Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Uusi Bandit kuski ?

Aloittaja jukma, tammikuu 18, 2012, 20:20

« edellinen - seuraava »

Hunni84

Lainaus käyttäjältä: Dyny - huhtikuu 10, 2012, 21:55Just kaverit kuittali että ota tonninen kyykkypyörä joten tuhahdin jos haluun polvet sijoiltaan niin ennemmin menen lattialle kyykkyyn=))

:D Vai että lattialle...

Mutta joo. Huomenna, torstaina tarvis lähtee Lahteen kattomaan 600cc taskurosvoa.
Mulla on oma auto myynnissä ja sitä sille tarjosin, niin oli kiinnostunut vaihtamaan. Ja vielä päikseen. Katotaan nyt sitten tullaanko sieltä ilman autoa pyörän kanssa, vai pyörän ja auton kanssa. :D

Täytyypä kertoilla huomenissa lisää miten kävi.  ;)

Suzuki Bandit 600S -97

Hunni84

No nii! Niinhän ne hommat muuttu hovissa taas.

Tänään piti taskurosvo hakea, ja isorosvo on nyt pihassa. 1200s -98 ja ajettu 58tkm.
Erittäin tyytyväinen olen kauppoihin.
Muuten orkkis mutta keulakate vaihdettu soikean lampun omaavaan pikku katteeseen, ja tangon korokepalat ja leveämpi tanko on vaihdettu myös. Ajoasento on kuin tehty mun tarpeeseen.
Suzuki Bandit 600S -97

MakeMon

Isompaan rosvoon tekisi minunkin mieli vaihtaa tämä nykyinen, mutta taloudellinen tilanne pakottaa ajamaan kuussatasella vielä ainakin tulevan kesän. Saapa nähdä jos vaikka veronpalautuksista jäisi sen verran kyhnyä että vuoden päästä olis jo tonnikakkonen persuksien alla...  8)

Eikä niin että pikkurosvossa mitään vikaa olisi, mutta jotenkin sitä vaan ihmislapsi janoaa lisää kuutioita, että kehtaa kertoa työkavereille  :) Enivei, onnea uudesta pyörästä ja nautinnollista ajokautta!
muu mopo

Hunni84

No nyt on sitten pikkubandukin tallissa. Kävin tänään vaihtamassa bemmiin päikseen. Tartteepa laitella toinen myyntiin jossain vaiheessa.
Sillä sen vaihdoin että saan paremmin bandiitin kaupaksi kun bemarin.
Suzuki Bandit 600S -97

Suiza 1200

^Onnittelut molemmista banduista. Melko harvinainen aloitus, että hankkii kerralla pienen sekä ison bandun ;D
Bandit 1216T -99
Ex- pyörät: Honda VFR750F -96, Suzuki Bandit 1200S -00, Suzuki bandit 1200S -05, Yamaha FZ1-N -07, Suzuki bandit 1200S -99. Suzuki bandit 1200N -99 + monta muuta 1200 bandua.

Hunni84

Kiitos kiitos. Sattu vaan niin sopivasti saamaan "halvalla" ison bandun niin olihan se ostettava. Ja kun autoni oli myynnissä, ja silmään sattu pienen bandun ilmotuksessa että vaihdetaan myös autoon, niin ajattelin koittaa onnea. Paremminhan sen pyörän tähän aikaan saa myytyä, kun kovaruokaisen vanhan bemarin.
Suzuki Bandit 600S -97

Paha Keisari

Vääntö vastaan kierrokset

Isolla banditilla on kiva ajella, vääntö piisaa ja tehoakin on takapyörästä 125 HP. Silti tykkään esim. Ohittaessa vaihtaa pari pykälää pienemmälle, jotta moottorin ääni kuuluu ja teho tuntuu. Onhan sitä tehoa myös aina enemmän tarjolla kun kierroksia on enemmän.

Saattaa olla että ton on oppinut rossipyörästä. 125 cm laajalla väännöllä ei juhlita vaan kaikki perustuu kierroksiin ja vaihteiden käyttöön. Vieläkään en metsään halua isoa nelaria, vaan tehopiikki puhuu. :D

Maantielle en ottaisi 1200 pienempää, pienemmälläkään ei mikään kulkua rajoita. Vaiheiden käyttö on herkuttelua ja valinta on tyyli kysymys :P
Suzuki Bandit 1200 N 99, Yamaha FJR 1300, Kawasaki KX 125 enduro, Solifer SM 5 speed ja 300 hv alumiinikorinen neliveto

dude

Tervehdys! Uusi kuski ilmottautuu Rovaniemeltä ja pyöränä isorosvo -99. Pari pikku kysymystä heti kärkeen olisi. Taitaa tiputtaa mulla vähän oljyä pohjasta, kun reilu tuhat kilsaa sitten vaihdettu ölyt ja nyt näyttää hitusen alle ylärajan merkki. Samoin mustaa märkää oli pohjas kun nopeesti vilkasin. Onko ns. tyyppivika? Ja mitenkä öljyt i/ö koneessa? Onko mikä hyväksi, mineraali vai? Ja onko siellä joku pumppu mikä kierrättää sen lauhduttimeen vai mitenkä pelaa? Ajattelin jos olis pienen tuulettimen asentanut lauhduttimen takapuolelle niin helteillä kaupungissa voi panna päälle.  :o
Ja onko kellään kokemusta kuinka korkealle voi perän luilla korottaa? Eli miten se jousi antaa myöten, nyt taitaa olla se 30mm.

muumu

Lainaus käyttäjältä: dude - toukokuu 22, 2012, 08:49
Tervehdys! Uusi kuski ilmottautuu Rovaniemeltä ja pyöränä isorosvo -99. Pari pikku kysymystä heti kärkeen olisi. Taitaa tiputtaa mulla vähän oljyä pohjasta, kun reilu tuhat kilsaa sitten vaihdettu ölyt ja nyt näyttää hitusen alle ylärajan merkki. Samoin mustaa märkää oli pohjas kun nopeesti vilkasin. Onko ns. tyyppivika? Ja mitenkä öljyt i/ö koneessa? Onko mikä hyväksi, mineraali vai? Ja onko siellä joku pumppu mikä kierrättää sen lauhduttimeen vai mitenkä pelaa? Ajattelin jos olis pienen tuulettimen asentanut lauhduttimen takapuolelle niin helteillä kaupungissa voi panna päälle.  :o
Ja onko kellään kokemusta kuinka korkealle voi perän luilla korottaa? Eli miten se jousi antaa myöten, nyt taitaa olla se 30mm.
Terve tuloa rosvojoukkoon ;)

Öljyvuodot ei ole tyyppivika. Kannattaa korjata ennenkuin lipeää takarengas alta.. Ei välttämättä valu öljypohjasta. Pese kone kunnolla ja katsele sitten mistä vuotaa.

Öljyksi käy esim Motulin 5100 tai vastaava. Myös Delvac Mx on jonkinmoista suosiota saanut. Perus-mineraalit käy oikein hyvin.

Tuuletinta ei tarvitse. Hyvin pärjää ilman. Ruuhkassa seisoessa saattaa kuumeta mutta aika pitkään saa kököttää ennenkuin ylikuumenee (kuski kuumenee aikaisemmin luulen).

Perää voi korottaa vaikka kuinka ja paljon luilla. Luun pituus ei varsinaisesti vaikuta iskariin. Jossain vaiheessa käy kuitenkin niin että pyörä muuttuu epävakaaksi (johtuu eturenkaan jätön pienenemisestä) jolloin woblausherkkyys lisääntyy ja pyörä ei ole oikein mukava ajaa. Miten korkeaksi ajattelit korottaa?
BAT1200S -01

Handegunnar

Lainaus käyttäjältä: muumu - toukokuu 22, 2012, 09:55
Öljyvuodot ei ole tyyppivika. Kannattaa korjata ennenkuin lipeää takarengas alta.. Ei välttämättä valu öljypohjasta. Pese kone kunnolla ja katsele sitten mistä vuotaa.

Voi olla, että vuotaa öljyputken juuresta. Minullakin vuotaa nyt hieman siitä.

Sen putken joutuu ainakin minun pyörässä käyttämään irti, että saa suodattimen vaihdettua. Minulla ei kyllä ole koskaan ollut alkuperäiset pakoputken käyrät, etten tiedä tarviiko siinä tapauksessa. Se putki on semmoinen banjoliitin, johon pitäisi vaihtaa kuparitiiviste ainakin silloin tällöin.
Bandit 1250A -07, ex.Bandit 1200 naked -99 (huoltosuhde jatkuu)

Dyny

#40
Taikka ihan vaan vuotaa kupari/alumiin prikka tyhjennysropusta

Ton Motulin 5100 10/40 semisynteettiset on ihan hyvät öljyt,yks pyörän korjaaja sano ei tuommosia pelkkiä mineraali öljyjä koneeseen mut näistäkin taas jokaiselta eriäviä mielipiteitä niinku vähän kaikesta=)
1200N vm 2000

Fibanacci

Lainaus käyttäjältä: Handegunnar - toukokuu 22, 2012, 12:43
Voi olla, että vuotaa öljyputken juuresta. Minullakin vuotaa nyt hieman siitä.

Sen putken joutuu ainakin minun pyörässä käyttämään irti, että saa suodattimen vaihdettua. Minulla ei kyllä ole koskaan ollut alkuperäiset pakoputken käyrät, etten tiedä tarviiko siinä tapauksessa. Se putki on semmoinen banjoliitin, johon pitäisi vaihtaa kuparitiiviste ainakin silloin tällöin.


Alkuperäisillä pakosarjoilla ei tarvii öljyputkea irroittaa. Suodattimen saa ujutettua pois muutenkin. Mulla oli sama homma, että siitä öljyputken juuresta tihkui edellisen öljynvaihdon jälkeen. Tiukkasin sitä vielä hieman niin loppui. Täytyy seuraavaan öljynvaihtoon varata uudet tiivisteet. Mulla on alkuperäiset pakosarjat, varastossa.
1200S -03
ex 600s -97 (bomberoitu)