Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Todellinen nopeus

Aloittaja Black Bandit, maaliskuu 21, 2009, 10:09

« edellinen - seuraava »

Tikku

Ei nyt välttämättä liity just tähän ketjuun mutta kysyn kuitenkin; miten olette saaneet gepsit pysymään luotettavasti kiinni?

Aihetta sivuten, oikeanlaista elektroniikkaa muutenkin jo sitä täynnä olevaan moboon niin ei välttämättä tarvitse jokaisen "lätäkön" kohdalla jarrutella niin että takapää on ½metriä ilmassa... varsinkaan peltoaukeilla jos vaikka kilsan päässä joku sinertävän vaalea pilvi lähestyisi  ;)

track08

Tuli eilen testattua (taas) Banditin (650 S '05) mittarivirhe. Kaveri ajoi edellä GPS:n mukaan oikea nopeus vakionopeudensäätimeen asetettuna ja minä perässä.

120 km/h -> mittarinopeus 128-129 km/h
100 km/h -> mittarinopeus 107-108 km/h
80 km/h -> mittarinopeus 86-87 km/h

Vielä loppumatkasta ajoin nopeusnäyttötauluun 55 km/h mittarinopeutta saaden lukemaksi 51 km/h todellista nopeutta.
GSX1250FA'12 ('16-'19) Ibiza
GSX1250FA'10 ('14-'16)
GSF650S'05 ('07-'11)

BTmies87

Oman bandun mittari näyttää 10-15kmh liikaa. 200kmh nopeuksissa mittari näyttääkin jo noin 30-35kmh liikaa.
Omalla tomtomilla tarkastin mittarivirheen.
Mielestäni erittäin suuri mittarivirhe.

KAKE-71

Mittari virhettä tosiaankin on paljon itse kokeilin kesällä ajaa mittarin mukaan 260km\h ja naviin jäi nopeudeksi 229km\h.
SUZUKI HAYABUSA -09
EX.SUZUKI HAYABUSA -06
EX. SUZUKI SV 1000 -03
EX. SUZUKI BANDIT 1200s  -99

takaratas

eikös se gps:n tarkkuus vaihtele enää?

lada-v8

Lainaus käyttäjältä: takaratas - elokuu 26, 2010, 18:52
eikös se gps:n tarkkuus vaihtele enää?

Itse olen käsityksessä, että nykygeepeeässät on melko tarkkoja, tarkempia kun esim. tienvarsilla olevat nopeusnäytöt.
600 S -99

petska

Lainaus käyttäjältä: KAKE-71 - elokuu 26, 2010, 18:21
Mittari virhettä tosiaankin on paljon itse kokeilin kesällä ajaa mittarin mukaan 260km\h ja naviin jäi nopeudeksi 229km\h.

joskus olen tuupamnnut vanhakoppaisella meneen 240 ja todellinen nopeus on ollut jotain 217....
Suzuki gsf  1200s vm03...tyttöjen malli (vapari) 1216cc... akran race ränni..RS-36...dyna 2000... Suzuki gsxr 1100
ex suzuki gsf 1200s vm98 mut kuitenkin tallissa, ex suzuki gsx750es vm86 ja tietysti 57vm pappatunturi...

Paali


    Lentokentällä valokennolla mitattuna mittarinopeus 253 todellinen 230kmh -08 1250.

Jaksaajaksaa

Olen ajanut kolmesti LPR:n nopeusajoissa "kovaa". Eka 231 km/h ja 400 metriä 11,790. Toka 223 km/h ja 400 m 11,980. Kolmas 226 km/h ja 12,020.

Ekalla kerralla vain ajoin ja tulos oli paras. Tokalla kerralla lähti keulimaan viivalta, oli vastatuuli ja piti tähdätä loppuosan kuivaan rakoon, minkä vuoksi hellitin kaasua ajoissa. Kolmas kerta tuntui nappisuoritukselta, peilit oli normiasennossa, bensaa 7 litraa, lähtöpaikalla myötätuuli... mutta katsojien kohdalla oli vastatuuli? Ja tulos oli huonompi kun eka yrityksellä? Johtuukohan tosta vastatuulesta vai tippuuko tehot, kun kilometrejä tulee lisää. Ekalla kerralla noin 42 tkm ja viimeksi 60 tkm?

Eka kerralla vilkaisin jotta nopeusmittari näytti jotain 260, toka kerralla vilkaisin kiekkamittaria, kolmannella kerralla keskityin vain rataan, koska 500m jälkeen oli 1 km matkalla 1 metrin leveydellä öljyä. Mutta ei tollasissa nopeuksissa kannata tuijotella mittaria, 100m menee silmänräpäyksessä ja pitää olla tarkkana ettei aja lippumiesten ohi.
1200S GSF, 2004

Isorosmo

Kaikki vaikuttaa, vastatuuli melkoisestikin suuren ilmanvastuksen johdosta. Ilman lämpötila ja kosteus vaikuttaa tehoihin, ilmanputsari, nokkaketju venyy (nokkien ajoitus hiukan muuttuu) ja kaasaritkin "kuluu" kilometrien myötä (luistit saattaa takerrella, luistien jouset kuoleentuu, suuttimet kuluu, kaasareiden synkkaus). Ja mitään varsinaista vikaa koneessa ei ole, mut vain hiukan huipputehojoa uupuu, niin ei saa enää yläkierroksilla tehoja. Banditissa on aavikkovälitykset, parhaan tehon kierrosten jälkeen kone kiertää vielä kolmisen tuhatta kierrosta. Ja juurikin noilla ylikierroksilla tehojen puute vaivaa eniten
1200S -06

Fibanacci

#40
Koneen tehon muutos lienee pienin muuttuja Jaksaajaksaan tapauksessa, ainakin jos kyse on vaan normaalista kulumisesta eikä mistään "oikeasta" viasta. Tuulen suunta, nopeus ja ajoasennon aerodynamiikka näyttelee paljon isompaa roolia kovemmissa nopeuksissa kuin se, että puuttuuko koneesta pari hevosta.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Jaksaajaksaa

Pyörälle tehty 2tkm sitten täyshuolto, joten venttiilit ja kaasarit on täydessä tikissä. Ketjut ja rattaat on 20 tkm ajetut. En tiedä kannattaako enää kokeilla huippuja, kun mittari näyttää yli 180 niin ei se hirveen kivaa ole. Sitä tietysti voisi kokeilla seuraavaksi, jotta lähtee kakkosella viivalta? Onko kokemuksia miten toimii Banditilla? Vai onko turhaa koneen ja kytkimen rääkäystä?
1200S GSF, 2004

Fibanacci

Ehdottomasti kannattaa kokeilla! Parhaan tuloksen saat kommandona. Speedot saa korkeintaan olla jalassa.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Dyny

Eikö noissa 2001 ja uudemmissa ole laatikosta ottaa tuon nopeuden ja vanhemmissa etupyörästä ja kuulemma vanhemmassa on tarkempi nopeusmittari.meinaan kaverilla on 2001 S ja ajaa mittarinsa mukaan 100km/h ja ite tulen samaa vauhtia omalla niin mittari näyttää 90km/h
1200N vm 2000

mallorca

Speedohealer ja näyttää oikein ;D
Suzuki GSF 1250 S 2007 ( myyty )