Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Bandit 650S '09

Aloittaja -TS-, tammikuu 29, 2009, 21:10

« edellinen - seuraava »

-TS-

Olihan ylläri kun Suzukin osastolle menin messuilla. Siellä oli ikään kuin vähän Nyky-Banditilta näyttävä varttikatettu pärrä.. Lähemmäksi päästyäni katteen kyljestä tavasin.. "Bandit S". No hemmetti, 650 cc banduun on näköjään tullut uusittu varttikate! Samalla motti on maalattu mustaksi ja äänenvaimenninta on muotoiltu uusiksi.
Hyvää: Ei näytä mielestäni nätimmältä kuin tuo '07-rosvo (ei tarvi ostaa uutta), säilytyslokerot katteen molemmin puolin, mittaristo uudenaikaisempi (samantyylinen, mutta ei samanlainen kuin GSF650:ssa).
Huonoa: mielestäni katteeen mallissa menty huonompaan. Makuasioita, sanoi musti kun...
1250 näyttää vielä samalta kuin ennenkin, mutta muutosta on kuulemma siihenkin tulossa. Odottelinkin jo että faceliftia banditiin on tulossa, koska nykyinen malli on jo useamman vuoden ikäinen. No, eipähän tarvi vaihtaa ;D
Kuvia ei tietenkään ole koska kamera jäi tuohon tietokonepöydälle..

edit: Ainiin, mielestäni tämän mallivuoden Banditin värit ovat aivan hemmetin hienoja. Sama juttu tosin muillakin japsimerkeillä, paljon metallisävyjä, tosi nättejä.
Oli Bandit 1250 SA '07, nyt BMW K1200 R Sport '07
-Kauden '11 aloituskilsat 33358, Kauden '12 aloituskilsat 36633, Kauden 14 aloituskilsat 38140, kauden '15 aloituskm: 39303

pxu

Aattelin täältä kysästä kun täysin asiasta mitään ymmärtämättömänä olen kuvitellut huomaavani kummallisia juttuja uuden pikkubanditin spekseissä. Joillain sivuilla ei vääntöarvoja mainitakaan yhtäkkiä ollenkaan, ja sitten missä se mainitaan on tässä 2009 mallin vääntöhuiput 8500 kierroksessa? :o

Käsittääkseni edellisessä vuosikerrassa se on 4 tonnissa.  ???   Eikö toi tarkoita sitä, että kone on ajaessa ihan eri tyyppinen ... ?
Olisko ne säätäneet sen jotenkin vähäpäästöisemmäksi noin??? Tyhmää.  :-\

Voisko arvon intsinöörit guuglata ja selittää tavalliselle ihmiselle (vai pitäiskö sanoa Naiselle)  mistä on kyse? :)  ::)
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

tmk

Lainaus käyttäjältä: pxu - kesäkuu  3, 2009, 22:30
Aattelin täältä kysästä kun täysin asiasta mitään ymmärtämättömänä olen kuvitellut huomaavani kummallisia juttuja uuden pikkubanditin spekseissä. Joillain sivuilla ei vääntöarvoja mainitakaan yhtäkkiä ollenkaan, ja sitten missä se mainitaan on tässä 2009 mallin vääntöhuiput 8500 kierroksessa? :o

Käsittääkseni edellisessä vuosikerrassa se on 4 tonnissa.  ???   Eikö toi tarkoita sitä, että kone on ajaessa ihan eri tyyppinen ... ?
Olisko ne säätäneet sen jotenkin vähäpäästöisemmäksi noin??? Tyhmää.  :-\

Voisko arvon intsinöörit guuglata ja selittää tavalliselle ihmiselle (vai pitäiskö sanoa Naiselle)  mistä on kyse? :)  ::)

Guuglaamatta voisin sanoa että tuo 4000 on ison Bandun lukema. Pienissä koneissa vääntöhuiput on väistämättä huomattavasti ylemmillä kierroksilla jonka myötä isot koneet ovatkin ajaessa täysin eri tyyppisiä kuin pienet. Oman pikkuisen ilmaöljybandun speksejä en ulkoa muista mutta väännön nousun huomaa selvästi vasta 6000 kierroksen kohdalla.
1200S -02
ex 600S -04

pxu

#3
Lainaus käyttäjältä: tmk - kesäkuu  3, 2009, 23:10
Guuglaamatta voisin sanoa että tuo 4000 on ison Bandun lukema. Pienissä koneissa vääntöhuiput on väistämättä huomattavasti ylemmillä kierroksilla jonka myötä isot koneet ovatkin ajaessa täysin eri tyyppisiä kuin pienet. Oman pikkuisen ilmaöljybandun speksejä en ulkoa muista mutta väännön nousun huomaa selvästi vasta 6000 kierroksen kohdalla.

Hmm... ahaa, siis kaikki minun guuglaamani sivut vanhoista pikkubanduista olivat väärää tietoa. Okei. Siinä selitys? Ja tämän joku tietää ihan guuglaamattakin. Hienoa.  Arvasin että täältä saa vastauksen.  :)


Edit: en laittanut näitä aiemmin tähän, kun arvelin ettei kukaan usko kuitenkaan ja guuglaa itse, mutta olin väärässä (taas) :) :

Ja nythän oli kyse 650:n  2006-2008 erosta
Torque:   59.20 Nm (6.0 kgf-m or 43.7 ft.lbs) @ 4000 RPM

2009 vuosimalliin.
Vääntö : 61,5 Nm / 8900 rpm

(Edellisen vastaajan pikkubandu on 600S -04 josta sanotaan: 
Torque:   54.10 Nm (5.5 kgf-m or 39.9 ft.lbs) @ 9500 RPM

ja edelleen vertailun vuoksi :(vaikka tästä ei ollutkaan kyse, vaan pikkubandusta)
1250 - 2009:
Vääntö : 108 Nm / 3700 rpm)
GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

harmaahukka

#4
Eikös kuitenkin noissa uusissa pienrosvoissahan tullut uuden +56 cc virityksen myötä vääntöä hivenen lisää ja huippu alemmaksi. Vääntöalue on kuitenkin niin tasainen GSF-koneissa, että minusta kuskin on vaikea huomata käytännössä missä kohtaa se absoluuttisesti korkein käyrän kohta on. Eli hurjakaan heitto luvussa välttämättä ei kerro kuin pienestä muutoksesta, siis mitä taseisempi dynokäppyrän "vuoren laki" on, sitä rajumpia ja samalla merkityksettömiä saattavat olla muutokset. Esim. oma 1200 Banduni vääntää yli 100 nM koko alueella 3000-9000 rpm, vaatimaton huippu osuu 6000 rpm kohdalle. Tehoalue on sitten oma lukunsa.

Esimerkiksi vuoden -04 Suzuki Bandit 600 S

Power:   77.50 HP (56.6 kW)) @ 10500 RPM
Torque:   54.10 Nm (5.5 kgf-m or 39.9 ft.lbs) @ 9500 RPM


Kun vuoden -09 650 SA

Power:   77.50 HP (56.6 kW)) @ 10100 RPM
Torque:   59.20 Nm (6.0 kgf-m or 43.7 ft.lbs) @ 4000 RPM

Lähde: bikez.com

-hh-



edit: korjaus, vm. 2009=2006
1200S -05

Siili

#5
Tuossa minun pikkuiseni käyrästöt Leovincen vaihdon jälkeen
1250 SA -08
EX 650 SA -07

harmaahukka

Kats vaan... kyllä tuon mukaan vuoren laki olisi suhteellisen pyöreä ja vääntöhuipun pitäisi yhä asettua pikemmin 7000-8000 kuin 4000 korville. Oiskohan sittenkin spekseissä virheitä... ei tosiaan olisi eka kerta. Ja nyt vielä vähän enemmän katselee noita lukuja eri puolilta, menee vielä lisää ymmälleen...

Tuon ruiskunkoneuudistuksen myötä muutokset toki ovat ymmärrettäviä...

-hh-
1200S -05

pxu

Huh, no KIITOS, hh !  :D   Siis hauska kuulla, että tästä _voi_ olla "ymmällään" !? Ja tuosta selityksestä jonka minäkin (jopa) ymmärrän, että tosiaan; kun käppyrä on tasainen niin huipulla ei niinkään ole merkitystä, totta tosiaan...  *lamppu syttyy*

Tarkemmin katsoen, muuten nimenomaan bikez.comista en minä löytänyt vm 2009 650:n vääntöarvoja...(asia jota ihmettelin) vaan mm. suzukin sivuilta. Nuo laittamasi nimenomaiset luvut löysin vm. 2006 kohdalla, eli silloin uudelle ruiskukoneelle siis mainitsee bikez.

Kiitos myös Siilin mallikäppyrästä. Pitänee minun opetella tätä asiaa lisää ymmärtämään, kun se näin uteloittaa ihmimään.  :o

Mieluusti muutkin saisivat kertoa mitä ovat näistä ihmetyksistä mieltä!

GSF1250SA (vm11)-12
exGSF650SA

harmaahukka

...no johan tässä taas pää ihan sekaisin (vakiotilanne). Siis ei pitäisi kajota mihinkään mistä ei tiedä mitään - tuossa näemmä kirjoitin bikezin lainaukseen 2009 kun piti kirjoittaa 2006 - ja asia sen kuin sekosi, etenkin kuin ruiskuun hypättiin mukamas jo...

hohhoijaa :)  ::)

-hh-

Lainaus käyttäjältä: pxu - kesäkuu  4, 2009, 09:13
Nuo laittamasi nimenomaiset luvut löysin vm. 2006 kohdalla, eli silloin uudelle ruiskukoneelle siis mainitsee bikez.


1200S -05

Pulpito

Netissä teknisissä tiedoissa on tosi paljon kaikenlaiisia virheitä.Jopa toisioveto voi olla väärin kirjattu.

poku

Saksan banu sivuilla oli pikkuvesirosvosta kirjattu jopa 102hepoa kun penkki muunnettiin koneen tehoiksi. Riittää minulle.
650GT-07