Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Todellinen nopeus  (Luettu 13337 kertaa)

Black Bandit

  • Vieras
Todellinen nopeus
« : Maaliskuu 21, 2009, 10:09 »

Aika paljon heittää nopeusmittari näytön ja todellisen välillä näköjään.

Nopeustesti
Kirjattu

scooterman58

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #1 : Maaliskuu 21, 2009, 10:37 »

Olen huomannut maantiellä,jos ajan satasen alueella mittarin mukaan,olen pian tien tukkeena.Kyseisellä rajoitusalueella voi huoletta ajaa mittarinopeutta 115 km/h. Olenko oikeassa?
Kirjattu

Black Bandit

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2009, 11:12 »

115km/h ja taitaa muistutus tulla Poliisien tutkatessa. Tuon videon mukaan 110 km/h mittarinopeutta pitäisi olla todellista 100km/h:ssa.
Kirjattu

Suikkanen

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #3 : Maaliskuu 21, 2009, 13:09 »

Yleensä mittariheitto on suhteellinen ja luokkaa kymmenen prosenttia ja niin se näyttäisi olevan myös tuossa.

Ihmiset mieltävät että se heitto olisi kaikissa nopeuksissa noin kymmenen kilometria jonka se on tuossa satasen vauhdissa.  Eli jos ajat semmoista vajaan 120 mittarinäyttämää satasen alueella niin selviät yleensä ilman sakkoja.

Mutta jos ajat reilua  viittäkymppiä neljänkympin alueella niin sakko tulee melko varmasti.   
Kirjattu

harmaahukka

  • Vakiokalustoa
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 2223
  • Bandit 1200S -05 "Hiljaa hyvä tulee"
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #4 : Maaliskuu 21, 2009, 13:23 »

Ihan sama heitto kuin minullakin -05 mallissa. Viisarimittarissa loppuu vaan kesken tuo näyttöalue, ehkä +10 kmt menee "yli pykälän". Eli reaalia aika tarkkaan se 235-240, jos yhtään myötälettä/myötätuulta.

Yleensä ajan plus 20 mittarinopeutta, niin pysäytyskynnyksen alla yleensä ollaan.

-hh-
Kirjattu
1200S -05

Hombre

  • Vakiokalustoa
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1268
  • Sorsasalossa jos vinkit tietää voep suaha rahhooki
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #5 : Maaliskuu 21, 2009, 18:07 »

Ihan sama heitto kuin minullakin -05 mallissa. Viisarimittarissa loppuu vaan kesken tuo näyttöalue, ehkä +10 kmt menee "yli pykälän". Eli reaalia aika tarkkaan se 235-240, jos yhtään myötälettä/myötätuulta.

Yleensä ajan plus 20 mittarinopeutta, niin pysäytyskynnyksen alla yleensä ollaan.

-hh-
Onko noin?

nimim. 60 alueella 67 kellottanut varoituksen saaja.
Kirjattu

harmaahukka

  • Vakiokalustoa
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 2223
  • Bandit 1200S -05 "Hiljaa hyvä tulee"
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #6 : Maaliskuu 21, 2009, 19:28 »

No onpas niillä on ollut tekemisen puutetta, kun mokomasta. Mutta seisoviin ratsioihin ei tosiaan kannata ajaa tahallaan ylinopeutta ;D Ei ainakaan yli 15 kmt mittaria, riippuen tietty onko ruuhkaa vaiko ei.
 
Eihän ne ainakaan etelän hulinassa voi millään edes ratsiassa pysäyttää jokaista, kun 10000 menopeliä per tunti painelee menemään +20 kmt jonossa. Siinähän koko kansantalous pysähtyisi, jos panisivat lain kirjaimen täytäntöön ja liikenteen seis.

Mutta nää irralliset LP:n yllätyspartiot ja siviilit ja etenkin siviilimopokytät ovat suoraan perkeleestä. Miten niitä osaisi varoa :-X

-hh-
Kirjattu
1200S -05

Hombre

  • Vakiokalustoa
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1268
  • Sorsasalossa jos vinkit tietää voep suaha rahhooki
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #7 : Maaliskuu 22, 2009, 09:18 »

Se on täällä maalla vähän erimeininki   :P
Kirjattu

geeäsäf

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #8 : Maaliskuu 22, 2009, 09:42 »

viime kesältä.. Banditin mittari näyttää 100 ja poliisin tutka 93. Mitattu paikaltaan.
Kirjattu

harmaahukka

  • Vakiokalustoa
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 2223
  • Bandit 1200S -05 "Hiljaa hyvä tulee"
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #9 : Maaliskuu 22, 2009, 11:23 »

Saman -7 kmt/100 olen saanut tien varsien näytöistä ja parista sakkolapusta. Joku universaali heittosääntö kait, kotteroissa yleensä sama -7/100.

-hh-
Kirjattu
1200S -05

Suikkanen

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #10 : Maaliskuu 22, 2009, 13:15 »

Ihan sama heitto kuin minullakin -05 mallissa. Viisarimittarissa loppuu vaan kesken tuo näyttöalue, ehkä +10 kmt menee "yli pykälän". Eli reaalia aika tarkkaan se 235-240, jos yhtään myötälettä/myötätuulta.

Yleensä ajan plus 20 mittarinopeutta, niin pysäytyskynnyksen alla yleensä ollaan.

-hh-
Onko noin?

nimim. 60 alueella 67 kellottanut varoituksen saaja.
Kirjoittamaton sääntö on että puuttumiskynnys on 10 prosentin ylitys.
Eli kuudenkympin alueella 66 ja neljänkympin alueella 44.
Kirjattu

jma

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #11 : Maaliskuu 22, 2009, 16:27 »

Saman -7 kmt/100 olen saanut tien varsien näytöistä ja parista sakkolapusta. Joku universaali heittosääntö kait, kotteroissa yleensä sama -7/100.

-hh-

tästä voisi päätellä että tien varsien näyttötauluihin voinee suurinpiirtein luottaa kun hakee mittarivirheen suuruutta, ja säätää nopeutensa sen mukaan

jma
Kirjattu

Hombre

  • Vakiokalustoa
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1268
  • Sorsasalossa jos vinkit tietää voep suaha rahhooki
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #12 : Maaliskuu 22, 2009, 18:32 »


tästä voisi päätellä että tien varsien näyttötauluihin voinee suurinpiirtein luottaa kun hakee mittarivirheen suuruutta, ja säätää nopeutensa sen mukaan

jma

Navigaattori on hyvä peli, kun kalibroit näyttöä.
Kirjattu

Mazokki

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #13 : Marraskuu 11, 2009, 08:45 »

Mittari näyttää 100km/h = 95km/h navilla mitattuna.
Kirjattu

Isorosmo

  • Vakiokalustoa
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 567
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #14 : Marraskuu 11, 2009, 10:04 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Kirjattu
1200S -06