Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Todellinen nopeus

Aloittaja Black Bandit, maaliskuu 21, 2009, 10:09

« edellinen - seuraava »

tsumia

Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Ja jos ei tahdo, että maantiekierrokset ja kulutus nousee, niin speedohealerilla säätää mittarin kuntoon.
1250SA -07

Jukkath

Onko sillä virheen korjauksella nyt mitään merkitystä, kun sen todellisen nopeuden itse tietää. Mukavampi ajaa 110 mittarinopeutta, kuin 100  ;)

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Pienemmällä eturattaalla kierrokset nousevat, joten eturataskin (nopeusanturi eturattaassa) pyörii entistä nopeammin eli virhe kasvaa entisestään. Kiihtyvyys toki paranee -> halpaa viritystä 8)
GSF 1250 S 2008 ja muutama 50 cc, GSF 400 1992, CBR1000RR 2008YZF-R6 2008,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88, 2 x PV50 -81

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - marraskuu 11, 2009, 12:43
Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Pienemmällä eturattaalla kierrokset nousevat, joten eturataskin (nopeusanturi eturattaassa) pyörii entistä nopeammin eli virhe kasvaa entisestään. Kiihtyvyys toki paranee -> halpaa viritystä 8)
Niin eli pitäis vaihtaa pienempi takaratas eli aavikkovälitykset :)
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Pulpito

Vai olisiko juuri päinvastoin?

Fibanacci

Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

geeäsäf

vähän sama juttu tuo "onko tarpeen" kuin työkaverini intti että miksi pitää parantaa mp:n suorituskykyä. minä siihen että menee kovempaa jne.. kaveri vaan oli sitä mieltä että väännä kahvaa pidempään niin saat saman vaikutuksen ilman remppaa.. makuasioita  ;D

reka

#22
Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - marraskuu 11, 2009, 19:44
Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
Muistan lapsena "viritysohjeen" Tunturi-mopediin.(Oli sellainen).   Eteen lisää,takaa pois,ja kulkee "kovaa"!  Näin se menee!

KAKE-71

Vanhalla mallilla voi navin mukaan ajaa 120 kmh alueella (ns. moottoritie) mittarinopeutta 135 kmh, ainakin omalla -99 mallisella, jolla olen myös ohittanut poliisiauton moottoritiellä edellä mainitulla nopeudella.
SUZUKI HAYABUSA -09
EX.SUZUKI HAYABUSA -06
EX. SUZUKI SV 1000 -03
EX. SUZUKI BANDIT 1200s  -99

karppa

Lainaus käyttäjältä: Reka - marraskuu 11, 2009, 20:13
Lainaus käyttäjältä: Fibanacci - marraskuu 11, 2009, 19:44
Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
Muistan lapsena "viritysohjeen" Tunturi-mopediin.(Oli sellainen).   Eteen lisää,takaa pois,ja kulkee "kovaa"!  Näin se menee!
Joo,muistan myös joskus seitkytluvun puolivälissä kun pappatunskan sai niin ei mennyt kun hetki kun alettiin hakeen jotain viriä, säätösuutinta ja välityksien vaihtoo.Sitten tuli nää viripakarit mikkä oli yleensä itte tehtyjä.
Kyllä niissä helvetinmoinen meteli oli kaikissa sitä en tie auttoko lopullisesti sitten juurikaan. Enemmän viilattiin pako-ja imusarjojen kokoo,ja myös männän helmoja.
1200S vm-99 punarosvo

karppa

Lainaus käyttäjältä: J@rski - maaliskuu 21, 2009, 10:09
Aika paljon heittää nopeusmittari näytön ja todellisen välillä näköjään.

Nopeustesti
No alko toi hyvä tai huono 70-luku taas heittään vanhassa ukossa pientä nostalgiaa. No asiaan,kyllä se mittariheitto on kaikilla pyörillä suht sama ongelma, mitä minä tänäkin kesänä oon kavereiden pelejä testaillu.
Tarkoitan muita merkkejä. Basiliskohanskat joutu oleen kädessä. Mitä nyt suomen edestä ei tekis. Bandu katteli vieressä ja mourus kun kiimanen narttu.
1200S vm-99 punarosvo

bandit1157

Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

Isorosmo

Lainaus käyttäjältä: bandit1157 - marraskuu 12, 2009, 10:02
Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.
1200S -06

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 12, 2009, 13:14
Lainaus käyttäjältä: bandit1157 - marraskuu 12, 2009, 10:02
Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.

10% on ihan liikaa ainakin lahden liikenneturvallisuskeskuksen mukaan, kun kerta lähettivät huomautuksen nopeudesta 86 km/h, 80km/h alueella.

So be careful there  ::)
Kotka with flavor,,,

geeäsäf

Lainaus käyttäjältä: Hombre - marraskuu 13, 2009, 20:32
Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 12, 2009, 13:14
Lainaus käyttäjältä: bandit1157 - marraskuu 12, 2009, 10:02
Lainaus käyttäjältä: Isorosmo - marraskuu 11, 2009, 10:04
Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.

10% on ihan liikaa ainakin lahden liikenneturvallisuskeskuksen mukaan, kun kerta lähettivät huomautuksen nopeudesta 86 km/h, 80km/h alueella.

So be careful there  ::)

laitappa skannaten se liikenneturvallisuuskeskuksen huomautus, en ole moisesta kuullutkaan  ::)