Iso-Rosvo nykii+sammuu+pätkii

Aloittaja bombertore, kesäkuu 9, 2012, 09:20

« edellinen - seuraava »

bombertore

Eli pyörä on -01 Iso rosmo 1200 kaasariversio. Vika alkoi kun olin ajanut n 55 km ja tuntui että pyörä toimii normaalisti, tulin motarille ja ajelin siinä tasakaasulla 130km/t, siinä se alkoi ikäänkuin kaasuttamaan itsestään, kierrokset laski ja nousi, ja nykiminen alkoi. Se oli eka kerta kun ajelin pyörällä sen jälkeen kun siitä oli hitsattu pakoputki, jolloin akku oli irroitettuna ja pyörää jouduttiin kallistamaan molemmille puolille lähes jalkatappiin asti. Jos joku tietää mikä se sähköinen "mötikkä on kaasarissa kiinni oikealla puolella, ja mikä sen virka on olis kiva tietää, itse joudun vain arvailemaan. Pyörä käynnistyy täysin normaalisti ilman mitään veivaamista. Käy myös normaalisti tyhjäkäyntiä ja kierroksia ottaa paikallaan puhtaasti, saattaa kuitenkin joskus sammua kun kääntää kaasun nopeasti pois kokonaan. Tulpat aivan mustat mikä viittaisi liikaan bensansaantiin, ja pakoputken pääkin aivan nokinen. Ei kilise eikä kolise. Ajettaessa nykii jo alakierroksilla ja keskikierroksilla lähes mahdoton ajaa. Voisko olla joku alipaineletku irti ?  Ratkaisuja ongelmaan otetaan vastaan. Kiitos !

mugeltaja

Enpä kommentoi muuhun kuin siihen mötikkään neloskaasarin kyljessä. Se on TPS-sensori eli throttle position sensor. Kaasun asentotunnistin suomeksi siis.

muumu

TPS johdon voi ottaa irti ja kokeilla auttaako. Toimii ihan hyvin ilmankin. Paremmin toki jos kiinni.

Olisko niin simppeli korjaus tähän että voitelet sivujalan nivelen? Kokeileppa ruikata jotain ölpää tuohon jos on kuiva eikä palauta kunnolla.
BAT1200S -01

bombertore

#3
Lainaus käyttäjältä: muumu - kesäkuu  9, 2012, 22:12
TPS johdon voi ottaa irti ja kokeilla auttaako. Toimii ihan hyvin ilmankin. Paremmin toki jos kiinni.

Olisko niin simppeli korjaus tähän että voitelet sivujalan nivelen? Kokeileppa ruikata jotain ölpää tuohon jos on kuiva eikä palauta kunnolla.

Ok, kiitos molemmille vastaajille. Itsekin ajattelin tota sivujalkaa, on kyllä niin jäykkä ja kuiva ettei tosiaan ehkä palauta. Tuota vaan mietin että jos pyörää kallistaa useita kertoja todella kallelleen molemmille puolille, niin onko mahdollista että kaasarin neula (jos on koskenut kaasukahvaan ) ei meniskään reikään takaisin, ja jäisikin vinoon , ja siten koneeseen menee liikaa bensaa ? mutta joka tulppa on kyllä aivan musta että sit pitäis joka neula olla pois paikaltaan. No sittenpä näkee kun kerkii avaamaan noi kaasarit huomenna.

Suiza 1200

Kaasarin neulat kyllä menee niihin suutinputken reikiin vaikka olis miten pyörää kallistettu. Pyörään hitsattiin pakoputkea, niin oliko akun maadoituskenkä ja moottorin ohjausboksin liittimet silloin irti? Vaihtuiko pyörään silloin myös avarampi vaimennin?
Jos se sivutuen anturi ei maadoita sitä piiriä, niin pyörä kyllä sammuu kerralla ja ei mahda ainakaan itsestään kaasutella.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

muumu

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - kesäkuu  9, 2012, 23:58
Jos se sivutuen anturi ei maadoita sitä piiriä, niin pyörä kyllä sammuu kerralla ja ei mahda ainakaan itsestään kaasutella.
Arvelin jotta katkoo satunnaisesti sytkyä tuo jalka jolloin tuntuu siltä kun kaasuttaisi välillä vaikka oikeastihan se tietysti sammuu välillä ja käynnistyy uudestaa. Semmoista vikaa en osaa kuvitella että kaasarikone kaasuttaa itsestään joten pakko liittyä jotenkin sammumiseen tämän kokemuksen.

Juuttuvakurkkuisessa voisi tosin takerrella luistit jotenkin mutta en tiedä miten tämäkin olisi mahdollista. No kaasarit purkamalla selviää onko vika siellä.
BAT1200S -01

bombertore

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - kesäkuu  9, 2012, 23:58
Kaasarin neulat kyllä menee niihin suutinputken reikiin vaikka olis miten pyörää kallistettu. Pyörään hitsattiin pakoputkea, niin oliko akun maadoituskenkä ja moottorin ohjausboksin liittimet silloin irti? Vaihtuiko pyörään silloin myös avarampi vaimennin?
Jos se sivutuen anturi ei maadoita sitä piiriä, niin pyörä kyllä sammuu kerralla ja ei mahda ainakaan itsestään kaasutella.

No eipä ollut kuin + napa irti, eikä ohjausboxi ollut irti,f**k. avarampaa rööriä paikkailtiin, eli se on ollut siinä jo pitkään.

bombertore

#7
Lainaus käyttäjältä: muumu - kesäkuu 10, 2012, 00:10
Arvelin jotta katkoo satunnaisesti sytkyä tuo jalka jolloin tuntuu siltä kun kaasuttaisi välillä vaikka oikeastihan se tietysti sammuu välillä ja käynnistyy uudestaa. Semmoista vikaa en osaa kuvitella että kaasarikone kaasuttaa itsestään joten pakko liittyä jotenkin sammumiseen tämän kokemuksen.

Juuttuvakurkkuisessa voisi tosin takerrella luistit jotenkin mutta en tiedä miten tämäkin olisi mahdollista. No kaasarit purkamalla selviää onko vika siellä.

Niin kun tää on niin epämääräinen vika, toisaalta tuntuu että se katkoo sytytystä, mutta sit kun tulpat ovat nokiset näyttää että sais liikaa soppaa, mut jos kipinää ei tule kunnolla koko ajan niin kai jää palamatonta bensaa koneeseen ja sitä kautta mustuvat ja koko pa**a nykii. Nyt pihalle ihmettelemään.
>>>> Kävinpä ajamassa. Pyörä toimi aika normaalisti 3 tonniin asti, ja otti puhtaasti kierroksia sit jonkun aikaa jopa 9 tonniin asti, mutta kun hiljensin alkoi röpöttää ja paikallaan pukkas kiitettävästi mustaa savua. Sen jälkeen se röpötti entiseen malliin alhaisillakin kierroksilla. Eli kaasarit auki seuraavaksi.

bombertore

#8
Jawohl ! Säädin 2 pykälää alemmaksi neulat ja pyörä kulkee niinkuin pitää, aivan tautinen meno. Eli hankin pyörän äsken enkä ollut ajanut yhtään niin meni arvailuksi mitä se sisältää. Ainakin kiertää yli 10 tonnin, ja 6 vaihteellakin pystyy ajaa nykimättä 50-60:äkin. Kiitos vastanneille.
Joo ei pysty ajaa 6 vaihteella :-)

Suiza 1200

Hyvä kun pyörä rupesi pelaamaan ja siinä muuten on vain 5 vaihdetta.
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

bombertore

Lainaus käyttäjältä: Suiza 1200 - kesäkuu 10, 2012, 20:41
Hyvä kun pyörä rupesi pelaamaan ja siinä muuten on vain 5 vaihdetta.

Haahaa, niinpä onkin 5 vaihdetta kaaviossa, just myin 6 vaihteisen Gixxerin niin on jäänyt 6 päälle näköjään.