Uutiset:

Onko sinulla jo suzukibandit.org tarrat?

Main Menu

Nyt se sitten loppu

Aloittaja Axe, lokakuu 9, 2008, 10:58

« edellinen - seuraava »

Axe

Tiistaina 7.10.2008 lähti Rosmo talosta ja äijästä tuli Honda-mies  :o.. Hyvää jatkoa kaikille rosmo kuskeille ja tulen kyllä turisemaan jos vain .org-tarroja näen.

Jukkath

Mihinkä Honda malliin Rosvo vaihtui, jos saa kysyä?

Axe

Ainahan kysyä soppii... Tallissa nyt VF 750 C vuosimallia 2000. Yksi suurin syy vaihtoon oli pikkasen tehottomamman pyörän tarve. Vaikkei Rosmokaan mikään ohjus ole, niin vaikeaa oli ajamisesta nauttia "normaalissa" vauhdissa, eli nopeus oli usein pitkälti sakkorajan yläpuolella. Nykyisellä pyörällä takana 250 km, ja vaikka matkanopeutta voi pitää edelleenkin 110-120 km/h, niin ripeämmän ohituksen jälkeen ei nopeus nouse samoille luvuille kuin Rosmolla.

Hyviä muistoja Rosmosta jäi ja paljon tarinoita, mutta nyt keula kohti uusia seikkailuita.

terv. Ari

häjy

Lainaaniin ripeämmän ohituksen jälkeen ei nopeus nouse samoille luvuille kuin Rosmolla.

??? ??? ??? ??? ???

Olisit laittanu siihen kuristus-sarjan, niin ei tehot päätä huimaa !!!

Useimmiten ripeä ohitus on turvallisempi kuin vieressä ajaminen ja pitkäohitus.
Ja eihän se pakko ole torvi auki suorittaa ohitusta, mutta enivei...

Eikös tehokkaallakin pyörällä voi ajaa tehottomasti ja turvallisesti ?

Sama pätee autoissa, jollain 1.3 litrasella kipolla on todella vaarallista roikkua rekkajonojen keskellä kun ohi ei pääse millään, ja sit taas ripeällä laitteella pääsee eroon rekkajonoista, tehot on turvallisuutta.
Suzuki Bandit 1200 -02, BMW e93... 330i Cabriolet -07, Harley Davidson FLHXI Street Glide Bagger -06.

artzu

Lainaus käyttäjältä: Axe - lokakuu  9, 2008, 13:58
Yksi suurin syy vaihtoon oli pikkasen tehottomamman pyörän tarve.

Mitä helv*ttiä ?  :o  >:(
Siis eikö sitä "julmaa" orgis. rosvo-tehoa aika hyvin pysty annostelemaan sillä pötkyllä mitä oikealla kädellä puristat kun ajelet?

Itse ainakin olen sitä mieltä että tehoa ei koskaan ole liikaa ja samoilla linjoilla lisäksi häjyn mielipiteen kaa.

Vai vielä lusumpaan piti vaihtaa...  :'(
Suzuki Bandit 1216T ic -00
Suzuki Bandit 1200N -99 (projekti)
Suzuki GSX-R 1100W -95 (emännän)

poku

VF:ä on hyvä pyörä. Monta merkkiä omistaneena on sanottava että juuri se risoo merkkikerhoissa jos muutat merkkiä niin monet kaverit jää. Taas kerran, kerhohan on motorg, vai mitä?  8)
650GT-07

Miki

Nooh... Pyörä se on Hondakin? ::) Isäpappani mielestä muita ei olekkaan! Tosin viihtyy Banditin päällä pelottavan kauan aina kun hennon sille avaimet lainata ;D Ihan hyvä on välillä "kurkistaa" muihinkin mopottimiin. Sitä on varmaan sitten TOSI kiva palata Rosvoilemaan, pienet hairahduksethan kuuluu ihmisluontoon ja takaisin Bandinismin ihanaan maailmaa pääsee kyllä.

Itse olen päivittämässä tätä pikkuista isompaan ensi kesänä. Yksi vaihtoehto on ollut koko ajan CB 1300.n. Mielestäni siinä ja isossa rosvossa paljon samaa. Mutta loppukilvassa Suzuki kyllä päihitti Hondan minun valinnoissa. Talvihan tässä on vielä elettävänä ja mieltä saa aina muuttaa :-\ Haaveilin joskus Brevasta tai Sportista mutta kun kävin muutamilla koeajolenkeillä niin Moto-Guzzi kuume hälveni ?

Tsemppiä nyt Honda-miehellä. Tärkeintä se että mukava harrastus säilyy motoristina!!!
650S-07

poku

Guzzi hommaa ei voi järjellä selvittää, vuodesta 80 olen Guzzilla ajanut ja kyllä siinä hommassa on sielua. Oikkuilee ja pitää vaistoja hereillä.
650GT-07

harmaahukka

Ymmärrän hyvin tuon tehottomuusajattelun perusperiaatteen. Itsellä ollut samaa mielessä.

Vaikkei Isoa Rosmoa voi rakettina pitää, on meikäläisen aivojen ja oikean puoleisen käden välisessä yhteydessä niin paljon toivomisen varaa, että tuumailuissa on ollut pienempään vaihtaminen. Sellaiseen, että sen kiihtyminen tikkarimaksimiin vie vähintään sellaiset 5 minuuttia.

Kun ei vaan sitten millään pysy tuo vauhti valtiovallan kontrollikoneiston määräämissä rajoissa :-\

-hh-

PS. Jos vaikka laittais kuristukset ;D Just epäviritin pojan mopon kulkemaan taas 45 kmt kun menetti korttinsa ylinopeuden takia ja mopo piti katsastaa. Sama homma vaan Banduun... 
1200S -05

häjy

Lainaaettä tuumailuissa on ollut pienempään vaihtaminen. Sellaiseen, että sen kiihtyminen tikkarimaksimiin vie vähintään sellaiset 5 minuuttia.

Ei se välttämättä tarvii pienempään suuntaan kuutioiltaan mennä, riittää kun lähtee vaik v-koneiden leiriin, niin eipä kiihtyvyys Bandiitin lailla päätä huippaa, mutta vääntöä tulee reilusti enemmän, sellaista alakierrosten nami nami vääntöä.

Itsekin vaihdoin, tai siis ostin toiseksi pyöräksi, ajopyöräksi 1200:n Buellin, ei pärjää niinku mitenkään Bandiitin repivälle kiihdytykselle, mutta sitä jotain omaa jytinää ja rytkettä siinä vanhassa putkirunkoisessa Buellissa on, sitä mitä Bandiittiin ei saa vaik kuinka haluais.

Tässä mun tapauksessa, mopo vaihtui kyllä laiskempaan suuntaan, mutta ei sen takia, että pitäis tehottomampi saada, tyyliä haetaan nyt ja erilaista tyyliä, ja sitä sain.

Laitoin eilien Bandiitin käyntiin, varmaan 3 viikkoo se oli hiljaa vaan tallissa, aikansa kun sahasi käyntiin niin tulille tärähti ja pieni ajolenkki oli kiva tehdä silläkin, tuntui että joku oli laittanu ahtimen pyörääni kiinni, sen verran pirtsakasti se liikkui Buelliin verrattuna.
Toki se v-koneen ääni ei anna siitä sellaista räjähtävää tunnetta, kun eihän se huuda kuten Suitzan moottori.

Onnea vaan kaikille kuitenkin "uuden" pyörän hankinnoista.

Tässä kuva molemmista mopedeista.
Thermonauhat käyrissä tietenkin  :D



Suzuki Bandit 1200 -02, BMW e93... 330i Cabriolet -07, Harley Davidson FLHXI Street Glide Bagger -06.

Miki

Lainaus käyttäjältä: poku - lokakuu  9, 2008, 22:11
Guzzi hommaa ei voi järjellä selvittää, vuodesta 80 olen Guzzilla ajanut ja kyllä siinä hommassa on sielua. Oikkuilee ja pitää vaistoja hereillä.

Mikä Guzzi sulla on ajossa?
650S-07

maximal

Lainaus käyttäjältä: Axe - lokakuu  9, 2008, 10:58
Tiistaina 7.10.2008 lähti Rosmo talosta ja äijästä tuli Honda-mies  :o.. Hyvää jatkoa kaikille rosmo kuskeille ja tulen kyllä turisemaan jos vain .org-tarroja näen.

Niinpä sattui minullekin viime viikolla, että vaihdoin Honda leiriin. Itse ostin 650 Dominatorin kun enskapoluille/sorateille mieliteki kovasti.
Siltikin pitää aina tätäkin foorumia vielä käydä aina kattomassa.  :)

Jyrkkä

Taitaa olla syksy ihan samanlaista pyöränvaihtoaikaa, kuin kevätkin. Itsellä tuo vaihtokuume yllätti ihan puskista ja GSX 1400 tuli talliin Banditin tilalle... Pääasia, että harrastus jatkuu jollakin laitteella

poku

Lainaus käyttäjältä: Miki - lokakuu 10, 2008, 19:11
Lainaus käyttäjältä: poku - lokakuu  9, 2008, 22:11
Guzzi hommaa ei voi järjellä selvittää, vuodesta 80 olen Guzzilla ajanut ja kyllä siinä hommassa on sielua. Oikkuilee ja pitää vaistoja hereillä.

Mikä Guzzi sulla on ajossa?
-74 V7 Sport 850 GT. Eli tehtaan viimeisiä rumpujarrullisia.
650GT-07

harmaahukka

Lainaus käyttäjältä: Jyrkkä - lokakuu 15, 2008, 15:51
Taitaa olla syksy ihan samanlaista pyöränvaihtoaikaa, kuin kevätkin. Itsellä tuo vaihtokuume yllätti ihan puskista ja GSX 1400 tuli talliin Banditin tilalle... Pääasia, että harrastus jatkuu jollakin laitteella

Ensi kokemuksia vaihdosta?

-hh-
1200S -05