka toinen päivä ei mitään (siis 80 rajoitus). Tie on täsmälleen sama, asfaltti täsmälleen sama, ilma sama, näkyvyys sama. Se ei vaan voi olla niin, että jos siinä oli eilen 80 ja oli turvallista ajaa, niin pelkästään merkkiä muuttamalla siinä ei tänään olekkaan turvallista ajaa yli 60. Huomenna siinä on taas 80 ja yhtäkkiä on turvallista ajaa 80. Mulla on nyt muutamalta eri ajankohdalta kuva tuosta tien alusta, kun alkoi jo itseäkin epäilyttämään kuvittelenko koko jutun. Aina ennen siinä on ollut 80 ja sen mukaan olen ajellut. Yksi kerta kaikki autot tuntuivat menevän sen verran hiljaa, että piti seuraavalla kerralla tarkistaa ja toden totta siihen oli ilmestynyt 60 taulu. Sitten se on taas välillä kadonnut ja välillä tullut takaisin. Vähän syö miestä, kun hyvä mutkatie pilataan 60 kyltillä ja jos ajaa vanhalla nopeudella tutkaan, niin sakkohan siinä rapsahtaa.

Niin ja tämä ei ollut lausunto ylinopeuksien puolesta.
1250SA -07

track08

Mielenkiintoista nähdä miten talvinopeusrajoituksiin siirtyminen sujuu, kun tuo sakotuskäytäntö muuttuu. Tunnetustihan siinä menee yleensä niin kauan kunnes "talvi yllättää autoilijat". ;)
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

rapi

Tässä olis vastaus tsumialle, kun ahlaisiin menevälle tielle tuli tuo 60 rajoitus on se liikennemerkki ruuvattu irti kolme kertaa, ketä lie asialla?
Varmaan jotkut jota nopeuden alennus närästää.