Bandit foorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Kirjoittaja Aihe: Todellinen nopeus  (Luettu 10954 kertaa)

tsumia

  • Moderaattori
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1367
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #15 : Marraskuu 11, 2009, 10:30 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Ja jos ei tahdo, että maantiekierrokset ja kulutus nousee, niin speedohealerilla säätää mittarin kuntoon.
Kirjattu
1250SA -07

Jukkath

  • Moderaattori
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • Musta on paras....
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #16 : Marraskuu 11, 2009, 10:31 »

Onko sillä virheen korjauksella nyt mitään merkitystä, kun sen todellisen nopeuden itse tietää. Mukavampi ajaa 110 mittarinopeutta, kuin 100  ;)

Kolmone

  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1266
  • Vita tempus optimum hominis est;-)
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #17 : Marraskuu 11, 2009, 12:43 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Pienemmällä eturattaalla kierrokset nousevat, joten eturataskin (nopeusanturi eturattaassa) pyörii entistä nopeammin eli virhe kasvaa entisestään. Kiihtyvyys toki paranee -> halpaa viritystä 8)
Kirjattu
YZF-R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, 1200 S->N -04, 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88

Fibanacci

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 385
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #18 : Marraskuu 11, 2009, 15:49 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.

Pienemmällä eturattaalla kierrokset nousevat, joten eturataskin (nopeusanturi eturattaassa) pyörii entistä nopeammin eli virhe kasvaa entisestään. Kiihtyvyys toki paranee -> halpaa viritystä 8)
Niin eli pitäis vaihtaa pienempi takaratas eli aavikkovälitykset :)
Kirjattu
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

Pulpito

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #19 : Marraskuu 11, 2009, 16:14 »

Vai olisiko juuri päinvastoin?
Kirjattu

Fibanacci

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 385
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #20 : Marraskuu 11, 2009, 19:44 »

Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
Kirjattu
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)

geeäsäf

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #21 : Marraskuu 11, 2009, 20:13 »

vähän sama juttu tuo "onko tarpeen" kuin työkaverini intti että miksi pitää parantaa mp:n suorituskykyä. minä siihen että menee kovempaa jne.. kaveri vaan oli sitä mieltä että väännä kahvaa pidempään niin saat saman vaikutuksen ilman remppaa.. makuasioita  ;D
Kirjattu

reka

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #22 : Marraskuu 11, 2009, 20:13 »

Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
      Muistan lapsena "viritysohjeen" Tunturi-mopediin.(Oli sellainen).   Eteen lisää,takaa pois,ja kulkee "kovaa"!  Näin se menee!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2009, 21:17 kirjoittanut Reka »
Kirjattu

KAKE-71

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 215
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #23 : Marraskuu 11, 2009, 22:32 »

Vanhalla mallilla voi navin mukaan ajaa 120 kmh alueella (ns. moottoritie) mittarinopeutta 135 kmh, ainakin omalla -99 mallisella, jolla olen myös ohittanut poliisiauton moottoritiellä edellä mainitulla nopeudella.
Kirjattu
SUZUKI HAYABUSA -09
EX.SUZUKI HAYABUSA -06
EX. SUZUKI SV 1000 -03
EX. SUZUKI BANDIT 1200s  -99

karppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #24 : Marraskuu 12, 2009, 00:10 »

Niin, olisko? Mietippä vaikka polkupyörää. Pidetään polkimien pyörintänopeus vakiona niin kulkeeko se pyörä kovempaa kun ketju on takapakassa niillä isommilla rattailla vai silloin kun se on niillä pienemmillä rattailla? Kun mittari näyttää liikkaa niin takaratasta pienentämällä saadaan pyörän todellinen nopeus lähemmäksi sitä mittarin näyttämää. Vai miten se nyt meni  :)
     Muistan lapsena "viritysohjeen" Tunturi-mopediin.(Oli sellainen).   Eteen lisää,takaa pois,ja kulkee "kovaa"!  Näin se menee!
Joo,muistan myös joskus seitkytluvun puolivälissä kun pappatunskan sai niin ei mennyt kun hetki kun alettiin hakeen jotain viriä, säätösuutinta ja välityksien vaihtoo.Sitten tuli nää viripakarit mikkä oli yleensä itte tehtyjä.
Kyllä niissä helvetinmoinen meteli oli kaikissa sitä en tie auttoko lopullisesti sitten juurikaan. Enemmän viilattiin pako-ja imusarjojen kokoo,ja myös männän helmoja.
Kirjattu
1200S vm-99 punarosvo

karppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 71
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #25 : Marraskuu 12, 2009, 00:29 »

Aika paljon heittää nopeusmittari näytön ja todellisen välillä näköjään.

Nopeustesti
No alko toi hyvä tai huono 70-luku taas heittään vanhassa ukossa pientä nostalgiaa. No asiaan,kyllä se mittariheitto on kaikilla pyörillä suht sama ongelma, mitä minä tänäkin kesänä oon kavereiden pelejä testaillu.
Tarkoitan muita merkkejä. Basiliskohanskat joutu oleen kädessä. Mitä nyt suomen edestä ei tekis. Bandu katteli vieressä ja mourus kun kiimanen narttu.
Kirjattu
1200S vm-99 punarosvo

bandit1157

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 346
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #26 : Marraskuu 12, 2009, 10:02 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Kirjattu
Bandit1200N(exS) -04
Yamaha TT350 -86

Isorosmo

  • Vakiokalustoa
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 567
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #27 : Marraskuu 12, 2009, 13:14 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.
Kirjattu
1200S -06

Hombre

  • Vakiokalustoa
  • Hero member
  • *****
  • Viestejä: 1268
  • Sorsasalossa jos vinkit tietää voep suaha rahhooki
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #28 : Marraskuu 13, 2009, 20:32 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.

10% on ihan liikaa ainakin lahden liikenneturvallisuskeskuksen mukaan, kun kerta lähettivät huomautuksen nopeudesta 86 km/h, 80km/h alueella.

So be careful there  ::)
Kirjattu

geeäsäf

  • Vieras
Vs: Todellinen nopeus
« Vastaus #29 : Joulukuu 1, 2009, 09:10 »

Joskus mietin mittarivirheen korjaamista. Se onnistuisi muuttamalla välitystä. 15 hampaisen eturattaan vois vaihtaa 14 hampaiseen, niin mittarivirhe on melkein kompensoitu. Ja kiihtyvyyskin paranis. Mut ei tuo taida olla se tarpeellinen modaus mopoon, aina voi ajaa tarvittaessa GPS:n mukaan.
Jos eturatasta pienentää,niin mittarivirhe lisääntyy.Mittari näyttää vielä enemmän,verrattuna tod. nopeuteen.
Itseasiassa noinhan se on. Taisin laskea muutoksen väärin päin. 16/44 rattailla välitys muuttuu suunnilleen 8% joka on tuo mittarivirheen verran. 16/45 rattailla välitys muuttuu noin 6%.

Mutta enpä paljon ajele mittarin mukaan, muuten kuin suoralla tiellä tai alhaisella rajoitusalueella. Ja silloinkin voi ajaa 10% yli mittarinopeutta. Muuten tulee ajettua fiiliksen mukaan, sitä vauhtia mistä nauttii eniten.

10% on ihan liikaa ainakin lahden liikenneturvallisuskeskuksen mukaan, kun kerta lähettivät huomautuksen nopeudesta 86 km/h, 80km/h alueella.

So be careful there  ::)

laitappa skannaten se liikenneturvallisuuskeskuksen huomautus, en ole moisesta kuullutkaan  ::)
Kirjattu